2023 10 14 Οι Πουριτανοί, όπερα του Βιτσέντζο Μπελίνι

To 1949, υπό την καθοδήγηση του περίφημου Tullio Serafin, η Μαρία Κάλλας θριαμβεύει στη Βενετία, στην όπερα «I puritani» του Βιτσέντσο Μπέλλινι. Μέσα από την ιδιοφυή μουσική προσέγγιση του εύθραυστου χαρακτήρα της Ελβίρα, η Κάλλας αναδεικνύει τις εκλεπτυσμένες δραματικές ποιότητες ενός ιδιαίτερα απαιτητικού ρόλου λυρικής κολορατούρας, σφραγίζοντας έτσι την απόλυτη κυριαρχία της στο ιταλικό bel canto. Η ιστορία διαδραματίζεται στα μέσα του 17ου αιώνα: ενώ μαίνεται ο αγγλικός εμφύλιος, ένας απαγορευμένος έρωτας ωθεί τόσο την πλοκή όσο και τη μουσική του έργου στα άκρα της απόγνωσης, αλλά και της ελπίδας.
Η όπερα παρουσιάζεται σε συναυλιακή μορφή, με τους τέσσερις πρωταγωνιστικούς ρόλους να ερμηνεύονται από κορυφαίους τραγουδιστές, αναγκαία προϋπόθεση για την επιτυχία του έργου. Μεταξύ αυτών, ο Αμερικανός τενόρος Τζόν Όσμπορν και η σοπράνο Χριστίνα Πουλίτση, που θριαμβεύουν στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα.
Ο εξαίρετος Γάλλος αρχιμουσικός Αλφόνς Σεμίν διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην πρώτη της συνεργασία με το Ολύμπια.


2024 05 27 Μουσικοί Περίπατοι, Μουσικές Κλιματικές Μεταλλάξεις

Η εναλλαγή των εποχών, όπως τα περισσότερα φυσικά φαινόµενα, ασκεί διαχρονικά γοητεία στον άνθρωπο και αφήνει εύλογα στίγµα και στην τέχνη. Το δραστήριο Κουιντέτο Εγχόρδων Quintarco παρουσιάζει τρία έργα εµπνευσµένα από τις Τέσσερις Εποχές, ένα του 18ου, ένα του 19ου και ένα του 20ου αιώνα. Ο Βιβάλντι «ζωγραφίζει» νατουραλιστικά χαρακτηριστικές στιγµές κάθε εποχής, ο Νταβίντ τις βλέπει µέσα από ένα ροµαντικό πρίσµα, ενώ ο Πιατσόλα τις συνδέει αισθησιακά µε το αστικό τοπίο του Μπουένος Άιρες

Αποσπάσματα από τα έργα:

ΑΝΤΟΝΙΟ ΒΙΒΑΛΝΤΙ (1678-1741)
Τέσσερις εποχές

ΑΣΤΟΡ ΠΙΑΤΣΟΛΑ (1921-1992)
Τέσσερις εποχές του Μπουένος Άιρες

ΦΕΛΙΣΙΕΝ ΝΤΑΒΙΝΤ (1810-1876)
Οι τέσσερις εποχές


2024 04 06 Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής - Μουσική μπαλέτου

Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες,  κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.


2024 02 17 Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής - Ουβερτούρα

Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες,  κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.


2024 03 21 Απρόσμενες Συνηχήσεις

Οι τρεις καλλιτέχνες συνεργάζονται στο πλαίσιο ενός από τους πιο ασυνήθιστους συνδυασμούς στη μουσική δωματίου. Το ρεπερτόριό τους είναι ευρύ και καλύπτει ένα φάσμα από συνθέτες του καθιερωμένου λόγιου ρεπερτορίου μέχρι την τζαζ και την κινηματογραφική μουσική. Στη συναυλία παρουσιάζουν έργα των Ρέινχολντ Γκλιέρ, Φραντς Σούμπερτ, Αλεξάντερ Γκλαζούνοφ, Αστόρ Πιατσόλα, Μωρίς Ραβέλ, Τζώρτζ Γκέρσουϊν, Βλαντίμιρ Κόσμα, Έρολ Γκάρνερ, Σκοτ Τζόπλιν καθώς και μουσική που συνέθεσαν για το Misty trio ο Γιώργος Πλουμπίδης, o Στάθης Γκότσης και o Αλέξανδρος Καρκάλας.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΩΤΑΣ
Τρίο για βιόλα, τούµπα και πιάνο

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΟΥΜΠΙΔΗΣ
«Ένα καράβι από
τη Χίο»
«Ο Τζακ ο Χάρα»

ΣΤΑΘΗΣ ΓΚΟΤΣΗΣ
«Misty trio opus 1»

