Συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στη Λαμία

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε συναυλία στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας.


Συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στη Βιέννη

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε ένα τρίωρο πρόγραμμα στην "Χρυσή Αίθουσα" της Βίνερ Μουζικφεράιν.


Συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Κλάγκενφουρτ

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε ένα τρίωρο πρόγραμμα στο Κλάγκενφουρτ της Αυστρίας.

Συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο 6ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής της Αίγινας

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει μία συναυλία συμφωνικής μουσικής με σολίστ τη μεσόφωνο Ειρήνη Καράγιαννη και τον βιολιστή Δημήτρη Σέμση.


Όταν το μοντέρνο συναντά το αρχέγονο - Κύκλος «Θυσία», Μία παγανιστική ανθρωποθυσία

Για την «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» οι συστάσεις είναι περιττές. Ένα από τα σπουδαιότερα αριστουργήματα της δυτικής μουσικής, το έργο μετά την σκανδαλώδη πρεμιέρα του στο Παρίσι (1913) θαυμάστηκε όσο λίγα και άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου για την μουσική πρωτοπορία εφεξής. Η δυναμική μουσική γλώσσα του μπαλέτου του Στραβίνσκυ, που περιγράφει αρχέγονες παγανιστικές τελετές, επιτυγχάνει να μετουσιώνει ακόμα και την πιο περίτεχνη εγκεφαλικότητα σε έναν σαρωτικό αισθησιασμό. 
Δέκα χρόνια μετά την σύνθεση της «Ιεροτελεστίας», το ανήσυχο συνθετικό πνεύμα του Προκόφιεφ καταπιανόταν με το θυελλώδες Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο, που έμελλε να γίνει όχι μόνο το πιο γνωστό κοντσέρτο του αλλά και ένα από τα θεμελιώδη κοντσέρτα του πιανιστικού ρεπερτορίου. Ο μεγάλος Έλληνας πιανίστας Δημήτρης Σγούρος θέτει την εγνωσμένη δεξιοτεχνική του δεινότητα στην υπηρεσία μίας μαγευτικής και απαιτητικής παρτιτούρας. 
Η Εισαγωγή «Κοριολανός» του Μπετόβεν συμπληρώνει το τρίπτυχο της συναυλίας, που διευθύνει ο αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Βασίλης Χριστόπουλος.
19:45 Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων

Το Κέρας της… Αμάλθειας - Κύκλος «Μότσαρτ+1»

Η ελληνική λέξη για το κόρνο είναι «κέρας»· και αυτό, στα χέρια ενός πραγματικού βιρτουόζου, όπως είναι ο Κροάτης Ράντοβαν Βλάτκοβιτς, μετατρέπεται σε κέρας της Αμαλθείας προσφέροντας απλόχερα μία μουσική πανδαισία. Τόσο ο Μότσαρτ όσο και ο Στράους αρκετά χρόνια αργότερα απέδειξαν έμπρακτα την αγάπη τους για το ξεχωριστό αυτό πνευστό όργανο αφιερώνοντάς του σημαντικά δεξιοτεχνικά κοντσέρτα, δύο από τα οποία και παρουσιάζονται στην συναυλία.
Μιλώντας για την Αμάλθεια δεν θα ήταν δυνατό να μην σκεφτούμε και τον θεό Δία, που δίνει το όνομά του στην τελευταία συμφωνία του Μότσαρτ. Η ισχύς και το μεγαλείο που περιέβαλλαν τον πατέρα των θεών στην αρχαιότητα βρίσκουν το απόλυτο μουσικό τους ανάλογο, με αποτέλεσμα η Συμφωνία να θεωρείται ως το ύψιστο συμφωνικό έργο του Μότσαρτ και της εποχής του εν γένει. Ο Βασίλης Χριστόπουλος αναλαμβάνει τα ηνία της ερμηνείας της, που αποτελεί μία διαρκή πρόκληση για τους μουσικούς και το κοινό.
19:45 Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων

Σολιστικοί Μονόλογοι - Δύο σπουδαία νεοκλασικά έργα του 20ού αιώνα

Ο διεθνούς φήμης βιολονίστας από τη Νορβηγία Χένινγκ Κράγκερουντ ερμηνεύει το επιβλητικό κοντσέρτο για βιολί του Δανού συνθέτη Καρλ Νήλσεν. Μπορεί αυτό να είναι λιγότερο γνωστό στο ευρύ κοινό από άλλα μεγάλα κοντσέρτα του ρεπερτορίου του βιολιού, αλλά αποτελεί αναμφίβολα ένα εξίσου εντυπωσιακό έργο από κάθε άποψη. Παρόλο που θέτει στον εκάστοτε ερμηνευτή του πολύπλοκες εκφραστικές και δεξιοτεχνικές απαιτήσεις, δεν θυσιάζει ούτε για μία στιγμή την αυθεντική εκφραστικότητα στον βωμό μίας κενής δεξιοτεχνικής επίδειξης.
Ακολουθεί το διάσημο και διαχρονικά δημοφιλές Κοντσέρτο για ορχήστρα του Μπέλα Μπάρτοκ, στο οποίο οι επιμέρους οικογένειες οργάνων της ορχήστρας αντιμετωπίζονται ως επί το πλείστον σολιστικά. Έργο προσωπικό και ευφάνταστο, αναδεικνύει με απαράμιλλη αμεσότητα και ωριμότητα την καινοτόμο σκέψη του κορυφαίου Ούγγρου συνθέτη του 20ου αιώνα σε όλο της το μεγαλείο. Ο αρχιμουσικός Βασίλης Χριστόπουλος ηγείται της μεταμόρφωσης της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε έναν σολίστα με… πολλά πρόσωπα.
19:45 Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων

