ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2025, Συναυλία στην Νίσυρο
Μίκης Θεοδωράκης: Η μουσική δωματίου και τα τραγούδια του
Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών
Ο Μίκης Θεοδωράκης υπήρξε δίχως αμφιβολία ο πιο εμβληματικός Έλληνας συνθέτης του δεύτερου μισού του 20ου και μια από τις πλέον επιδραστικές προσωπικότητες. Τα τραγούδια και η κινηματογραφική του μουσική βρήκαν την θέση τους στα χείλη και στις καρδιές των Ελλήνων, αφήνοντας όμως σε δεύτερο πλάνο ένα μεγάλο και σημαντικό έργο: όπερες, συμφωνίες αλλά και πολύ αξιόλογη μουσική δωματίου στην οποία και ο ίδιος έτρεφε μεγάλη αδυναμία. Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης το 2025 ενός αιώνα από τη γέννησή του, το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών, το πλέον δραστήριο και διακεκριμένο σύνολο μουσικής δωματίου στην Ελλάδα, θα τιμήσει τη μνήμη του Μ. Θεοδωράκη παντρεύοντας σε μια συναυλία κάποια από τα πιο αγαπημένα τραγούδια του σε αντιπαραβολή με τα τέσσερα κουαρτέτα εγχόρδων του. Έργα που το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών έχει παρουσιάσει με πολύ μεγάλη επιτυχία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης και σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και συνδέονται άρρηκτα με τον βίο του δημιουργού, όντας ορόσημα που σημάδεψαν την καλλιτεχνική του πορεία. Τα μέλη του Κουαρτέτου Εγχόρδων Αθηνών θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με μια από τις πιο αξιόλογες Ελληνίδες λυρικές τραγουδίστριες, την Βιβή Συκιώτη, συνδυάζοντας τα εμβληματικά τραγούδια μαζί με τα συναρπαστικά, αλλά λιγότερο γνωστά, κουαρτέτα του μεγάλου μουσουργού.
ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2025, Συναυλία στην Ρόδο
Χάλκινα Μουσικά Τοπία: Από τον Μπαρόκ στον Κινηματογράφο
Συναυλία του Metallon Quintet– Κουιντέτο Χάλκινων Πνευστών και Κρουστών της Κ.Ο.Α.
Η συναυλία αποτελεί ένα μουσικό ταξίδι γεμάτο συγκίνηση, αναμνήσεις και διαχρονικές μελωδίες από διαφορετικές εποχές και πολιτισμούς. Ξεκινώντας με τον επιβλητικό ήχο του Trumpet Voluntary του J. Clarke και το πανηγυρικό πρελούδιο του Charpentier από το Te Deum, το πρόγραμμα συνεχίζει με τη συγκινητική Ave Maria του Caccini και τη δραματική ένταση της ισπανικής όπερας El Gato Montes του M. Penella.
Το σύνολο χάλκινων πνευστών που ερμηνεύει το πρόγραμμα προσδίδει ιδιαίτερο χρώμα και δυναμισμό, αναδεικνύοντας τη δύναμη και την ευαισθησία κάθε έργου. Η συναυλία γεφυρώνει την κλασική μουσική με το σύγχρονο τραγούδι, με εμβληματικές μελωδίες όπως το Yesterday των Lennon/McCartney και τα αριστουργήματα των Μ. Χατζιδάκι και Μ. Θεοδωράκη.
Ακολουθούν κινηματογραφικές μουσικές στιγμές όπως το What A Wonderful World και το My Way, για να μας ταξιδέψουν στη νοσταλγία και την ελπίδα. Η λατινοαμερικάνικη αισθητική των La Cumparsita και Por una cabeza ζωντανεύει έντονα συναισθήματα, ενώ το Summertime και το In a Sentimental Mood μάς βυθίζουν σε μια ατμόσφαιρα τζαζ. Η συναυλία ολοκληρώνεται με το αισιόδοξο La Vita è Bella και το αιθέριο Χάρτινο το φεγγαράκι, κλείνοντας μελωδικά μια βραδιά γεμάτη φως και ψυχή.
ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2025, Συναυλία στην Πάτμο
Σε μια βραδιά γεμάτη μουσικές εικόνες και αντιθέσεις, το Πνευματικό Κέντρο Πάτμου υποδέχεται τρεις εξαίρετους σολίστες που ενώνουν τις φωνές των οργάνων τους σε έναν ξεχωριστό διάλογο ανάμεσα στην κλασική και την ελληνική μουσική. Ο Αλκέτας Τζιαφέρης (βιολί), ο Χρήστος Γρίμπας (βιολοντσέλο) και ο Σαμψών Χατσατριάν (κιθάρα) παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα που ξεδιπλώνει την εκφραστικότητα, τη δεξιοτεχνία και την πνευματικότητα της μουσικής δωματίου.
Η συναυλία ξεκινά με τον Antonio Vivaldi και τη βαθιά συναισθηματική Σονάτα σε μι ελάσσονα, RV 40 για βιολοντσέλο, ενώ συνεχίζεται με αποσπάσματα από τη «Ρωμαϊκή Αγορά» του Μάνου Χατζιδάκι, ένα έργο γεμάτο θεατρικότητα και ελληνικό λυρισμό.
Στη συνέχεια, η Σερενάτα op. 19 του Mauro Giuliani και το Terzetto MS 69 του Niccolò Paganini αναδεικνύουν τις λεπτές ισορροπίες και τις διακυμάνσεις της μουσικής για μικρό σύνολο, με στιγμές τρυφερότητας αλλά και εκρηκτικής έντασης. Η δεξιοτεχνική La Campanella του Paganini ολοκληρώνει το κλασικό μέρος με εντυπωσιακό τρόπο. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με πέντε αγαπημένα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη – Σε πότισα ροδόσταμο, Η Μαργαρίτα, Ο Απρίλης κ.ά. – όπου η απλότητα της μελωδίας μεταφέρει την καθαρότητα του ελληνικού συναισθήματος.
Μια μουσική διαδρομή που ενώνει εποχές, ύφη και πολιτισμούς, σε μια από τις πιο πνευματικές γωνιές του Αιγαίου.
ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2025, Συναυλία στο Αγαθονήσι
Μια ξεχωριστή μουσική βραδιά στο φιλόξενο προαύλιο του Σχολείου Αγαθονησίου, όπου τρεις διακεκριμένοι μουσικοί – ο Αλκέτας Τζιαφέρης (βιολί), ο Χρήστος Γρίμπας (βιολοντσέλο) και ο Σαμψών Χατσατριάν (κιθάρα) – συναντιούνται για να δημιουργήσουν έναν μαγευτικό διάλογο ανάμεσα στην κλασική μουσική και το ελληνικό τραγούδι.
Το πρόγραμμα ξεκινά με τη βαθιά εκφραστική Σονάτα σε μι ελάσσονα για βιολοντσέλο του Antonio Vivaldi, ένα έργο γεμάτο λυρισμό και δραματικότητα. Η συνέχεια ανήκει στον Μάνο Χατζιδάκι, με επιλεγμένα αποσπάσματα από τη «Ρωμαϊκή Αγορά», μια σύνθεση γεμάτη ατμόσφαιρα και ποιητική ένταση. Ακολουθούν δύο έργα του ρομαντισμού για σύνολο εγχόρδων και κιθάρας: η Σερενάτα op. 19 του Mauro Giuliani και το Terzetto MS 69 του Niccolò Paganini, που αναδεικνύουν τον διάλογο ανάμεσα στα όργανα μέσα από κομψές μελωδικές γραμμές και βιρτουοζιτέ. Το πρόγραμμα κορυφώνεται με τη λαμπερή La Campanella του Paganini, δείγμα της εκρηκτικής τεχνικής του Ιταλού συνθέτη. Η βραδιά κλείνει με αγαπημένα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, όπου η κλασική ερμηνεία συναντά τη δύναμη της ελληνικής μελωδίας: Σε πότισα ροδόσταμο, Η Μαργαρίτα, Θα σου δώσω ένα τόπι χρυσό, Ο Απρίλης και Σ’ αυτή τη γειτονιά.
Μια συναυλία γεμάτη συναίσθημα, δεξιοτεχνία και ελληνικό φως, στο ιδιαίτερο νησιωτικό τοπίο του Αγαθονησίου.