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΟΥΖΙΟΣ
«Η Μάχη»

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΡΚΑΛΑΣ
Τρία κοµµάτια: «il Sogno» – «Μαριονέτα» - «Τρυποκάρυδος»
Μέρος Β’ - Μουσικές του κόσµου

ΧΑΡΙ ΡΕΒΕΛ
«There is a lull in my love»

ΤΖΟΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ
«The man i love»
«It ain’t necessarily so»

IΓΚΟΡ ΦΡΟΛΟΦ
Κοµµάτι σε στυλ µπλουζ

ΝΤΑΒΙΝΤ ΟΥΜΠΕΡ
«The ballad of Enob Mort»

ΕΡΟΛ ΓΚΑΡΝΕΡ
«Misty»

ΓΙΟΣΕΦ ΚΟΣΜΑ
«Autumn Leaves» (Μεταγραφή: Ναπολέων Κατσούρης)

ΣΚΟΤ ΤΖΟΠΛΙΝ
«Original ragtime»


2023 12 21 Κίνηση Ι – Μότσαρτ Μαγικός Αυλός

Η διαχρονική απήχηση του Μαγικού Αυλού του Μότσαρτ έχει να κάνει φυσικά με την πανθομολογούμενη τελειότητα και εκφραστικότητα της μουσικής του αλλά και με το νοηματικό περιεχόμενο του λιμπρέτου του Εμάνουελ Σικανέντερ, που με γλαφυρό, συμβολικό τρόπο εκφράζει τα πάντα επίκαιρα ανθρωπιστικά ιδεώδη του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού και του Τεκτονισμού. Μία πλειάδα εκλεκτών Ελλήνων λυρικών τραγουδιστών υπό τη μπαγκέτα της δραστήριας αρχιμουσικού Κάτιας Μολφέση αναδημιουργεί το οπερατικό κύκνειο άσμα του Μότσαρτ σε ημισκηνοθετημένη μορφή δίνοντας έναν όμορφο τόνο πνευματικότητας αλλά και παραμυθιού στις φετινές γιορτές των Χριστουγέννων.


2023 12 29 Ρεβεγιόν στο Παρίσι!

Το ραντεβού της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με το κοινό του Μεγάρου την προπαραμονή της Πρωτοχρονιάς είναι ένας καθιερωμένος μουσικός θεσμός, άρρηκτα συνδεδεμένος με την εορταστική περίοδο και τη χαρμόσυνη υποδοχή του Νέου Έτους. Φέτος, το αντικείμενο του πολυαναμενόμενου πρωτοχρονιάτικου γκαλά είναι η γαλλική όπερα. Η οποία, για ορισμένους, ίσως είναι λιγότερο γνωστή και διαδεδομένη σε σχέση με την ιταλική, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν εμπεριέχει πλείστες γοητευτικές άριες και ολόλαμπρα ορχηστρικά αποσπάσματα. Πολλά από αυτά, από τα πλέον αναγνωρίσιμα και ψυχαγωγικά, θα ακουστούν στο γκαλά από τέσσερις επιφανείς λυρικούς τραγουδιστές υπό την έμπειρη καθοδήγηση του μαέστρου Μύρωνα Μιχαηλίδη.


2024 03 21 Μουσικοί Περίπατοι, Ντούο Βιολοντσέλο-Πιάνο

Από την αρχή του ανθρώπινου πολιτισμού Γλώσσα και μουσική, αποτελούν άρρηκτα συνδεδεμένο ζεύγος. Όχι τυχαία, κατά την αρχαϊκή και κλασική εποχή, ο όρος μουσική αναφερόταν στον μουσικά προκαθορισμένο στίχο, όπως εμφανιζόταν στα διάφορα ποιητικά είδη. Λογικό, καθώς η μία τέχνη αναζητά στην άλλη τον ρυθμό, το απόσταγμα των νοημάτων, την καθαρότητα του κειμένου…την έκφραση συναισθημάτων. Την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024, Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, επιστρέφει στο φιλόξενο και πανέμορφο Μουσείο Μαρία Κάλλας του Δήμου Αθηναίων, στις 19.00, με μία συναυλία μουσικής δωματίου. Ο Άγγελος Λιακάκης στο βιολοντσέλο συμπράττει με τον πιανίστα Κωνσταντίνο Δεστούνη σε ένα πρόγραμμα με εμβληματικά έργα του σχετικού ρεπερτορίου. Ο κατ’ εξοχήν εκφραστής του γερμανικού Ρομαντισμού, Ρόμπερτ Σούμαν, συνέθεσε τα Φανταστικά Κομμάτια, έργο 73, μέσα σε μόλις δύο μέρες τον Φεβρουάριο του 1849. Η αρχική σύνθεση ήταν για κλαρινέτο και πιάνο αλλά εκδόθηκαν σε παράλληλες εκδοχές για βιολί και για βιολοντσέλο. Τα τρία κομμάτια συνιστούν ένα ενιαίο έργο, γεγονός που φανερώνεται από το κοινό τονικό τους κέντρο. Ο ιμπρεσιονιστής Claude Debussy λειτουργεί ως γέφυρα μετάβασης από τη Ρομαντική στη σύγχρονη εποχή, ενώ ο Johannes Brahms μας επαναφέρει στην αυθεντική ρομαντική πολύχρωμη αφήγηση.

