2024 09 25 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στους Λειψούς του Κουιντέτου Ξύλινων Πνευστών της Κ.Ο.Α.
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.
Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.
Ουγγρικοί χοροί του 17ου αιώνα
Μάνος Χατζιδάκις:
Μία Παναγιά
Μία πόλη μαγική
Περιμπανού
Έλα σε μένα
Μια μαύρη Φορντ
Μην τον ρωτάς τον ουρανό
Χάρτινο το φεγγαράκι
Μπαλάντα του Ούρι
Επτά τραγούδια θα σου πω
Το φεγγάρι είναι κόκκινο
Μίκης Θεοδωράκης:
Άρνηση
Απρίλη μου
Όμορφη πόλη
Μυρτιά
Γιάννης Κωνσταντινίδης:
10 Ελληνικοί λαϊκοί σκοποί
2024 09 23 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στην Πάτμο του Κουιντέτου Ξύλινων Πνευστών της Κ.Ο.Α.
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.
Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.
Ουγγρικοί χοροί του 17ου αιώνα
Μάνος Χατζιδάκις:
Μία Παναγιά
Μία πόλη μαγική
Περιμπανού
Έλα σε μένα
Μια μαύρη Φορντ
Μην τον ρωτάς τον ουρανό
Χάρτινο το φεγγαράκι
Μπαλάντα του Ούρι
Επτά τραγούδια θα σου πω
Το φεγγάρι είναι κόκκινο
Μίκης Θεοδωράκης:
Άρνηση
Απρίλη μου
Όμορφη πόλη
Μυρτιά
Γιάννης Κωνσταντινίδης:
10 Ελληνικοί λαϊκοί σκοποί
2024 09 21 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στη Κω του Metallon
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.
Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.
Ένα από τα πιο δραστήρια κι αγαπητά σύνολα μουσικής δωματίου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών φέρνει τη μαγεία του σινεμά στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Κω, με ένα πρόγραμμα εμπνευσμένο από το σινεμά. Το Σύνολο Χάλκινων Πνευστών και Κρουστών «METALLON» παρουσιάζει μουσικό αφιέρωμα στο Νίνο Ρότα, με μελωδίες από ταινίες που άφησαν εποχή, όπως Ο Νονός, Οκτώμιση και Λα Στράντα. Διευθύνει ο αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Μουσικώς Νίκος Χαλιάσας.
La Strada (διασκευή: Α. Κάτσιος)
The Clowns (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Speak Softly Love (διασκευή: Α. Κάτσιος)
The Godfather 1 Theme (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Amarcord (διασκευή: Μ. Μιχαλόπουλος)
Romeo and Juliet (διασκευή: Π. Βλάχος)
La passerella di addio (διασκευή: Α. Κάτσιος)
8 ½ (διασκευή: Α. Κάτσιος)
The Godfather saga - Godfather waltz - The Godfather 2 Theme (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Μάνος Χατζιδάκις:
Τοπ Καπί (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Τ' άστρο της Ανατολής (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Nicola Piovani:
La vita e bella (διασκευή: Π. Βλάχος)
2025 02 24 Μουσικοί Περίπατοι: Μουσικές Κλιματικές Μεταλλάξεις
Η εναλλαγή των εποχών, όπως τα περισσότερα φυσικά φαινόµενα, ασκεί διαχρονικά γοητεία στον άνθρωπο και αφήνει εύλογα στίγµα και στην τέχνη. Το δραστήριο Κουιντέτο Εγχόρδων Quintarco παρουσιάζει τρία έργα εµπνευσµένα από τις Τέσσερις Εποχές, ένα του 18ου, ένα του 19ου και ένα του 20ου αιώνα. Ο Βιβάλντι «ζωγραφίζει» νατουραλιστικά χαρακτηριστικές στιγµές κάθε εποχής, ο Νταβίντ τις βλέπει µέσα από ένα ροµαντικό πρίσµα, ενώ ο Πιατσόλα τις συνδέει αισθησιακά µε το αστικό τοπίο του Μπουένος Άιρες
Στις 18.30, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα προηγηθεί ξενάγηση στο Μουσείο.
