2025 03 08 Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Εμβατήριο
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
2025 03 07 Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Εμβατήριο
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
2025 02 27 Ο Βαντίμ Ρέπιν ξανά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Το 2025 συμπληρώνεται μισός αιώνας από την εκδημία του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, του μέγιστου συμφωνιστή του 20ού αιώνα και ενός συνθέτη που μπόλιασε τον μοντερνισμό της εποχής του με ατόφιο συναίσθημα αλλά και κλασική καθαρότητα. Αυτά τα στοιχεία της μουσικής του -και όχι μόνο- θα αναδείξει ιδανικά ο Βάντιμ Ρέπιν, για τον οποίο ο μέγας Μενουχίν είχε δηλώσει πως είναι «ο τελειότερος βιολιστής που άκουσε ποτέ»! Έχοντας πάντα στραμμένη την προσοχή και τη φροντίδα του προς ένα αισθητικά αψεγάδιαστο αποτέλεσμα, ο Πολωνός αρχιμουσικός Μιχάλ Νεστερόβιτς, γνώριμος και αγαπητός στο αθηναϊκό κοινό, διευθύνει την άκρως πληθωρική Δεύτερη Συμφωνία του Ραχμάνινοφ, που συνιστά ηχηρή και αποστομωτική «απάντηση» σε όσους πιστεύουν πως ο Ραχμάνινοφ εξαντλείται στα πιανιστικά του κοντσέρτα…
O Julian Rachlin παίζει Δημήτρη Παπαδημητρίου
Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου είναι συνθέτης που αποδεδειγμένα κινείται πέραν και πάνω από στερεότυπα και κάθε λογής ταμπέλες αισθητικών κατηγοριοποιήσεων. Πολυσχιδής και ανήσυχος, ευαίσθητος και οραματικός, νιώθει το ίδιο οικεία στο χώρο του έντεχνου λυρικού τραγουδιού, στη μουσική για κινηματογράφο αλλά και στη λόγια συμφωνική μουσική· και ακριβώς αυτή η ευρύτητα και η ικανότητά του να αφομοιώνει δημιουργικά στα έργα του στοιχεία από διαφορετικά στιλ είναι που καθιστά τη μουσική του τόσο ενδιαφέρουσα, πρωτότυπη και πάνω απ’ όλα ειλικρινή, με αμεσότητα που καθηλώνει. Ο δικός μας, εκλεκτός μαέστρος Γεώργιος Μπαλατσινός και ο λιθουανός βιολονίστας Τζούλιαν Ράχλιν, μουσικοί διεθνούς ακτινοβολίας και βαθιά εξοικειωμένοι με τη μουσική του σήμερα, υπόσχονται δυναμικές αναγνώσεις των έργων του.
Ο Γκαβρίλιουκ στο Κοντσέρτο για πιάνο του Γκρηγκ
Γεννημένος στην Ουκρανία, ο Αυστραλός Αλεξάντερ Γκαβρίλιουκ είναι ένας εκλεκτικός πιανίστας που ξέρει να διεισδύει στην ουσία κάθε μουσικού κειμένου και να το αντικρύζει με φρέσκια ματιά και -κυρίως- ασυμβίβαστη τόλμη. Όσοι δεν τον έχετε ακούσει, ας είστε έτοιμοι να βιώσετε πώς το γνωστό Κοντσέρτο του Γκρηγκ επανακτά την αποκαλυπτική του δύναμη! Ανάλογες ικανότητες πάντως διαθέτει και ο ραγδαία ανερχόμενος μαέστρος και συνθέτης Έκτορας Ταρτανης, που κοσμεί αυτή τη συναυλία τόσο ως μαέστρος της όσο και ως συνθέτης – και πράγματι, ο Ταρτανής υπηρετεί και τους δύο αυτούς κόσμους με πανθομολογούμενη επιτυχία. Το έργο του εκτελούν ο διεθνής Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός και η κορυφαία αρπίστα της Κ.Ο.Α., Γωγώ Ξαγαρά.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Ιντερμέτζο
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Ιντερμέτζο
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
Συπριέν Κατσαρής 100 χρόνια Μίκης Θεοδωράκης
Ένας αιώνας συμπληρώνεται από τη γέννηση του μεγάλου μας μουσουργού Μίκη Θεοδωράκη, καλλιτέχνη που σφράγισε και σφραγίστηκε από την ταραγμένη εποχή του και που εξέφρασε το όραμα για έναν καλύτερο κόσμο μέσα από τη λόγια και δημοφιλή μουσική του αλλά και μέσα από την πολιτική του δράση. Ο σπουδαίος βιρτουόζος Συπριέν Κατσαρής, έχοντας στενή συνεργασία με τον ίδιο τον Θεοδωράκη, ερμηνεύει την εκρηκτική Πρώτη Σουίτα του, αλλά και την πυροτεχνηματική Ουγγρική Φαντασία του Λιστ. Η διακεκριμένη μαέστρος Ζωή Τσόκανου ερμηνεύει επίσης ένα κομψοτέχνημα της τόσο πρόωρα χαμένης Γαλλίδας συνθέτριας Λίλι Μπουλανζέ αλλά και το μεγαλειώδες συμφωνικό αριστούργημα του γαλλικού ιμπρεσιονισμού, τη «Θάλασσα» του Κλωντ Ντεμπυσύ.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
«…μετά τον Σοστακόβιτς…» 90 χρόνια από τη γέννηση του Σνίτκε – 50 χρόνια από τον θάνατο του Σοστακόβιτς
Έργα γραμμένα στη Σοβιετική Ένωση κατά τη δεκαετή περίοδο 1973-1983, μία περίοδο που λειτούργησε ως προθάλαμος της μετάβασης της χώρας στην τότε επερχόμενη και ίσως μεγαλύτερη -από πλευράς σημασίας-πολιτική αλλαγή που συνέβη στη σύγχρονη ιστορία, την περεστρόικα. Μέσα σε αυτή την τόσο ταραγμένη και αβέβαιη περίοδο, μία νέα τότε γενιά δημιουργών, βρίσκει τη φωνή της, έχοντας ταυτόχρονα απορροφήσει τις διδασκαλίες του παρελθόντος αλλά και ποικιλόμορφες νεωτεριστικές τάσεις. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο Άλφρεντ Σνίτκε, ο συνθέτης που κατέχει το «ρεκόρ» του πιο πολύ παιζόμενου και ηχογραφούμενου συνθέτη του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα. Δύο αριστουργήματά του, καθώς και τα συγκλονιστικά τραγούδια του Σοστακόβιτς διευθύνει ο πάντα ευφάνταστος αρχιμουσικός Νίκος Βασιλείου, με την αρωγή των διακεκριμένων καλλιτεχνών Ηλία Σδούκου και Μαρίας Κατσούρα.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων