Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Όπερα
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες, όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Όπερα
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες, όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
Νέος Κόσμος και Νόστος
Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Πορτογαλία και πλέον με έδρα το κοσμοπολίτικο Λονδίνο, ο νεότατος μαέστρος Ντίνις Σόουσα είναι ένας από τους πιο ραγδαία ανερχόμενους αρχιμουσικούς των τελευταίων ετών: ένα προς ένα, όλα τα κορυφαία συμφωνικά σύνολα του κόσμου αποζητούν τη συνεργασία μαζί του και η ικανότητά του να υλοποιεί τους τόσο ευφάνταστους μουσικούς του οραματισμούς προκαλεί παντού και πάντα αίσθηση και θαυμασμό. Στην πρώτη του εμφάνιση με την Κρατική Ορχήστρα, παρουσιάζει δύο ξεχωριστού ενδιαφέροντος έργα του αμερικανικού 20ου αιώνα, αποτίοντας έτσι φόρο τιμής στα 250 χρόνια από τη διακήρυξη της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας. Επιπλέον, το συμφωνικό έργο του κορυφαίου συνθέτη Χρήστου Σαμαρά, παραγγελία της Κ.Ο.Α., και το αειθαλές Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν με σολίστ τον ταλαντούχο Μάνο Κιτσικόπουλο, συμπληρώνουν ένα πρόγραμμα υψηλών προδιαγραφών και συγκινήσεων για… όλα τα γούστα!
Πασχαλινή Συναυλία 2026
Στην καθιερωμένη πασχαλινή συναυλία που συνδιοργανώνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με το Μέγαρο Μουσικής δεσπόζουν δύο αριστουργήματα του 20ου και του 19ου αιώνα αντίστοιχα: αφενός η επιβλητική Συμφωνία των Ψαλμών του Ιγκόρ Στραβίνσκι, που επενδύει τη θρησκευτική θέρμη της ψαλμωδίας με μεγαλειώδη συμφωνικά ηχοχρώματα, και αφετέρου το Te Deum του μεγάλου Αυστριακού Άντον Μπρούκνερ, που όπως τα περισσότερα έργα του προσδίδει στην εκτύλιξη της μουσικής τον όγκο και το δέος που προκαλούν οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί καθεδρικοί ναοί. Των εκλεκτών λυρικών τραγουδιστών, των χορωδιών και της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ηγείται ο φέρελπις αρχιμουσικός Κωνσταντίνος Τερζάκης, στη δεύτερη σύμπραξή του με την ορχήστρα μετά από ένα εντυπωσιακό περσινό ντεμπούτο.
Τα Κοντσέρτα του Ραχμάνινοφ
Ο μαραθώνιος εκτέλεσης και των πέντε έργων για πιάνο και ορχήστρα του Σεργκέι Ραχμάνινοφ σε δύο συναπτές βραδιές από τον ίδιο σολίστα δεν είναι κάτι που μπορεί να πετύχει ο καθένας· αντιθέτως, είναι ελάχιστοι οι πιανίστες που διαθέτουν τα πνευματικά, ψυχικά και δεξιοτεχνικά προσόντα να επιτύχουν έναν τέτοιο άθλο και -το κυριότερο- να αφήσουν ένα ουσιώδες ερμηνευτικό αποτύπωμα στα πέντε γιγάντια αυτά έργα. Ο Ρώσος Ντένις Κοζούχιν ανήκει χωρίς αμφιβολία στην ελίτ των βιρτουόζων που διαθέτουν σε αφθονία όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά – και ως εκ τούτου οι δύο συναυλίες του στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Άνοιξης προμηνύεται να αποτελέσουν μία ανεπανάληπτη και αποκαλυπτική εμπειρία, που κανένας λάτρης του πιάνου και του αισθησιακού κόσμου του Ραχμάνινοφ δεν πρέπει να χάσει!
Τα Κοντσέρτα του Ραχμάνινοφ
Ο μαραθώνιος εκτέλεσης και των πέντε έργων για πιάνο και ορχήστρα του Σεργκέι Ραχμάνινοφ σε δύο συναπτές βραδιές από τον ίδιο σολίστα δεν είναι κάτι που μπορεί να πετύχει ο καθένας· αντιθέτως, είναι ελάχιστοι οι πιανίστες που διαθέτουν τα πνευματικά, ψυχικά και δεξιοτεχνικά προσόντα να επιτύχουν έναν τέτοιο άθλο και -το κυριότερο- να αφήσουν ένα ουσιώδες ερμηνευτικό αποτύπωμα στα πέντε γιγάντια αυτά έργα. Ο Ρώσος Ντένις Κοζούχιν ανήκει χωρίς αμφιβολία στην ελίτ των βιρτουόζων που διαθέτουν σε αφθονία όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά – και ως εκ τούτου οι δύο συναυλίες του στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Άνοιξης προμηνύεται να αποτελέσουν μία ανεπανάληπτη και αποκαλυπτική εμπειρία, που κανένας λάτρης του πιάνου και του αισθησιακού κόσμου του Ραχμάνινοφ δεν πρέπει να χάσει!
Κοντσέρτα για δύο, από τον Μπαχ στον Μαρτινού
Δεξιοτεχνία, εκφραστικότητα και επικοινωνιακότητα στον υπερθετικό βαθμό, έχουν καταστήσει τον βιολονίστα Ντάνιελ Χόουπ έναν από τους πιο αναγνωρίσιμους πρεσβευτές του βιολιού (και της λόγιας μουσικής γενικά) σε όλον τον κόσμο. Ο δικός μας Σίμος Παπάνας, εξίσου χαρισματικός και εμπνευσμένος με ό,τι κι αν καταπιάνεται, αποτελεί σταθερό συνεργάτη του Χόουπ εδώ και χρόνια· από τη συμπόρευση των φλογερών τους προσεγγίσεων προκύπτει πάντα κάτι το εκστατικό και το φλογερό, που αξίζει να βιώσετε ζωντανά! Μαζί τους, ο Πολωνός αρχιμουσικός Αντρέι Κοσέντιακ, από τις ιθύνουσες φυσιογνωμίες της μουσικής ζωής στη χώρα του, έρχεται να μας θυμίσει για μία ακόμη φορά πόσο ακαταμάχητα γοητευτικές είναι οι συμφωνίες του Γιόζεφ Χάυντν και πόσο δίκαια αυτός κέρδισε ες αεί τον τίτλο του «πατέρα της συμφωνίας».
Εικόνες της Ρώμης: Νίνο Ρότα και Οττορίνο Ρεσπίγκι
Αναντίρρητα, η όπερα κυριάρχησε στην ιταλική μουσική για αιώνες και πολλοί (αν όχι οι περισσότεροι) από τους κορυφαίους συνθέτες όπερας όλων των εποχών ήταν Ιταλοί, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η ιταλική μουσική δεν εμπεριέχει και έργα οργανικής μουσικής και μάλιστα εκπληκτικής ομορφιάς! Εάν αμφιβάλλετε, αξίζει να ανακαλύψετε μαζί με την Κρατική Ορχήστρα και τον Ιταλό προσκεκλημένο μαέστρο της, Μάσιμο Ζανέτι, έναν από τους κορυφαίους αρχιμουσικούς της γενιάς του στον ευρωπαϊκό χώρο, τη ρομαντική μουσική του Τζουζέπε Μαρτούτσι (του αποκαλούμενου και Ιταλού «Μπραμς»), τον σαγηνευτικό ιμπρεσιονισμό του Οττορίνο Ρεσπίγκι και την ανάλαφρη, έντονα αφηγηματική μουσική του Νίνο Ρότα, που εκτός από συνθέτης μουσικής για τον κινηματογράφο υπέγραψε πλήθος συμφωνικών έργων υψηλής ποιότητας.
Μότσαρτ & Μάλερ
Ο κόσμος των συμφωνιών του Γκούσταβ Μάλερ είναι πραγματικά ανεξάντλητος στις σκέψεις και στα συναισθήματα που γεννά, στο πώς μας φέρνει πάντα αντιμέτωπους με τις πιο μύχιες πτυχές του εαυτού μας, με τα οράματα και τους φόβους μας, με τις μεταφυσικές αγωνίες μας αλλά και με τα γήινα πάθη μας. Η Τέταρτη είναι μία από τις πιο αγαπητές συμφωνίες του Αυστριακού Ρομαντικού – ίσως ιδανικότερη εισαγωγή στον μουσικό του κόσμο από κάθε άλλη και μία αστείρευτη πηγή ομορφιάς, ευαισθησίας και δραματικότητας. Στην ίδια συναυλία, η καταξιωμένη Ελληνίδα πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, ερμηνεύει υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού το διαχρονικά δημοφιλέστατο Κοντσέρτο για πιάνο σε ρε ελάσσονα του Μότσαρτ.
Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Βαλς
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες, όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.