Νέο ξεκίνημα - Κύκλος «Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί»

Κάθε πορεία περνά αναπόφευκτα και από φάσεις δύσκολες και σκληρές. Σκληρή ήταν η αποτυχία της Πρώτης Συμφωνίας για τον Ραχμάνινοφ, όπως σκληρή ήταν η ζωή του Μαρτινού στις ΗΠΑ, όπου αναγκαστικά διέφυγε κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι πραγματικά μεγάλοι όμως ξέρουν να μετουσιώνουν τις δυσκολίες της ζωής σε οίστρο δημιουργίας· έτσι, ο Ραχμάνινοφ επανήλθε θριαμβευτικά στο προσκήνιο της εποχής του με το εκπληκτικό Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο, ενώ ο Τσέχος συνάδελφός του έγραψε στην Αμερική και τις έξι του συμφωνίες, εκ των οποίων η Τέταρτη είναι η πιο αισιόδοξη, κοσμοπολίτικη και λαμπερή.
Επίσης, στο πλαίσιο του κύκλου «Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί» η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει ένα νέο έργο του ανερχόμενου συνθέτη Παναγιώτη Κόκορα και την πιανίστα Σεβαστή Συμονίδου, που αναμετράται με ένα από τα πιο αγαπητά κοντσέρτα όλων των εποχών. Την συναυλία διευθύνει ο Ρώσος μαέστρος του διάσημου Θεάτρου Μαριίνσκι, Μιχαήλ Αγκρέστ.
19:45 : Δωρεάν Εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων

Μια ομάδα, μια φωνή - Ρωσικό συμφωνικό τρίπτυχο IIΙ - Ομάδα των Πέντε

Μία από τις πιο γνωστές καλλιτεχνικές «συσπειρώσεις», η Ομάδα των Πέντε έδρασε στην Ρωσία του 19ου αιώνα υπηρετώντας με αφοσίωση την διαμόρφωση και ανάπτυξη μίας εθνικής ρωσικής μουσικής σχολής. Οι τρεις συνθέτες της συναυλίας αποτελούν κατά τεκμήριο τα πιο εξέχοντα μέλη των Πέντε και παρά τις στιλιστικές τους διαφορές το έργο τους παρουσιάζει κοινές αφετηρίες και στόχους.

Ο μόνιμος αρχιμουσικός της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Βύρων Φιδετζής, διευθύνει μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές σελίδες του ρωσικού ρεπερτορίου, την ημιτελή Τρίτη Συμφωνία του Μποροντίν και την συμφωνική σουίτα «Αντάρ» του Ρίμσκυ-Κόρσακοφ, που με την εκπληκτική της ενορχήστρωση και τον μελωδικό της πλούτο έχει καταξιωθεί ως μία από τις υψηλότερες κορυφές του δημιουργικού του έργου.

Ο υποβλητικός και σκοτεινός φωνητικός κύκλος «Τραγούδια και Χοροί του Θανάτου» του Μούσοργκσυ, έργο αναφοράς στο ρωσικό φωνητικό ρεπερτόριο, ερμηνεύεται από τον εξέχοντα βαθύφωνο Χριστόφορο Σταμπόγλη.

19:45 : Δωρεάν Εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων

Η ακακία και το φάντασμα - «Κύκλος Μότσαρτ+1»

Σε ένα ποίημά του ο Ισπανός Αντόνιο Ματσάδο περιγράφει έναν νυχτερινό του περίπατο, όπου μόνος, σαν φάντασμα περιφέρεται σε μία ερειπωμένη πλατεία ανάμεσα σε παγκάκια, θάμνους και ακακίες. Το ποίημα αυτό στάθηκε η αφορμή για την σύνθεση της αιθέριας και υποβλητικής Μικρής Νυχτερινής Μουσικής (1954) του Ιταλού μουσουργού Λουίτζι Νταλαπίκολα.
Οι ακακίες του ποιήματος συνειρμικά μας θυμίζουν ότι το φυτό αυτό είναι ένα πανάρχαιο σύμβολο, που αντιπροσωπεύει την αγνότητα και την αθανασία της ψυχής. Έτσι αγνή και αθάνατη είναι η Τέχνη του Μότσαρτ, είτε πρόκειται για την γνωστή σε όλους μας Μικρή Νυχτερινή Μουσική είτε για το μεγαλόπνοο και εντυπωσιακό Κοντσέρτο για πιάνο αρ.22, που θα έχουμε την χαρά να ακούσουμε από την διακεκριμένη πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου. Ο Αμερικανός μαέστρος Τζόναθαν Σίφμαν οδηγεί την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην Συμφωνία «του Λιντς», ένα ανεπανάληπτο επίτευγμα ομορφιάς, που ο Μότσαρτ ολοκλήρωσε μόλις σε τέσσερις μέρες περνώντας από την ομώνυμη αυστριακή πόλη.
19:45 : Δωρεάν Εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων