Ρίχαρντ Στράους: Σαλώμη
Το πάθος της αισθησιακής πριγκίπισσας Σαλώμης για τον Ιωάννη τον Βαπτιστή, μία από τις πιο γνωστές βιβλικές ιστορίες, που συνδυάζει το θρησκευτικό στοιχείο με τον ανεκπλήρωτο έρωτα αλλά και το στυγερό έγκλημα, έγινε θεατρικό έργο από τον Όσκαρ Γουάιλντ και αυτό με τη σειρά του αποτέλεσε τη βάση για την όπερα Σαλώμη του Ρίχαρντ Στράους. Στο απόγειο της ωριμότητας και της ακμής του, ο μεγάλος Γερμανός Ρομαντικός εμπνεύστηκε μία μουσική παρτιτούρα που διαχρονικά συγκλονίζει με την ερεθιστική αρμονική της πλοκή, την πληθωρικότατη ενορχήστρωση και τη λαμπερή φωνητική της γραφή. Δύο από τις πιο περιζήτητες φωνές του διεθνούς οπερετικού γίγνεσθαι, η Ρωσίδα σοπράνο Ελένα Στίχινα και ο Αυστριακός τενόρος Βόλφγκανγκ Άμπλινγκερ-Σπερχάκε έρχονται στην Ελλάδα για να ενσαρκώσουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους της Σαλώμης και του Ηρώδη αντίστοιχα, υπό τη διεύθυνση του κορυφαίου μαέστρου όπερας της χώρας μας, Λουκά Καρυτινού.
Χρυσός Χορηγός
Από την Παναγία των Παρισίων στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Ο κόσμος του εκκλησιαστικού οργάνου έχει τους δικούς του αστέρες – και ένας από αυτούς είναι δίχως άλλο ο Γάλλος βιρτουόζος Βενσάν Ντυμπουά. Γνωστός πλέον σήμερα και με την ιδιότητά του ως οργανίστα της περιώνυμης Notre-Dame του Παρισιού, ο Ντυμπουά μετά τα πρώτα βραβεία του στους απαιτητικούς διεθνείς διαγωνισμούς οργάνου του Κάλγκαρυ και της Τουλούζης το 2002, έχει εξελιχθεί σε ένα σπάνιο φαινόμενο παγκόσμιας εμβέλειας. Άξιος επίγονος της μεγάλης γαλλικής παράδοσης στον χώρο της εκτέλεσης του εκκλησιαστικού οργάνου, ο Ντυμπουά υπόσχεται μία δυναμική ανάγνωση της μεγαλειώδους Συμφωνίας κοντσερτάντε του Ζονγκέν, κατά πολλούς του πιο εντυπωσιακού και πληθωρικού συμφωνικού έργου με πρωταγωνιστή το όργανο στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα!
Τριπλό Μπετόβεν: Βενγκέροφ, Ίσσερλις, Ντόκου
Όπου και αν επικεντρώνει κανείς τις προσδοκίες του ως ακροατής, η συναυλία αυτή εγγυάται να τις ικανοποιήσει: το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει ένα κλασικό αριστούργημα (το Τριπλό Κοντσέρτο του Μπετόβεν) και δύο εξίσου υπέροχα (αλλά εντελώς διαφορετικής αισθητικής) συμφωνικά έργα των αρχών του 20ου αιώνα, του Τσέχου Λέος Γιάνατσεκ και του Γάλλου Μωρίς Ραβέλ αντίστοιχα. Εάν πάλι το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στους συντελεστές μίας συναυλίας, τι θα μπορούσε να είναι πιο εντυπωσιακό από τα ονόματα των μεγάλων Μάξιμ Βενγκέροφ και Στήνβεν Ίσσερλις, πλάι σε αυτά νεότερων αλλά φερέλπιδων και δυναμικότατων συναδέλφων τους, όπως η Θεοδοσία Ντόκου και ο εξαιρετικά ταλαντούχος μαέστρος Φίνεγκαν Ντάουνι Ντήαρ;
Μουσικοί περίπατοι στα μουσεία XII - Ο Θάνατος και η Κόρη
Περιοδεία στην Πορτογαλία - Συναυλία στη Λισαβόνα
Περιοδεία στην Πορτογαλία - Συναυλία στο Alcobaca
Περιοδεία στην Πορτογαλία - 2η Συναυλία στο Marvao Castello
Περιοδεία στην Πορτογαλία - 1η Συναυλία στο Marvao Castello
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών περιοδεύει για πρώτη φορά στην Πορτογαλία παρουσιάζοντας έργα του ευρωπαϊκού κλασικού ρεπερτορίου αλλά και προβάλλοντας τον μεγάλο Έλληνα συνθέτη Νίκο Σκαλκώτα. Στον πρώτο σταθμό της περιοδείας της, το Marvao Castello, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών θα ερμηνεύσει έργα του Antonin Dvorak υπό τη διεύθυνση του καταξιωμένου Γερμανού αρχιμουσικού, βιολιστή και παιδαγωγού Christophe Poppen. Συμπράττουν η ανερχόμενη βιολονίστα Veronika Eberle και η διακεκριμένη υψίφωνος Juliane Banse.
Μάρτα Άργκεριχ και Θεοδοσία Ντόκου
Το πρόγραμμα της βραδιάς περιλαμβάνει την μεγαλοπρεπή Συμφωνία σε Ρε Ελάσσονα του βέλγου ρομαντικού συνθέτη Σεζάρ Φρανκ, καθώς και αποσπάσματα από το Καταραμένο φίδι του Μάνου Χατζιδάκι, που θα ερμηνεύσει η Άργκεριχ με την τιμητική προσκεκλημένη της, Ντόρα Μπακοπούλου