Μια φορά κι έναν καιρό – Σλάβικη Ψυχή ΙΙΙ
Η «Σεχραζάντ» είναι όχι μόνο το πιο γνωστό έργο του Ρίμσκυ-Κόρσακοφ αλλά και ένα από τα πιο παθιασμένα και σαγηνευτικά δημιουργήματα του ρώσικου ρομαντισμού. Μία ακόμη απόδειξη του αστείρευτου ταλέντου του συνθέτη προσφέρει η ακρόαση της Εισαγωγής από την όπερα «Μαγιάτικη Νύχτα». Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υποδέχεται με χαρά την παγκοσμίου φήμης αρπίστα Γιάνα Μποσκόβα, η οποία ερμηνεύει το αιθέριο κοντσέρτο του Γκλιερ, ένα από τα σημαντικότερα έργα του ρεπερτορίου του οργάνου.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Το Σατυρικόν του Πετρώνιου (ΙΙ)
Με προκλητική τόλμη, ρεαλισμό και σατιρική διάθεση ο αυλικός του Νέρωνα, Πετρώνιος, παρουσίασε στο έργο του «Σατυρικόν» τα έκλυτα ήθη της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας της εποχής του. Μάλιστα από το «Σατυρικόν» εμπνεύστηκε και ο μεγάλος Φελίνι την ομώνυμη ταινία του. Ο γνωστός συνθέτης Δημήτρης Παπαδημητρίου επέλεξε μερικά από τα χαρακτηριστικότερα και ουσιαστικότερα τμήματα του έργου για να τα αναπλάσει και να τα αποδώσει μουσικά, με ένα μεγαλεπήβολο έργο που προσεγγίζει την όπερα.
Το Σατυρικόν του Πετρώνιου
Με προκλητική τόλμη, ρεαλισμό και σατιρική διάθεση ο αυλικός του Νέρωνα, Πετρώνιος, παρουσίασε στο έργο του «Σατυρικόν» τα έκλυτα ήθη της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας της εποχής του. Μάλιστα από το «Σατυρικόν» εμπνεύστηκε και ο μεγάλος Φελίνι την ομώνυμη ταινία του. Ο γνωστός συνθέτης Δημήτρης Παπαδημητρίου επέλεξε μερικά από τα χαρακτηριστικότερα και ουσιαστικότερα τμήματα του έργου για να τα αναπλάσει και να τα αποδώσει μουσικά, με ένα μεγαλεπήβολο έργο που προσεγγίζει την όπερα.
Από την Πράγα στο Λένινγκραντ – Σλάβικη Ψυχή ΙΙ
Η Συμφωνία «της Πράγας» έλαβε το όνομα της πόλης όπου εκτελέστηκε για πρώτη φορά και έκτοτε έχει αναγνωριστεί ως μία από τις πιο μεγαλειώδεις συμφωνίες του μεγάλου Αυστριακού κλασικού. Η πρεμιέρα της Πέμπτης του Σοστακόβιτς έγινε ακριβώς ενάμιση αιώνα αργότερα στο Λένινγκραντ και αποτελεί ανάλογα σπουδαίο συνθετικό επίτευγμα, που συνδυάζει αριστοτεχνικά μοντερνισμό και εγκεφαλικότητα με γνήσια συναισθηματικότητα. Αμφότερα θα τα ακούσουμε υπό τη μουσική καθοδήγηση του ανερχόμενου διεθνώς μαέστρου από την Ινδονησία, Άντριαν Πράμπαβα.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Η χαρά της ζωής – Σλάβικη Ψυχή Ι
Η εναρκτήρια συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών για τη νέα καλλιτεχνική περίοδο εγκαινιάζει ταυτόχρονα και έναν από τους τρείς κύριους θεματικούς άξονες των φετινών συναυλιών της, που επικεντρώνεται σε έργα συνθετών της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με σλάβικες ρίζες. Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της ορχήστρας, Στέφανος Τσιαλής, διευθύνει δύο διάσημα συμφωνικά έργα του μεγάλου Τσέχου συνθέτη Αντονίν Ντβόρζακ και ο πάντα γοητευτικός πιανίστας Θοδωρής Τζοβανάκης ερμηνεύει το λυρικό Πρώτο Κοντσέρτο του «ποιητή του πιάνου», Φρεντερίκ Σοπέν.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Μία… «Αβάν Πρεμιέρ» στον κήπο!
Την «αβάν πρεμιέρ» του αρχιμουσικού Στέφανου Τσιαλή στο πόντιουμ της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με την νέα του ιδιότητα του διευθυντή της Ορχήστρας, σηματοδοτεί η συναυλία που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Ο Στέφανος Τσιαλής θα διευθύνει την Ορχήστρα σ΄ένα πρόγραμμα «κοσμοπολίτικο», γοητευτικό και προσαρμοσμένο στις…χωροταξικές συνθήκες...
Συναυλία στο Άργος
Καλοκαιρινοί ρυθμοί δεν σημαίνουν και θερινή ραστώνη για την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών που, αφού ταξίδεψε έως τις άκρες του Αιγαίου (για μία σειρά συναυλιών που εντάσσονταν στο πρόγραμμα «Άγονη Γραμμή Γόνιμη») και αφού ολοκλήρωσε τις δύο εμφανίσεις της στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, φτιάχνει τα μπαγκάζια της με προορισμό αυτή την φορά το Αρχαίο Θέατρο του Άργους. Εκεί, σ΄αυτό το σμιλεμένο στον βράχο μοναδικό μνημείο του 4ου αι.π.Χ. θα δώσει μία συναυλία με διοργανωτή την Περιφέρεια Πελοποννήσου και με την οργανωτική υποστήριξη του Συλλόγου Φίλων του Δημοτικού Ωδείου Άργους.
Υπό την μουσική διεύθυνση του Ανδρέα Τσελίκα η Ορχήστρα θα ερμηνεύσει δημοφιλέστατες συνθέσεις των Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκυ, Γιόχαν Στράους, Αντονίν Ντβόρζακ καθώς και το λιγότερο γνωστό στο ευρύ ακροατήριο αλλά πάντως σημείο αναφοράς για το ρεπερτόριο του κόρνου Κοντσερτίνο για δύο κόρνα του Γερμανού συνθέτη και τσελίστα Φρήντριχ Βιττ, με σολίστ τον κορυφαίο κορνίστα της Κ.Ο.Α. Κώστα Σίσκο καθώς και την επίσης κορνίστα Μαρία Φωτιά.









