ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2025, Συναυλία στο Αγαθονήσι

Μια ξεχωριστή μουσική βραδιά στο φιλόξενο προαύλιο του Σχολείου Αγαθονησίου, όπου τρεις διακεκριμένοι μουσικοί – ο Αλκέτας Τζιαφέρης (βιολί), ο Χρήστος Γρίμπας (βιολοντσέλο) και ο Σαμψών Χατσατριάν (κιθάρα) – συναντιούνται για να δημιουργήσουν έναν μαγευτικό διάλογο ανάμεσα στην κλασική μουσική και το ελληνικό τραγούδι.

Το πρόγραμμα ξεκινά με τη βαθιά εκφραστική Σονάτα σε μι ελάσσονα για βιολοντσέλο του Antonio Vivaldi, ένα έργο γεμάτο λυρισμό και δραματικότητα. Η συνέχεια ανήκει στον Μάνο Χατζιδάκι, με επιλεγμένα αποσπάσματα από τη «Ρωμαϊκή Αγορά», μια σύνθεση γεμάτη ατμόσφαιρα και ποιητική ένταση. Ακολουθούν δύο έργα του ρομαντισμού για σύνολο εγχόρδων και κιθάρας: η Σερενάτα op. 19 του Mauro Giuliani και το Terzetto MS 69 του Niccolò Paganini, που αναδεικνύουν τον διάλογο ανάμεσα στα όργανα μέσα από κομψές μελωδικές γραμμές και βιρτουοζιτέ. Το πρόγραμμα κορυφώνεται με τη λαμπερή La Campanella του Paganini, δείγμα της εκρηκτικής τεχνικής του Ιταλού συνθέτη. Η βραδιά κλείνει με αγαπημένα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, όπου η κλασική ερμηνεία συναντά τη δύναμη της ελληνικής μελωδίας: Σε πότισα ροδόσταμο, Η Μαργαρίτα, Θα σου δώσω ένα τόπι χρυσό, Ο Απρίλης και Σ’ αυτή τη γειτονιά.

Μια συναυλία γεμάτη συναίσθημα, δεξιοτεχνία και ελληνικό φως, στο ιδιαίτερο νησιωτικό τοπίο του Αγαθονησίου.


Classic Rock IX

Μετά την περσινή επιτυχία που δεν είχε προηγούμενο, το 9ο Classic Rock επιστρέφει στο Ηρώδειο για μια ακόμη συνάντηση των Septicflesh με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, φέτος με ανανωμένο Set List. Τρεις ξεχωριστοί Guest πλαισιώνουν την μπάντα και προσθέτουν ακόμα περισσότερη ατμόσφαιρα στο μοναδικό live. Στις ερμηνείες, η Fany Melfi και η Αφροδίτη Πατουλίδου και στο ντουντούκ ο Vahan Galstyan. Το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο LIBRO CORO και η παιδική χορωδία του συμπληρώνουν το μοναδικό ακρόαμα, σε μουσική διδασκαλία Ανθής Γουρουντή.

Το symphonic/metal live των SEPTICFLESH παρουσιάστηκε για μια μοναδική φορά το 2019 στο Μetropolitan Theater του Μεξικό σε σύμπραξη με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μεξικό, σε πλήρη σύνθεση 140 μουσικών και με την συνδρομή 40μελούς χορωδίας. Ήταν μια κορυφαία sold out συναυλία την οποία παρακολούθησαν περισσότεροι από 3.500 ακροατές. Πέντε χρόνια αργότερα, το project αυτό ήρθε στην Ελλάδα και υπόσχεται μια ακ΄όμη μοναδική μουσική εμπειρία στον πιο εμβληματικό συναυλιακό χώρο του κόσμου, το Ηρώδειο, κάτω από την Ακρόπολη και τον έναστρο Αττικό ουρανό. Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών θα διευθύνει ο διεθνούς φήμης Ολλανδός αρχιμουσικός Κέν Σουτς.Το 9ο Classic Rock παρουσιάζει στο Ηρώδειο ένα crossover project όπου οι ροκ και μέταλ ήχοι των Septicflesh συναντούν τον συμφωνικό ήχο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο LIBRO CORO συμπληρώνει το μοναδικό θέαμα. Το symphonic/metal live των SEPTICFLESH παρουσιάστηκε για μια μοναδική φορά το 2019 στο Μetropolitan Theater της πόλης του Μεξικό σε σύμπραξη με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μεξικό, σε πλήρη σύνθεση 140 μουσικών και με την συνδρομή 40μελούς χορωδίας. Ήταν μια κορυφαία sold out συναυλία την οποία παρακολούθησαν περισσότεροι από 3.500 ακροατές. Πέντε χρόνια αργότερα, το project αυτό έρχεται στην Ελλάδα και υπόσχεται μια μοναδική μουσική εμπειρία στον πιο εμβληματικό συναυλιακό χώρο του κόσμου, το Ηρώδειο, κάτω από την Ακρόπολη και τον έναστρο Αττικό ουρανό. Την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών θα διευθύνει ο διεθνούς φήμης Ολλανδός αρχιμουσικός Κέν Σούτς.