Ώρα προσέλευσης: 18.15
The Polar Express in Concert 19:00
Ξύπνησε, επιβιβάσου και ετοιμάσου για το ταξίδι της ζωής σου! Είναι Παραμονή Χριστουγέννων, και σε λίγο θα ανεβοκατεβαίνεις με το τρένο βουνά, θα γλιστράς σε παγωμένα τοπία, θα ταρακουνιέσαι σε πανύψηλες γέφυρες και θα σου σερβίρουν ζεστή σοκολάτα τραγουδώντας οι πιο εκπληκτικοί σερβιτόροι που θα μπορούσες ποτέ να φανταστείς. Είσαι στο Polar Express!
Ο Tom Hanks πρωταγωνιστεί και ο Robert Zemeckis σκηνοθετεί αυτήν την κλασική εορταστική ταινία, γυρισμένη σε ένα εκθαμβωτικό animation πραγματικών σκηνών που κάνει την κάθε στιγμή μαγική. "Το να βλέπεις είναι το να πιστεύεις", λέει ένας μυστηριώδης περιπλανώμενος που ταξιδεύει μαζί σου πάνω στις γραμμές. Θα δεις θαύματα. Και θα πιστέψεις. All aboooooard!
THE POLAR EXPRESS και όλοι οι χαρακτήρες και οτιδήποτε σχετίζεται με αυτό είναι πνευματική ιδιοκτησία της © & ™ Warner Bros. Entertainment Inc. (s24)
ΑΛΑΝ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙ (γεν. 1950)
The Polar Express in Concert
προβολή ταινίας στην πρωτότυπη αγγλική ηχογράφηση
υπότιτλοι στα ελληνικά
2024 06 21 Γιορτή της Μουσικής - 2024
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμμετέχει και εφέτος στή Γιορτή της Μουσικής στον κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με ένα πρόγραμμα με έργα Μπερνστάιν (Bernstein), Μπιζέ (Bizet), Στράους (Strauss) και Γκρότε (Grothe). Στη διεύθυνση ορχήστρας, ο Ηλίας Βουδούρης. Συμπράττουν η σοπράνο Παναγιώτα Πολυζωΐδου και η φλαουτίστα Ραφαηλία Κόντου.
2024 07 06 Σε Latin και Jazz ρυθμούς, συναυλία στην Ακροκόρινθο
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμπράττει με τους ταλαντούχους σολίστες Αναστάσιο Πάππα (πιάνο) και Δημήτρη Σουκαρά (κιθάρα), υπό τη διεύθυνση του έμπειρου μαέστρου, Νίκου Χαλιάσα, σε ένα άκρως απαιτητικό βιρτουόζικο πρόγραμμα.
Ο Μεξικανός συνθέτης και σημαντικός παιδαγωγός της Μουσικής και μελετητής της παραδοσιακής μεξικάνικης μουσικής, Manuel Ponce (1882-1948), συνέθεσε το Κοντσέρτο για κιθάρα «Concierto del Sur» για τον θρυλικό Ισπανό κιθαριστή Andres Segovia, ο οποίος και ήταν ο σολίστ στην πρεμιέρα το 1941. Το Κοντσέρτο, όπως και τα περισσότερα έργα για σόλο κιθάρα του Πόνσε, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και ωραιότερα κοντσέρτα του ρεπερτορίου της κιθάρας. Είναι σαφώς το σημαντικότερο κοντσέρτο για κιθάρα που προέρχεται από τη Λατινική Αμερική και ξεχωρίζει όχι μόνο για τις δεξιοτεχνικές του απαιτήσεις αλλά και για την εξαιρετική ηχητική ισορροπία που επιτυγχάνει ανάμεσα στον σολίστα και την ορχήστρα.
