Ο Γκίντον Κρέμερ στην Αθήνα
Ο Ρώσος μαέστρος Ντάνιελ Ράισκιν φημίζεται για τα πρωτότυπα προγράμματα και τις μεστές, νευρώδεις ερμηνείες του σε ένα ευρύτατο φάσμα ρεπερτορίου – και αυτά του τα γνωρίσματα, μεταξύ άλλων, τον έχουν κάνει εξαιρετικά δημοφιλή σε ορχήστρες και κοινό διεθνώς. Φυσικά, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η σύμπραξη του παγκοσμίου φήμης Λιθουανού βιολονίστα Γκίντον Κρέμερ αλλά και της συμπατριώτισσάς του βιολοντσελίστριας Γκιέντρε Ντιβαναουσκάιτε, ιδρυτικού μέλους της Kremerata Baltica και τακτικής συνεργάτιδας του Κρέμερ σε συναυλίες μουσικής δωματίου. Και ας μην παραβλέψουμε και την εκτέλεση του έργου Variation 21 της Κωνσταντίας Γουρζή, πανάξιας συνθέτριας και άοκνης αρχιμουσικού με τεράστιο έργο και αναγνωρισιμότητα στον ευρωπαϊκό μουσικό κόσμο.
Συμφωνία «του Διός»
Συνεπής με την πάγια στόχευσή της, να αποτελεί πρέσβειρα της λόγιας συμφωνικής μουσικής σε όλη την ελληνική επικράτεια, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό την ερμηνευτική καθοδήγηση της αρχιμουσικού Κάτιας Μολφέση, επισκέπτεται την Λάρισα παρουσιάζοντας το υπέρτατο συμφωνικό αριστούργημα του Μότσαρτ, την τελευταία του Συμφωνία, επονομαζόμενη «του Διός» χάρη στη λαμπρότητα και το μεγαλείο της. Οι λάτρεις της ρομαντικής συναισθηματικότητας θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τη λυρική σερενάτα του Τσαϊκόφσκυ, ενώ όλοι θα γνωρίσουν το έργο ενός εκ των πιο αναγνωρισμένων και δραστήριων συνθετών της πατρίδας μας, του Σπύρου Μάζη, όπως το προσεγγίζουν οι δύο κορυφαίοι κορνίστες της Ορχήστρας μας.
Συμφωνία «του Διός»
Συνεπής με την πάγια στόχευσή της, να αποτελεί πρέσβειρα της λόγιας συμφωνικής μουσικής σε όλη την ελληνική επικράτεια, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό την ερμηνευτική καθοδήγηση της αρχιμουσικού Κάτιας Μολφέση, επισκέπτεται την Λαμία παρουσιάζοντας το υπέρτατο συμφωνικό αριστούργημα του Μότσαρτ, την τελευταία του Συμφωνία, επονομαζόμενη «του Διός» χάρη στη λαμπρότητα και το μεγαλείο της. Οι λάτρεις της ρομαντικής συναισθηματικότητας θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τη λυρική σερενάτα του Τσαϊκόφσκυ, ενώ όλοι θα γνωρίσουν το έργο ενός εκ των πιο αναγνωρισμένων και δραστήριων συνθετών της πατρίδας μας, του Σπύρου Μάζη, όπως το προσεγγίζουν οι δύο κορυφαίοι κορνίστες της Ορχήστρας μας.
Συμφωνία «του Διός»
Συνεπής με την πάγια στόχευσή της, να αποτελεί πρέσβειρα της λόγιας συμφωνικής μουσικής σε όλη την ελληνική επικράτεια, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό την ερμηνευτική καθοδήγηση της αρχιμουσικού Κάτιας Μολφέση, επισκέπτεται το πάντα φιλόξενο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζοντας το υπέρτατο συμφωνικό αριστούργημα του Μότσαρτ, την τελευταία του Συμφωνία, επονομαζόμενη «του Διός» χάρη στη λαμπρότητα και το μεγαλείο της. Οι λάτρεις της ρομαντικής συναισθηματικότητας θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τη λυρική σερενάτα του Τσαϊκόφσκυ, ενώ όλοι θα γνωρίσουν το έργο ενός εκ των πιο αναγνωρισμένων και δραστήριων συνθετών της πατρίδας μας, του Σπύρου Μάζη, όπως το προσεγγίζουν οι δύο κορυφαίοι κορνίστες της Ορχήστρας μας.
Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Όπερα
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες, όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Όπερα
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες, όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
Νέος Κόσμος και Νόστος
Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Πορτογαλία και πλέον με έδρα το κοσμοπολίτικο Λονδίνο, ο νεότατος μαέστρος Ντίνις Σόουσα είναι ένας από τους πιο ραγδαία ανερχόμενους αρχιμουσικούς των τελευταίων ετών: ένα προς ένα, όλα τα κορυφαία συμφωνικά σύνολα του κόσμου αποζητούν τη συνεργασία μαζί του και η ικανότητά του να υλοποιεί τους τόσο ευφάνταστους μουσικούς του οραματισμούς προκαλεί παντού και πάντα αίσθηση και θαυμασμό. Στην πρώτη του εμφάνιση με την Κρατική Ορχήστρα, παρουσιάζει δύο ξεχωριστού ενδιαφέροντος έργα του αμερικανικού 20ου αιώνα, αποτίοντας έτσι φόρο τιμής στα 250 χρόνια από τη διακήρυξη της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας. Επιπλέον, το συμφωνικό έργο του κορυφαίου συνθέτη Χρήστου Σαμαρά, παραγγελία της Κ.Ο.Α., και το αειθαλές Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν με σολίστ τον ταλαντούχο Μάνο Κιτσικόπουλο, συμπληρώνουν ένα πρόγραμμα υψηλών προδιαγραφών και συγκινήσεων για… όλα τα γούστα!
Πασχαλινή Συναυλία 2026
Στην καθιερωμένη πασχαλινή συναυλία που συνδιοργανώνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με το Μέγαρο Μουσικής δεσπόζουν δύο αριστουργήματα του 20ου και του 19ου αιώνα αντίστοιχα: αφενός η Sinfonia da Requiem του κορυφαίου Άγγλου συνθέτη Μπέντζαμιν Μπρίτεν, έργο που συνδυάζει μοναδικά το θρησκευτικό συναίσθημα και το δέος απέναντι στον θάνατο με εναγώνια αντιπολεμικά μηνύματα, και αφετέρου το Te Deum του μεγάλου Αυστριακού Άντον Μπρούκνερ, που όπως τα περισσότερα έργα του προσδίδει στην εκτύλιξη της μουσικής τον όγκο και το δέος που προκαλούν οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί καθεδρικοί ναοί. Ως “προοίμιο” των δύο έργων λειτουργεί η περίφημη Ημιτελής Συμφωνία του Σούμπερτ, αειθαλές υπόδειγμα εκφραστικής λιτότητας, πνευματικού βάθους και μορφολογικής τελειότητας. Των εκλεκτών λυρικών τραγουδιστών, των χορωδιών και της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ηγείται ο φέρελπις αρχιμουσικός Κωνσταντίνος Τερζάκης, στη δεύτερη σύμπραξή του με την ορχήστρα μετά από ένα εντυπωσιακό περσινό ντεμπούτο.
Τα Κοντσέρτα του Ραχμάνινοφ
Ο μαραθώνιος εκτέλεσης και των πέντε έργων για πιάνο και ορχήστρα του Σεργκέι Ραχμάνινοφ σε δύο συναπτές βραδιές από τον ίδιο σολίστα δεν είναι κάτι που μπορεί να πετύχει ο καθένας· αντιθέτως, είναι ελάχιστοι οι πιανίστες που διαθέτουν τα πνευματικά, ψυχικά και δεξιοτεχνικά προσόντα να επιτύχουν έναν τέτοιο άθλο και -το κυριότερο- να αφήσουν ένα ουσιώδες ερμηνευτικό αποτύπωμα στα πέντε γιγάντια αυτά έργα. Ο Ρώσος Ντένις Κοζούχιν ανήκει χωρίς αμφιβολία στην ελίτ των βιρτουόζων που διαθέτουν σε αφθονία όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά – και ως εκ τούτου οι δύο συναυλίες του στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Άνοιξης προμηνύεται να αποτελέσουν μία ανεπανάληπτη και αποκαλυπτική εμπειρία, που κανένας λάτρης του πιάνου και του αισθησιακού κόσμου του Ραχμάνινοφ δεν πρέπει να χάσει!
Τα Κοντσέρτα του Ραχμάνινοφ
Ο μαραθώνιος εκτέλεσης και των πέντε έργων για πιάνο και ορχήστρα του Σεργκέι Ραχμάνινοφ σε δύο συναπτές βραδιές από τον ίδιο σολίστα δεν είναι κάτι που μπορεί να πετύχει ο καθένας· αντιθέτως, είναι ελάχιστοι οι πιανίστες που διαθέτουν τα πνευματικά, ψυχικά και δεξιοτεχνικά προσόντα να επιτύχουν έναν τέτοιο άθλο και -το κυριότερο- να αφήσουν ένα ουσιώδες ερμηνευτικό αποτύπωμα στα πέντε γιγάντια αυτά έργα. Ο Ρώσος Ντένις Κοζούχιν ανήκει χωρίς αμφιβολία στην ελίτ των βιρτουόζων που διαθέτουν σε αφθονία όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά – και ως εκ τούτου οι δύο συναυλίες του στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Άνοιξης προμηνύεται να αποτελέσουν μία ανεπανάληπτη και αποκαλυπτική εμπειρία, που κανένας λάτρης του πιάνου και του αισθησιακού κόσμου του Ραχμάνινοφ δεν πρέπει να χάσει!