ROBERT SCHUMANN (1810-1856)
Φανταστικά Κομμάτια για βιολοντσέλο και πιάνο, έργο 73
Ι. Zart und mit Ausdruck – attacca
II. Lebhaft, leicht – attacca
III. Rasch und mit Feuer

CLAUDE DEBUSSY (1862-1918)
Σονάτα για βιολοντσέλο και πιάνο
Ι. Prologue: Lent (sostenuto e molto risoluto)
II. Sérénade: Modérément animé (fantasque et léger)
III. Finale: Animé (léger et nerveux)

JOHANNES BRAHMS (1833-1897)
Σονάτα για πιάνο και βιολοντσέλο σε μι ελάσσονα αρ. 1, έργο 38
Ι. Allegro non troppo
II. Allegretto quasi Menuetto – Trio
III. Allegro


2024 02 25 Ήρωες

Ο Μπετόβεν και ο Σούπερμαν, ο Ναπολέων και ο Γουλιέλμος Τέλλος, ο Ρωμαίος και η Ιουλιέττα. Ένας θαυμαστός κόσμος ηρώων που καλπάζει ξέφρενα στο ρυθμό της μουσικής. Θρυλικές μορφές ζωντανεύουν μέσα από τις επικές φανφάρες των χάλκινων πνευστών, τις μεγαλειώδεις μελωδίες των εγχόρδων και τα εμβληματικά μοτίβα των κρουστών, καθώς η συμφωνική ορχήστρα ανασυντάσσει τις δυνάμεις της, για να μας παρασύρει σε ένδοξες μουσικές περιπέτειες. Στρατιώτες και ιππότες, οι επαγγελματίες ήρωες που ρίχνονται στη μάχη, αλλά και απλοί άνθρωποι της καθημερινότητας που θριαμβεύουν απέναντι στις προκλήσεις της ζωής, γίνονται οι πρωταγωνιστές μιας πρωτότυπης αφήγησης: η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρατάσσεται στο «πεδίο της μάχης» υπό το γενικό πρόσταγμα της αρχιμουσικού Ελένης Κοτσμανίδου, προκειμένου να ερμηνεύσει επιλεγμένα αποσπάσματα κορυφαίων έργων, αντιπροσωπευτικών της ηρωικής θεματικής. Μεταξύ άλλων, θα ακουστούν το τρίτο μέρος από την περίφημη «Ηρωική» Συμφωνία που ο Μπετόβεν αφιέρωσε αρχικά στον Ναπολέοντα, το «Εμβατήριο των ελβετών στρατιωτών» από την Εισαγωγή Γουλιέλμος Τέλλος του Ροσσίνι, o «Χορός των Ιπποτών» από το μπαλέτο Ρωμαίος και Ιουλιέττα του Προκόφιεφ, η «Φανφάρα για τον απλό άνθρωπο» του Κόπλαντ και το «Εμβατήριο του Σούπερμαν» του Τζον Ουίλλιαμς, από τη μουσική για την ομώνυμη ταινία του 1978.

Η Νάντια Κοντογεώργη, στο ρόλο της αφηγήτριας, συνδιαλέγεται ευφάνταστα με την Oρχήστρα και μας συστήνει τις ομάδες των οργάνων επί σκηνής, φροντίζοντας να μην χάσουμε τίποτα από τη μαγεία της μουσικής.

Παρουσιάζονται αποσπάσματα από εμβληματικά έργα:

Η Ηρωική Συμφωνία του Μπετόβεν, την οποία ο συνθέτης αφιέρωσε αρχικά στον Ναπολέοντα, ως επερχόμενο ελευθερωτή των λαών, για να διαγράψει στη συνέχεια την αφιέρωση αυτή, όταν ο «ήρωάς» του αυτοανακηρύχτηκε αυτοκράτορας.

Η Εισαγωγή από την όπερα του Ροσσίνι Γουλιέλμος Τέλλος, με το διάσημο φινάλε όπου ολόκληρη η ορχήστρα «καλπάζει» στο πασίγνωστο Εμβατήριο των Ελβετών Ιπποτών.

Το μπαλέτο του Προκόφιεφ Ρωμαίος και Ιουλιέτα, με τον διάσημο Χορό των Ιπποτών.

