16η Συναυλία της 69ης καλλιτεχνικής περιόδου - 4 νέοι σολίστ
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Χάρη Ηλιάδη θα παρουσιάσει τέσσερα κοντσέρτα των Wolfgang Amadeus Mozart, Frederic Chopin, Julius Rietz και Ludwig van Beethoven, στα οποία συμπράττουν ισάριθμοι νέοι σολίστ.
15η Συναυλία της 69ης καλλιτεχνικής περιόδου
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού της Βύρωνα Φιδετζή θα παρουσιάσει έργα των Μανώλη Καλομοίρη, Θεόδωρου Αντωνίου και Σεργκέι Ραχμάνινωφ.
14η Συναυλία της 69ης καλλιτεχνικής περιόδου
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του διακεκριμένου Τούρκου αρχιμουσικού Isin Metin θα παρουσιάσει έργα των Ulvi Cemal Erkin, Αράμ Χατσατουριάν και Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι.
13η Συναυλία της 69ης καλλιτεχνικής περιόδου
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού της Βύρωνα Φιδετζή θα δώσει μία συναυλία αφιερωμένη στο Έτος Mahler παρουσιάζοντας την Έβδομη Συμφωνία του μεγάλου Αυστριακού συνθέτη Gustav Mahler (1860 – 1911).
200 Χρόνια Ελληνικό Λυρικό Τραγούδι, τρίτος κύκλος
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζοντας την προσπάθεια ανάδειξης του Ελληνικού Λυρικού Τραγουδιού οργανώνει φέτος τον τρίτο κύκλο συναυλιών με τίτλο «200 χρόνια ελληνικό λυρικό τραγούδι».
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει τραγούδια δύο μεγάλων ελληνικών προσωπικοτήτων του μουσικού χώρου στον 20ό αιώνα, του Δημήτρη Μητρόπουλου (1896 – 1960) και του Γιάννη Ανδρέου Παπαϊωάννου (1910 – 1989). Αφορμή της συναυλίας η συμπλήρωση φέτος 50 ετών από το θάνατο του πρώτου και 100 ετών από τη γέννηση του δεύτερου. Ερμηνεύουν οι διακεκριμένοι Έλληνες καλλιτέχνες, Μυρσίνη Μαργαρίτη (υψίφωνος), Ινές Ζήκου (μεσόφωνος) και Στέφανος Νάσος (πιάνο).
11η Συναυλία της 69ης καλλιτεχνικής περιόδου
Συναυλία αφιέρωμα στον Γιάννη Ανδρέου Παπαϊωάννου
Η συναυλία θα ξεκινήσει με το συμφωνικό θρύλο «Βασίλης ο Αρβανίτης» (πάνω στην ομώνυμη νουβέλα του Στρατή Μυριβήλη) του Γιάννη Ανδρέου Παπαϊωάννου. «Το επικό διήγημα του Στρατή Μυριβήλη “Ο Βασίλης ο Αρβανίτης” ενέπνευσε τις 11 εικόνες που αποτελούν το συμφωνικό αυτό θρύλο. Σ’ όλο το έργο κυριαρχεί το επικό και λυρικό στοιχείο, εκτός από λίγα σημεία, σε ορισμένες εικόνες (εικ. 1, 3, 7 και 10) που είναι περιγραφικά». Αυτά σημειώνει ο ίδιος ο συνθέτης για το σημαντικό αυτό συμφωνικό του έργο, που γράφτηκε στα τέλη του 1945 και προσεγγίζει υφολογικά την Εθνική Σχολή.
Στη συνέχεια θα εκτελεστεί το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 1 του Bela Bartok σε α’ εκτέλεση με την ΚΟΑ. Η αλήθεια είναι πως το Πρώτο Κοντσέρτο είναι ένα έργο εξαιρετικά περίτεχνης συνθετικής λογικής και κατά κανόνα δύσληπτο στο πρώτο του άκουσμα. Ίσως γι’ αυτό και μέχρι σήμερα είναι το λιγότερο δημοφιλές από τα τρία συνολικά κοντσέρτα για πιάνο του Bartok. Μία ουσιώδης παράμετρος της πιανιστικής γραφής εν προκειμένω είναι η συστηματική χρήση του πιάνου όχι τόσο ως μελωδικού οργάνου αλλά ως κρουστού. Παράλληλα όμως το έργο φέρει σαφώς τις επιρροές της βαθιάς μελέτης και εκδοτικής ενασχόλησης του συνθέτη με τη μουσική μπαρόκ. Και φυσικά, πανταχού παρόν είναι και το στοιχείο της παραδοσιακής μουσικής με έναν εσωτερικό τρόπο, χωρίς ποτέ να γίνεται αυτοσκοπός αλλά ως αναπόφευκτη έκφανση μίας αυθεντικά βιωμένης μουσικής και αισθητικής εν γένει ταυτότητας. Σολίστ είναι ο διακεκριμένος Έλληνας πιανίστας Τίτος Γουβέλης.