Διαμάντια Μουσικής Δωματίου, σπάνια κατεργασμένα

Μουσικά διαμάντια συχνά μένουν «ακατέργαστα», όχι λόγω μικρότερης αξίας τους αλλά εξαιτίας του δύσκολου συνδυασμού του μουσικού σχήματος που αφορούν. Την «κατεργασία» τους αναλαμβάνει το Κουιντέτο Εγχόρδων με κοντραμπάσο Quintarco, παρουσιάζοντας αριστουργήματα που σπάνια ακούγονται. Σας προσκαλούμε να απολαύσετε τρία τέτοια έργα: ένα από τα κομψότατα κουιντέτα του Μποκερίνι, δύο βαλς για πιάνο του Αντονίν Ντβόρζακ διασκευασμένα από τον ίδιο τον συνθέτη τους κι ένα αριστουργηματικό κουιντέτο του Μπλαν, έργο που αγγίζει τις κορυφές της δημιουργίας μουσικής δωματίου.


Λυρισμός και ενδοσκόπηση

Στην εποχή του Μότσαρτ το κλαρινέτο ήταν ένα πολύ νέο όργανο, που σταδιακά έκανε την εμφάνισή του στα μουσικά δρώμενα και κέρδιζε ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος στις προτιμήσεις των συνθετών και την καρδιά του φιλόμουσου κοινού, γοητεύοντας με τον βελούδινο ήχο του και τις ποικίλες εκφραστικές του δυνατότητες. Ο Μότσαρτ ήταν ένας εκ των πρώτων συνθετών που στα τελευταία χρόνια της (σύντομης) ζωής του που αξιοποίησε το κλαρινέτο σε συμφωνικά έργα και έργα μουσικής δωματίου, αναδεικνύοντας όσο λίγοι τότε το πόσο ξεχωριστό όργανο ήταν! Στα χνάρια του, ο Μπραμς επίσης είδε στο κλαρινέτο ένα ηχόχρωμα μοναδικής απαλότητας και αισθαντικότητας, που τροφοδοτούσε την ώριμη συνθετική του σκέψη. Τα κουιντέτα των δύο μεγάλων μουσουργών, γραμμένα αμφότερα στας δυσμάς του βίου τους, αποτελούν ορόσημα του ρεπερτορίου για το υπέροχο αυτό πνευστό όργανο και για τη μουσική δωματίου γενικά.


Ρομαντικοί και Επαναστάτες

Μπετόβεν και Σοστακόβιτς αποτελούν δύο πυλώνες του συμφωνικού ρεπερτορίου, ο πρώτος ως ο συνθέτης που οδήγησε στις αρχές του 19ου αιώνα το είδος της Συμφωνίας σε εντελώς καινοφανή και δυσθεώρητα ύψη ποιότητας, βάθους και αρχετυπικού μεγαλείου, ο δεύτερος ως ο δημιουργός εκείνος που στον ταραχώδη 20ο αιώνα έδωσε νέα πνοή στη συμφωνία και κατέδειξε έμπρακτα νέες προοπτικές στο νοηματικό της περιεχόμενο και στα εκφραστικά της μέσα. Οι Athens Classical Players τιμούν τους δύο αυτούς κορυφαίους συμφωνιστές παίζοντας δύο κουαρτέτα τους σε εκδοχή τους για σύνολο εγχόρδων.


Old Photographs

Τέσσερα έργα, τέσσερις μουσικές φωτογραφίες από παλιές εποχές, χαμένες στον χρόνο. Ο σπουδαίος συνθέτης μας Χρήστος Χατζής αντλεί την έμπνευσή του από παλιές φωτογραφίες από τα παιδικά και νεανικά του χρόνια – και το Τρίο του έχει αποδειχτεί ένα από τα πιο πολύ παιζόμενα έργα του ανά τον κόσμο. Εξαιρετικά δημοφιλές είναι βεβαίως και το Τρίο του Χάυντν που στο φινάλε του εμπνέεται από τη γεμάτη ενέργεια και ζωντάνια τσιγγάνικη μουσική της εποχής του. Στον αντίποδα της εύθυμης μουσικής του Χάυντν, ο νεαρός Ραχμάνινοφ, στο πρωτόλειο Τρίο του, ξετυλίγει μία ατμόσφαιρα πένθιμη και μελαγχολική. Τέλος, ο «πατριάρχης» της αρμενικής μουσικής Κομιτάς εκφράζει με γλαφυρό και απέριττο τρόπο τους καημούς και τα πάθη ενός λαού που έχει υποστεί πολλά δεινά στη μακρά ιστορική του διαδρομή.


Από την Ευρώπη στην Αμερική

Ο Αντονίν Ντβόρζακ και ο Μάνος Χατζιδάκις είναι δύο εντελώς διαφορετικοί συνθέτες, από διαφορετικές χώρες, διαφορετικούς αιώνες, διαφορετικά στιλ, διαφορετικές ζωές και διαφορετικά βιώματα. Όμως είχαν και ένα απρόσμενο κοινό: έζησαν για κάποια χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη: o πρώτος από το 1892 ως το 1895 και ο δεύτερος από το 1966 ως το 1972. Τα δύο έργα τους που ακούγονται στη συναυλία είναι μεταγραφές δύο διάσημων έργων που οι δύο συνθέτες συνέλαβαν και ολοκλήρωσαν επί αμερικανικού εδάφους.


Λυρικά κουαρτέτα

Είναι σπάνιες οι φορές που οι μεγάλοι Ιταλοί συνθέτες όπερας ΤΖουζέπε Βέρντι και Τζάκομο Πουτσίνι έκαναν ένα «διάλειμμα» από τις οπερατικές τους συνθέσεις για να καταπιαστούν
με τη σύνθεση έργων χωρίς την παρουσία της ανθρώπινης φωνής. Ακόμη όμως και σε αυτές τις περιπτώσεις τόσο το αλάνθαστο αισθητήριό τους όσο και το πληθωρικότατο,
οπερετικό τους σύμπαν μεταφέρθηκε ατόφιο στις παρτιτούρες των μουσικών οργάνων, οι οποίες ξεχειλίζουν από λυρισμό, συναίσθημα και φυσικά μελωδικότητα «φωνητικών» προδιαγραφών.


Φαγκοτόνια

Μια συναυλία με σύνολο από φαγκότα αποτελεί μια μοναδική μουσική εμπειρία που συνδυάζει ζεστούς, βαθείς και παιχνιδιάρικους ήχους! Με κεντρικό κομμάτι τις Εικόνες
από μια Έκθεση του Μόντεστ Μούσοργκσκυ σε μεταγραφή του σπουδαίου σολίστ του φαγκότου Dag Jensen, μεταφερόμαστε σε έναν κόσμο γεμάτο αρμονία και πρωτότυπες ηχητικές υφές. Μια βραδιά που υπόσχεται να εκπλήξει και να γοητεύσει το κοινό αποκαλύπτοντας την ευρεία εκφραστική γκάμα του οργάνου, από βελούδινες μπάσες νότες μέχρι δυναμικά, χιουμοριστικά, δεξιοτεχνικά περάσματα!


Cross-Over

Επ’ αφορμή της συμπλήρωσης 90 ετών από τη γέννηση του Elvis Presley, το Metallon με τη σύμπραξη του τραγουδιστή Δώρου Δημοσθένους και υπό τη διεύθυνση του Νίκου Χαλιάσα προτείνει ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει ορισμένα από τα πλέον αγαπημένα και εμβληματικά τραγούδια του επονομαζόμενου «Βασιλιά του Ροκ εν Ρολ» ή απλώς «Βασιλιά», που θεωρείται ως ένας από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες στην ιστορία του θεάματος. Ο Elvis Presley ερμήνευσε όλα τα είδη μουσικής που άνθισαν στην Αμερική τα οποία μάλιστα και εξέλιξε. Rockabilly, Hillbilly, Rock’n’Roll, Rhythm’n’Blues, Country, Gospel, Spitituals, Soul, Pop, Blues, Rock, Ballads μέχρι Bossa Nova. Ένας τελειομανής καλλιτέχνης που δεν ήταν απλώς ένας τραγουδιστής, έπαιρνε τραγούδια ξεχασμένα ή που δεν είχαν την απήχηση που άξιζαν και τα αναδείκνυε με έναν εντελώς δικό του τρόπο.