Παράλληλα, λίγα χρόνια πιο πριν, η Συμφωνική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης (μετέπειτα Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης) και ο τότε διευθυντής της, Βάλτερ Ντάμρος παρήγγειλαν στον τότε νεαρό συνθέτη George Gershwin (1898-1937), μετά την τεράστια επιτυχία της Γαλάζιας Ραψωδίας (1924), ένα Κοντσέρτο για πιάνο. Το έργο γράφτηκε την επόμενη χρονιά (1925) και στις 3 Δεκεμβρίου δόθηκε η πρεμιέρα με σολίστα τον ίδιο τον συνθέτη. Ο Gershwin ήθελε να αποδείξει με το Κοντσέρτο, αφενός ότι η επιτυχία της Γαλάζιας Ραψωδίας δεν ήταν τυχαία και αφετέρου πως το «πεδίο» πρόσμιξης των στιλ της λόγιας μουσικής και της τζαζ ήταν εξαιρετικά γόνιμο και άξιζε να εξερευνηθεί περαιτέρω. Ενώ η Γαλάζια Ραψωδία γράφτηκε σε 3 εβδομάδες, το Κοντσέρτο απασχόλησε τον συνθέτη για πολλούς μήνες. Το πρώτο και το τρίτο μέρος αξιοποιούν στοιχεία του δημοφιλούς Charleston, ενώ το δεύτερο στοιχεία Blues.
Σε Latin και Jazz ρυθμούς, Achaia Clauss στην Πάτρα
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμμετέχει στο «Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας 2024», συμπράττοντας με τους ταλαντούχους σολίστες Αναστάσιο Πάππα (πιάνο) και Δημήτρη Σουκαρά (κιθάρα), υπό τη διεύθυνση του έμπειρου μαέστρου, Νίκου Χαλιάσα, σε ένα άκρως απαιτητικό βιρτουόζικο πρόγραμμα.
Ο Μεξικανός συνθέτης και σημαντικός παιδαγωγός της Μουσικής και μελετητής της παραδοσιακής μεξικάνικης μουσικής, Manuel Ponce (1882-1948), συνέθεσε το Κοντσέρτο για κιθάρα «Concierto del Sur» για τον θρυλικό Ισπανό κιθαριστή Andres Segovia, ο οποίος και ήταν ο σολίστ στην πρεμιέρα το 1941. Το Κοντσέρτο, όπως και τα περισσότερα έργα για σόλο κιθάρα του Πόνσε, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και ωραιότερα κοντσέρτα του ρεπερτορίου της κιθάρας. Είναι σαφώς το σημαντικότερο κοντσέρτο για κιθάρα που προέρχεται από τη Λατινική Αμερική και ξεχωρίζει όχι μόνο για τις δεξιοτεχνικές του απαιτήσεις αλλά και για την εξαιρετική ηχητική ισορροπία που επιτυγχάνει ανάμεσα στον σολίστα και την ορχήστρα.
Παράλληλα, λίγα χρόνια πιο πριν, η Συμφωνική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης (μετέπειτα Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης) και ο τότε διευθυντής της, Βάλτερ Ντάμρος παρήγγειλαν στον τότε νεαρό συνθέτη George Gershwin (1898-1937), μετά την τεράστια επιτυχία της Γαλάζιας Ραψωδίας (1924), ένα Κοντσέρτο για πιάνο. Το έργο γράφτηκε την επόμενη χρονιά (1925) και στις 3 Δεκεμβρίου δόθηκε η πρεμιέρα με σολίστα τον ίδιο τον συνθέτη. Ο Gershwin ήθελε να αποδείξει με το Κοντσέρτο, αφενός ότι η επιτυχία της Γαλάζιας Ραψωδίας δεν ήταν τυχαία και αφετέρου πως το «πεδίο» πρόσμιξης των στιλ της λόγιας μουσικής και της τζαζ ήταν εξαιρετικά γόνιμο και άξιζε να εξερευνηθεί περαιτέρω. Ενώ η Γαλάζια Ραψωδία γράφτηκε σε 3 εβδομάδες, το Κοντσέρτο απασχόλησε τον συνθέτη για πολλούς μήνες. Το πρώτο και το τρίτο μέρος αξιοποιούν στοιχεία του δημοφιλούς Charleston, ενώ το δεύτερο στοιχεία Blues.
