2025 05 13 Μουσικοί Περίπατοι: Ανατολικές Ρίζες
Το πρόγραμμα σχηματίζει ένα πέρασμα από τον 19ο στον 20ό αιώνα στη μουσική της Ανατολικής Ευρώπης, με έργα των Μποροντίν, Σοστακόβιτς και Κούρταγκ. Ο Αλεξάντερ Μποροντίν, ο προγενέστερος από τους τρεις συνθέτες, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους του Ρωσικού ρομαντισμού. Το 2ο Κουαρτέτο του, ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του για μουσικούς και κοινό, αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα του κινήματος. Από την εργογραφία τού πολύ ευρύτερα γνωστού Ντμίτρι Σοστακόβιτς, ενός από τους δημοφιλέστερους συνθέτες του 20ου αιώνα, θα ακούσουμε δύο έργα που παρουσιάζονται σπάνια και παραμένουν άγνωστα σε σχέση με τη φήμη του συνθέτη τους: τα Δύο Κομμάτια για κουαρτέτο εγχόρδων (Ελεγεία και Πόλκα) και το μικρής διάρκειας 7ο Κουαρτέτο του. Ο Γκιέργκι Κούρταγκ, τέλος, μια σημαντικότατη προσωπικότητα για τον μουσικό 20ό αιώνα, έχει σταθερή παρουσία στο χώρο τού κεντροευρωπαϊκού μουσικού γίγνεσθαι για περισσότερο από ογδόντα χρόνια. Οι δώδεκα μινιατούρες του υπό τον πρωτότυπο τίτλο «Μικρολούδια» είναι ένα έργο αφιερωμένο στον προσωπικό του φίλο Μιχάλι Άντρας, Ούγγρο βιολοντσελίστα και συνθέτη.
Μουσικοί Περιπατοι: The String Theory
Το σύνολο εγχόρδων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Athens Classical Players, «βάζει τα καλά του» και παρουσιάζει ένα πραγματικά εντυπωσιακό πρόγραμμα που αναδεικνύει τον θερμό ήχο των εγχόρδων σε όλο του το μεγαλείο, μέσα από την ανάλαφρα ραφιναρισμένη γραφή του Χάυντν, τον απέριττο αισθησιασμό του Γιάνατσεκ αλλά και τον πηγαίο λυρισμό των Βολφ και Γκρηγκ.
Στις 16:30, μιάμιση ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα προηγηθεί ξενάγηση για την οποία είναι απαραίτητη η προκράτηση θέσης με εισιτήριο 5€.
2025 04 14 Μουσικοί Περιπατοι: Ω Γλυκύ μου Έαρ
«Ω, Γλυκύ µου Έαρ, γλυκύτατό µου Τέκνο, που έδυ σου το κάλλος...» Ολόκληρη η λατρεία της Εκκλησίας είναι οργανωµένη γύρω από το Πάσχα, το Πάσχα που συµβολίζει την νέα Αρχή, τη λύτρωση από τον θάνατο και την έλευση της Άνοιξης. Στον µαγευτικό χώρο του Βυζαντινού Μουσείου η Άνοιξη και η Ανάσταση εξυµνούνται µέσα από την Μουσική και τον Λόγο, σε µια συναυλία όπου κοσµικά και λατρευτικά κείµενα συνδυάζονται µε τις ουράνιες µελωδίες του Bach, του Telemann, του του Froberger, του Buxtehude, του Walther και του Fasch για να µας προσφέρουν µια µυσταγωγική εµπειρία του Πάσχα και της Άνοιξης.
G. Ph. Telemann, Oboe Sonata, a moll
J.S. Bach, Viola da Gamba Sonata, D dur, BWV 1028
J.J. Froberger, Meditation sur ma mort future
D. Buxtehude, Trio Sonata Nr 4, Op 1
J.J. Walther, Imitatione del Cucu
J. F. Fasch, Sonata g moll, FWV N:g1
2025 03 17 Μουσικοί Περίπατοι: Αληθινά Παραμύθια
Το Κουαρτέτο τετART-on συμπληρώνει φέτος οκτώ χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και συνεχίζει την καλλιτεχνική του πορεία συνεργαζόμενο με την κορυφαία αρπίστα της ΚΟΑ Γωγώ Ξαγαρά και τον ακμαίο πιανίστα Απόστολο Παληό σε ένα πρόγραμμα που αντιπαραβάλλει την παραμυθένια, ειδυλλιακή ατμόσφαιρα της μουσικής του Χόφμαν με τον σκληρό ρεαλισμό που διαπνέει το Κουιντέτο του Σοστακόβιτς.
Μουσικοί Περίπατοι: Περί απώλειας
Ο Μέντελσον συνέθεσε το Έκτο Κουαρτέτο του μετά τον θάνατο της αδελφής του (1847), ενώ ο Σοοτακόβιτς αφιέρωσε στη μνήμη της πρώτης του συζύγου το Έβδομο Κουαρτέτο του. Αμφότερα τα έργα διαπνέει η αίσθηση της απώλειας ενός προσφιλούς προσώπου, ο πόνος του κενού που αφήνουν και η ανάγκη, ο πόνος αυτός να εξωτερικευτεί (λυτρωτικά) μέσω της μουσικής.