Η Φανφάρα για τον Απλό Άνθρωπο (Fanfare for the Common Man), την οποία ο αμερικανός συνθέτης Άαρον Κόπλαντ έγραψε το 1942 τιμώντας τον καθημερινό «ήρωα της διπλανής πόρτας» που αγωνίζεται και ελπίζει, μέσα από τη φρίκη του πολέμου, για ένα καλύτερο, ειρηνικό κόσμο.

Το Εμβατήριο του Σούπερμαν από το σάουντρακ του Τζον Ουίλλιαμς για την ομώνυμη ταινία που γύρισε ο Στήβεν Σπήλμπεργκ το 1978.


2024 02 24 Ήρωες

Ο Μπετόβεν και ο Σούπερμαν, ο Ναπολέων και ο Γουλιέλμος Τέλλος, ο Ρωμαίος και η Ιουλιέττα. Ένας θαυμαστός κόσμος ηρώων που καλπάζει ξέφρενα στο ρυθμό της μουσικής. Θρυλικές μορφές ζωντανεύουν μέσα από τις επικές φανφάρες των χάλκινων πνευστών, τις μεγαλειώδεις μελωδίες των εγχόρδων και τα εμβληματικά μοτίβα των κρουστών, καθώς η συμφωνική ορχήστρα ανασυντάσσει τις δυνάμεις της, για να μας παρασύρει σε ένδοξες μουσικές περιπέτειες. Στρατιώτες και ιππότες, οι επαγγελματίες ήρωες που ρίχνονται στη μάχη, αλλά και απλοί άνθρωποι της καθημερινότητας που θριαμβεύουν απέναντι στις προκλήσεις της ζωής, γίνονται οι πρωταγωνιστές μιας πρωτότυπης αφήγησης: η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρατάσσεται στο «πεδίο της μάχης» υπό το γενικό πρόσταγμα της αρχιμουσικού Ελένης Κοτσμανίδου, προκειμένου να ερμηνεύσει επιλεγμένα αποσπάσματα κορυφαίων έργων, αντιπροσωπευτικών της ηρωικής θεματικής. Μεταξύ άλλων, θα ακουστούν το τρίτο μέρος από την περίφημη «Ηρωική» Συμφωνία που ο Μπετόβεν αφιέρωσε αρχικά στον Ναπολέοντα, το «Εμβατήριο των ελβετών στρατιωτών» από την Εισαγωγή Γουλιέλμος Τέλλος του Ροσσίνι, o «Χορός των Ιπποτών» από το μπαλέτο Ρωμαίος και Ιουλιέττα του Προκόφιεφ, η «Φανφάρα για τον απλό άνθρωπο» του Κόπλαντ και το «Εμβατήριο του Σούπερμαν» του Τζον Ουίλλιαμς, από τη μουσική για την ομώνυμη ταινία του 1978.

Η Νάντια Κοντογεώργη, στο ρόλο της αφηγήτριας, συνδιαλέγεται ευφάνταστα με την Oρχήστρα και μας συστήνει τις ομάδες των οργάνων επί σκηνής, φροντίζοντας να μην χάσουμε τίποτα από τη μαγεία της μουσικής.

Παρουσιάζονται αποσπάσματα από εμβληματικά έργα:

Η Ηρωική Συμφωνία του Μπετόβεν, την οποία ο συνθέτης αφιέρωσε αρχικά στον Ναπολέοντα, ως επερχόμενο ελευθερωτή των λαών, για να διαγράψει στη συνέχεια την αφιέρωση αυτή, όταν ο «ήρωάς» του αυτοανακηρύχτηκε αυτοκράτορας.

Η Εισαγωγή από την όπερα του Ροσσίνι Γουλιέλμος Τέλλος, με το διάσημο φινάλε όπου ολόκληρη η ορχήστρα «καλπάζει» στο πασίγνωστο Εμβατήριο των Ελβετών Ιπποτών.

Το μπαλέτο του Προκόφιεφ Ρωμαίος και Ιουλιέτα, με τον διάσημο Χορό των Ιπποτών.

Η Φανφάρα για τον Απλό Άνθρωπο (Fanfare for the Common Man), την οποία ο αμερικανός συνθέτης Άαρον Κόπλαντ έγραψε το 1942 τιμώντας τον καθημερινό «ήρωα της διπλανής πόρτας» που αγωνίζεται και ελπίζει, μέσα από τη φρίκη του πολέμου, για ένα καλύτερο, ειρηνικό κόσμο.

Το Εμβατήριο του Σούπερμαν από το σάουντρακ του Τζον Ουίλλιαμς για την ομώνυμη ταινία που γύρισε ο Στήβεν Σπήλμπεργκ το 1978.