Εορταστικό γκαλά
Το πρωτοχρονιάτικο γκαλά δεν θα μπορούσε παρά να είναι αφιερωμένο στον Τζάκομο Πουτσίνι (1858-1924). Φέτος, έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε με το φημισμένο Φεστιβάλ Πουτσίνι στο Τόρρε ντελ Λάγκο, την πόλη όπου έζησε για περισσότερα από τριάντα χρόνια και όπου συνέθεσε τα αριστουργήματά του ο μεγάλος ιταλός συνθέτης και μαέστρος. Σε συμπαραγωγή με την ΚΟΑ και με την πολύτιμη συνδρομή του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών, υποδεχόμαστε στη σκηνή του Μεγάρου τρεις εξαιρετικούς ερμηνευτές: την υψίφωνο Κλαούντια Παβόνε (λόγω ασθενείας η Βαλέρια Σέπε που επρόκειτο να συμπράξει ως σοπράνο δεν θα συμμετάσχει), ιδανική Μπαττερφλάϋ στην εορταστική σεζόν του Φεστιβάλ Πουτσίνι 2024, τον Άντζελο Βίλαρι, τενόρο φτιαγμένο θαρρείς ειδικά για τους μεγάλους ρόλους του συνθέτη, και τον Βαλέριο Γκάλλι, σπουδαίο μαέστρο της νεότερης γενιάς και κάτοχο του περιώνυμου Βραβείου Πουτσίνι. Στο επίκεντρο του προγράμματος, οι τρεις μεγάλες ερωτικές σκηνές για σοπράνο και τενόρο από τη διάσημη «άτυπη τριλογία»: Μποέμ, Τόσκα και Μαντάμα Μπαττερφλάυ. Τα ντουέτα της Μιμής και του Ροδόλφου, της Τόσκα και του Καβαραντόσσι, του Πίνκερτον και της Τσο-Τσο-Σαν είναι το απαύγασμα του λυρικού ύφους του Πουτσίνι, με την πηγαία μελωδική έμπνευση, την ενορχηστρωτική μαεστρία και την αξεπέραστη φωνητική γραφή. Ωστόσο, υπάρχει και ένα άλλο πρόσωπο του συνθέτη, λιγότερο γνωστό, το οποίο θα ανακαλύψουμε μέσα από έργα όπως το Συμφωνικό πρελούδιο, το Συμφωνικό καπρίτσιο (1883) και ορχηστρικά αποσπάσματα από τις πρώτες όπερες Λε Βίλλι και Έντγκαρ. Το πρόγραμμα της συναυλίας μάς δίνει τη μοναδική ευκαιρία να ξανασυστηθούμε με τον ιταλό από τη Λούκα και να υποκλιθούμε, ακόμη μία φορά, στη μεγαλοφυία του.
2025 03 15 Τα μυστικά δωμάτια της Μουσικής
Είναι η ορχήστρα επί σκηνής ή μήπως δεν είναι; Είναι το κοινό στην αίθουσα ή μήπως όχι; Ποτέ δεν είσαι σίγουρος πού βρίσκεσαι, τι συμβαίνει και φυσικά τι μπορεί να συμβεί. Μόνο ο θεατής αποφασίζει. Ένα ανατρεπτικό παιχνίδι φαντασίας, όπου ο αφηγητής- μαέστρος, με τη βοήθεια του συναρπαστικού ήχου της συμφωνικής ορχήστρας, προσπαθεί να αποκαλύψει ένα ένα τα καλά κρυμμένα μυστικά της μουσικής. Ωστόσο, αναπάντεχα γεγονότα κάνουν τη συναυλία άνω-κάτω, και τίποτα δεν πάει καλά στο τέλος. Ποιος θα μας βγάλει από αυτό το μπέρδεμα; Μια διασκεδαστική παράσταση για μικρούς και μεγάλους με μουσική, θέατρο, συμμετοχή του κοινού και πολύ πολύ γέλιο.
Σκηνοθεσία, θεατρικά κείμενα: Άννα-Μόσχα Καμπόσου
Παίζουν: Άννα-Μόσχα Καμπόσου, Γιώργος Χατζής