Classic Rock IX
Μετά την περσινή επιτυχία που δεν είχε προηγούμενο, το 9ο Classic Rock επιστρέφει στο Ηρώδειο για μια ακόμη συνάντηση των Septicflesh με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, φέτος με ανανωμένο Set List. Τρεις ξεχωριστοί Guest πλαισιώνουν την μπάντα και προσθέτουν ακόμα περισσότερη ατμόσφαιρα στο μοναδικό live. Στις ερμηνείες, η Fany Melfi και η Αφροδίτη Πατουλίδου και στο ντουντούκ ο Vahan Galstyan. Το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο LIBRO CORO και η παιδική χορωδία του συμπληρώνουν το μοναδικό ακρόαμα, σε μουσική διδασκαλία Ανθής Γουρουντή.
Το symphonic/metal live των SEPTICFLESH παρουσιάστηκε για μια μοναδική φορά το 2019 στο Μetropolitan Theater του Μεξικό σε σύμπραξη με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μεξικό, σε πλήρη σύνθεση 140 μουσικών και με την συνδρομή 40μελούς χορωδίας. Ήταν μια κορυφαία sold out συναυλία την οποία παρακολούθησαν περισσότεροι από 3.500 ακροατές. Πέντε χρόνια αργότερα, το project αυτό ήρθε στην Ελλάδα και υπόσχεται μια ακ΄όμη μοναδική μουσική εμπειρία στον πιο εμβληματικό συναυλιακό χώρο του κόσμου, το Ηρώδειο, κάτω από την Ακρόπολη και τον έναστρο Αττικό ουρανό. Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών θα διευθύνει ο διεθνούς φήμης Ολλανδός αρχιμουσικός Κέν Σουτς.Το 9ο Classic Rock παρουσιάζει στο Ηρώδειο ένα crossover project όπου οι ροκ και μέταλ ήχοι των Septicflesh συναντούν τον συμφωνικό ήχο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο LIBRO CORO συμπληρώνει το μοναδικό θέαμα. Το symphonic/metal live των SEPTICFLESH παρουσιάστηκε για μια μοναδική φορά το 2019 στο Μetropolitan Theater της πόλης του Μεξικό σε σύμπραξη με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μεξικό, σε πλήρη σύνθεση 140 μουσικών και με την συνδρομή 40μελούς χορωδίας. Ήταν μια κορυφαία sold out συναυλία την οποία παρακολούθησαν περισσότεροι από 3.500 ακροατές. Πέντε χρόνια αργότερα, το project αυτό έρχεται στην Ελλάδα και υπόσχεται μια μοναδική μουσική εμπειρία στον πιο εμβληματικό συναυλιακό χώρο του κόσμου, το Ηρώδειο, κάτω από την Ακρόπολη και τον έναστρο Αττικό ουρανό. Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών θα διευθύνει ο διεθνούς φήμης Ολλανδός αρχιμουσικός Κέν Σούτς.
Διαμάντια Μουσικής Δωματίου, σπάνια κατεργασμένα
Μουσικά διαμάντια συχνά μένουν «ακατέργαστα», όχι λόγω μικρότερης αξίας τους αλλά εξαιτίας του δύσκολου συνδυασμού του μουσικού σχήματος που αφορούν. Την «κατεργασία» τους αναλαμβάνει το Κουιντέτο Εγχόρδων με κοντραμπάσο Quintarco, παρουσιάζοντας αριστουργήματα που σπάνια ακούγονται. Σας προσκαλούμε να απολαύσετε τρία τέτοια έργα: ένα από τα κομψότατα κουιντέτα του Μποκερίνι, δύο βαλς για πιάνο του Αντονίν Ντβόρζακ διασκευασμένα από τον ίδιο τον συνθέτη τους κι ένα αριστουργηματικό κουιντέτο του Μπλαν, έργο που αγγίζει τις κορυφές της δημιουργίας μουσικής δωματίου.