Μουσικοί Περίπατοι: Ιδεολογία και πνευματικότητα: Ο Μίκης σε συνομιλία με τον δάσκαλό του Olivier
Η μαθητεία του Μίκη Θεοδωράκη κοντά στον σπουδαίο Γάλλο συνθέτη (και παιδαγωγό) του 20ού αιώνα Ολιβιέ Μεσσιάν έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της μουσικής του προσωπικότητας. Έργα του μαθητή και του δασκάλου απαρτίζουν το πρόγραμμα της συναυλίας που εξερευνά ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους φωτίζοντας την πνευματικότητα της μουσικής του Μεσσιάν πλάι στη γήινη, πύρινη και επαναστατική γραφή του Θεοδωράκη.
Μουσικοί Περίπατοι: Moonlight Serenade
Ποιος είπε ότι ο χάλκινος ήχος είναι μόνο για ηχηρές φανφάρες, «πολεμικές» ιαχές και βαρύγδουπες μουσικές διατυπώσεις; Με την ίδια άνεση, τρομπέτες, τρομπόνια, τούμπες και κόρνα μπορούν να αναδείξουν τρυφερές μελωδίες, που με αισθαντικό τρόπο υμνούν τη νύχτα, το φεγγάρι και όλα όσα κρύβονται στην ψυχή μας και φανερώνονται όταν δύει ο ήλιος...
Moonlight Serenade
Παραδοσιακό της Νέας Ορλεάνης, μεταγραφή Jack Mc Kenzie
When the Saints
ΤΖΟΡΤΖ ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΒΑΪΣ (1921-2010) / ΜΠΟΜΠ ΤΙΛΕ (1922-1996), μεταγραφή J.Mc Kenzie
What a Wonderful World
ΓΚΛΕΝ ΜΙΛΛΕΡ (1904-1945), ενορχήστρωση John Iveson
Little Brown Jug (Miller for Ten)
ΝΑΣΙΟ ΧΕΡΜΠ ΜΠΡΑΟΥΝ (1896-1964) / ΑΡΘΟΥΡ ΦΡΙΝΤ (1894-1973), μεταγραφή J. Mc Kenzie
Singin' in the Rain
ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΧΑΝΤΙ (1873-1958), μεταγραφή M. Allen
St. Louis Blues March
ΝΤΜΙΤΡΙ ΣΟΣΤΑΚΟΒΙΤΣ (1906-1975), μεταγραφή A. Verhaert
Jazz Suite No. 1
ΝΤΙΟΥΚ ΕΛΙΝΓΚΤΟΝ (1899-1974) / ΧΟΥΑΝ ΤΙΣΟΛ (1900-1984), μεταγραφή J. Mc Kenzie
Caravan
ΤΖΙΜΙ ΜΑΚ ΧΙΟΥ (1894-1969), μεταγραφή Ryan Hume
On the Sunny Side of the Street
ΝΤΙΖΙ ΓΚΙΛΕΣΠΙ (1917-1993) / ΦΡΑΝΚ ΠΑΠΑΡΕΛΙ (1917-1973), μεταγραφή J.Mc Kenzie
A Night in Tunisia
CAB CALLOWAY (1907-1994), μεταγραφή Adam Brown
Minnie the Moocher
ΝΤΙΟΥΚ ΕΛΙΝΓΚΤΟΝ, μεταγραφή J. Mc Kenzie
It Don't Mean a Thing
Μουσικοί Περίπατοι: 4 Εποχές
Οι 4 Εποχές του Βιβάλντι δεν χρειάζονται ομολογουμένως ιδιαίτερες συστάσεις: αποτελούν ένα από τα πιο αγαπημένα έργα της μουσικής ιστορίας – και ιδεώδες συμπλήρωμά τους είναι οι 4 Εποχές του Αργεντινού συνθέτη (και δημιουργού του Nuevo Tango) Άστορ Πιατσόλα, που δίνουν μία λιγότερο φυσιολατρική και πολύ πιο «αστική» αίσθηση της εναλλαγής των εποχών.
2024 12 09 Μουσικοί περίπατοι: Από τη Νέα Υόρκη με αγάπη
Τρεις ακμαίοι μουσικοί παρουσιάζουν ισάριθμα έργα μουσικής δωματίου με κοινή προέλευση την αμερικανική ήπειρο και δη την κοσμοπολίτικη Νέα Υόρκη. Από την απόκοσμη, υποβλητική μουσική του Κραμπ που μας ταξιδεύει στα βάθη της προϊστορίας ως τη νέο-ρομαντική και φορτισμένη γραφή του Λήμπερμαν, τα έργα που ακούγονται συγκαταλέγονται στα πλέον σημαντικά του 20ου αιώνα.