Λυρισμός και ενδοσκόπηση
Στην εποχή του Μότσαρτ το κλαρινέτο ήταν ένα πολύ νέο όργανο, που σταδιακά έκανε την εμφάνισή του στα μουσικά δρώμενα και κέρδιζε ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος στις προτιμήσεις των συνθετών και την καρδιά του φιλόμουσου κοινού, γοητεύοντας με τον βελούδινο ήχο του και τις ποικίλες εκφραστικές του δυνατότητες. Ο Μότσαρτ ήταν ένας εκ των πρώτων συνθετών που στα τελευταία χρόνια της (σύντομης) ζωής του που αξιοποίησε το κλαρινέτο σε συμφωνικά έργα και έργα μουσικής δωματίου, αναδεικνύοντας όσο λίγοι τότε το πόσο ξεχωριστό όργανο ήταν! Στα χνάρια του, ο Μπραμς επίσης είδε στο κλαρινέτο ένα ηχόχρωμα μοναδικής απαλότητας και αισθαντικότητας, που τροφοδοτούσε την ώριμη συνθετική του σκέψη. Τα κουιντέτα των δύο μεγάλων μουσουργών, γραμμένα αμφότερα στας δυσμάς του βίου τους, αποτελούν ορόσημα του ρεπερτορίου για το υπέροχο αυτό πνευστό όργανο και για τη μουσική δωματίου γενικά.
Ρομαντικοί και Επαναστάτες
Μπετόβεν και Σοστακόβιτς αποτελούν δύο πυλώνες του συμφωνικού ρεπερτορίου, ο πρώτος ως ο συνθέτης που οδήγησε στις αρχές του 19ου αιώνα το είδος της Συμφωνίας σε εντελώς καινοφανή και δυσθεώρητα ύψη ποιότητας, βάθους και αρχετυπικού μεγαλείου, ο δεύτερος ως ο δημιουργός εκείνος που στον ταραχώδη 20ο αιώνα έδωσε νέα πνοή στη συμφωνία και κατέδειξε έμπρακτα νέες προοπτικές στο νοηματικό της περιεχόμενο και στα εκφραστικά της μέσα. Οι Athens Classical Players τιμούν τους δύο αυτούς κορυφαίους συμφωνιστές παίζοντας δύο κουαρτέτα τους σε εκδοχή τους για σύνολο εγχόρδων.
Old Photographs
Τέσσερα έργα, τέσσερις μουσικές φωτογραφίες από παλιές εποχές, χαμένες στον χρόνο. Ο σπουδαίος συνθέτης μας Χρήστος Χατζής αντλεί την έμπνευσή του από παλιές φωτογραφίες από τα παιδικά και νεανικά του χρόνια – και το Τρίο του έχει αποδειχτεί ένα από τα πιο πολύ παιζόμενα έργα του ανά τον κόσμο. Εξαιρετικά δημοφιλές είναι βεβαίως και το Τρίο του Χάυντν που στο φινάλε του εμπνέεται από τη γεμάτη ενέργεια και ζωντάνια τσιγγάνικη μουσική της εποχής του. Στον αντίποδα της εύθυμης μουσικής του Χάυντν, ο νεαρός Ραχμάνινοφ, στο πρωτόλειο Τρίο του, ξετυλίγει μία ατμόσφαιρα πένθιμη και μελαγχολική. Τέλος, ο «πατριάρχης» της αρμενικής μουσικής Κομιτάς εκφράζει με γλαφυρό και απέριττο τρόπο τους καημούς και τα πάθη ενός λαού που έχει υποστεί πολλά δεινά στη μακρά ιστορική του διαδρομή.
Από την Ευρώπη στην Αμερική
Ο Αντονίν Ντβόρζακ και ο Μάνος Χατζιδάκις είναι δύο εντελώς διαφορετικοί συνθέτες, από διαφορετικές χώρες, διαφορετικούς αιώνες, διαφορετικά στιλ, διαφορετικές ζωές και διαφορετικά βιώματα. Όμως είχαν και ένα απρόσμενο κοινό: έζησαν για κάποια χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη: o πρώτος από το 1892 ως το 1895 και ο δεύτερος από το 1966 ως το 1972. Τα δύο έργα τους που ακούγονται στη συναυλία είναι μεταγραφές δύο διάσημων έργων που οι δύο συνθέτες συνέλαβαν και ολοκλήρωσαν επί αμερικανικού εδάφους.



