Κουαρτέτο Εγχόρδων τετArt-on

Το String Quartet Op. 76 Nr. 2, του «πατέρα του κουαρτέτου» J.Haydn, έχει το παρατσούκλι «οι πέμπτες». Το τόσο δωρικό και ταυτόχρονα καταλυτικό μοτίβο του ανοίγματος που κατακλύζει όλο το έργο στηρίζεται εξολοκλήρου στο διάστημα της 5ης, ενός διαστήματος που έχει συνδεθεί με την καθαρότητα, την αυστηρότητα και μερικές φορές με την τελειότητα. Πέρα όμως απ όλα αυτά τα χαρακτηριστικά είναι και το μοτίβο του Big Ben που χτυπάει μέσα στο μυαλό του Χάυντν θυμίζοντας του τα χρόνια της δημιουργίας του στο Λονδίνο.
Το String Quartet Nr.1 του S. Rachmaninoff γραμμένο στο τέλος της εφηβείας του αποτελεί για πολλούς μελετητές την έκφραση του θαυμασμού του ταλαντούχου σπουδαστή στον Τσαϊκόφσκι. Οι ομοιότητες στα μοτίβα, την επεξεργασία τους, την χρήση των tremolo και pizzicato παραπέμπουν άμεσα ή έμμεσα στο πρώτο κουαρτέτο του Τσαϊκόφσκι γραμμένο 20 χρόνια νωρίτερα, δείχνοντας έναν καλλιτέχνη που, μέσα στον ενθουσιασμό και την ορμητικότητα της νιότης, αναζητά την ταυτότητά του μέσα από τα ινδάλματά του.
Η Δωδεκανησιακή Σουίτα του Γιάννη Κωνσταντινίδη γράφτηκε το 1948 και αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του Ελληνικού ρεπερτορίου. Τα θέματα της κυρίως βασισμένα σε χορούς των Δωδεκανήσων, αποτέλεσαν την πρώτη ύλη για μια ξεχωριστή και μνημειακού χαρακτήρα επεξεργασία δημοτικών θεμάτων από έναν σύνθετη με βαθιά γνώση της κλασσικής αρμονίας και ενορχήστρωσης που είδε την παράδοση μέσα από ένα πρίσμα γαλλικού ιμπρεσιονισμού. Ο Γιάννης Κωνσταντινίδης έχοντας επαφή με το αρχείο Ελληνικών δημοτικών τραγουδιών του Ελβετού μουσικολόγου Samuel Baud-Bovy, στον οποίο αφιέρωσε και τη σουίτα, καταφέρνει να μεταπλάσει τις πανέμορφες μελωδίες των Δωδεκανήσων σε μια ονειρική σουίτα κρατώντας ανέπαφα τα τραγούδια και κάνοντας τα οικουμενικά με την εκλεπτυσμένη και δεξιοτεχνική γραφή του.


Πρώτη Σχολή της Βιέννης

Με αυτή τη συναυλία το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών ολοκληρώνει το μεγαλεπήβολό του εγχείρημα των τελευταίων ετών, να παρουσιάσει το σύνολο των 16 κουαρτέτων του Μπετόβεν. Μαζί με το Όγδοο Κουαρτέτο του, το δυναμικό σύνολο προτείνει δύο από τα πιο αγαπημένα κουαρτέτα των Μότσαρτ και Σούμπερτ.


η Παράδοση στη Μουσική

Η κλασική μουσική έχει λειτουργήσει ανά τους αιώνες σαν γέφυρα μεταξύ πολιτισμών, αφού έχει χρησιμοποιηθεί από συνθέτες για να εκφράσει τη μουσική παράδοση των χωρών τους. Οι τέσσερις μουσικοί, προερχόμενοι και οι ίδιοι από διαφορετικές κουλτούρες, υποδέχονται σημαντικούς συνθέτες, που εμπνέονται από ιδιαίτερα μουσικά ιδιώματα και μας οδηγούν σε ένα ταξίδι όπου οι ρίζες, οι μύθοι, τα ήθη και τα έθιμα ενώνονται σε ένα νοητό μονοπάτι προς την αλληλοκατανόηση και τον αλληλοσεβασμό.


In Memoriam

Tο κατανυκτικό Stabat Mater του Λουίτζι Μποκερίνι, που αποτυπώνει τον θρήνο της Παναγίας για τη Σταύρωση του Θεανθρώπου, και το σπαρακτικό Αντάτζιο του Αμερικανού Σάμιουελ Μπάρμπερ μπορεί να απέχουν χρονικά περίπου δύο αιώνες αλλά αμφότερα αποτελούν ιδανικούς μουσικούς εκφραστές του πνεύματος περισυλλογής της Μεγάλης Εβδομάδας.

Στις 19:00, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα παραχωρηθεί δωρεάν ξενάγηση στην περιοδική έκθεση αφιερωμένη στο θρησκευτικό έργο του Πολύκλειτου Ρέγκου. Η ξενάγηση θα δοθεί από τον Αρχαιολόγο του Μουσείου Περίανδρο Επιτροπάκη και από την Ιστορικό Τέχνης του Μουσείου Ιωάννα Αλεξανδρή.

Intimate Sounds

Η μουσική μπορεί άλλοτε να είναι μία κραυγή και άλλοτε ένας ψίθυρος. Άλλοτε μία ηχηρή, μεγαλόπνοη δήλωση και άλλοτε μία χαμηλόφωνη, μύχια εξομολόγηση. Αυτή τη δεύτερη, πιο πνευματική και εσωτερική διάσταση της μουσικής αναδεικνύουν τα ρομαντικά και σύγχρονα έργα που μας προτείνει το σύνολο εγχόρδων Athens Classical Players, αποτελούμενο από μουσικούς των εγχόρδων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

 Στις 19:30, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα παραχωρηθεί δωρεάν ξενάγηση στο Μουσείο για τους κατόχους εισιτηρίων.

Αναβάλλεται: Γ.Α. Παπαϊωάννου, μια καλειδοσκοπική δημιουργία

Το αισθητικά πολυμορφικό έργο του Γ. Α. Παπαϊωάννου καταγράφει τις δημιουργικές ανησυχίες του καλλιτεχνικού κόσμου της Ελλάδας του εικοστού αιώνα, όπως την αναζήτηση ελληνικότητας και την ανάγκη σύμπλευσης με το τώρα. Η συναυλία προσφέρει ένα σπάνιο καλειδοσκοπικό ταξίδι στη μουσική του για συνδυασμούς βιολιού, βιολοντσέλου και πιάνου

Μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, στις 19:30, θα προηγηθεί ξενάγηση στην προϊστορική συλλογή του Μουσείου από την επιμελήτρια του τμήματος Νεοελληνικού Πολιτισμού Αιγέας ΑΜΚΕ, Ξένια Πολίτου

Πρωτοχρονιάτικο γκαλά με μιούζικαλ

Το Πρωτοχρονιάτικο γκαλά, συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, έχει γίνει εδώ και χρόνια αναπόσπαστο κομμάτι του εορτασμού της Πρωτοχρονιάς, κάτι σαν ένα πολυπόθητο μουσικό «γούρι» για το Νέο Έτος! Φέτος, θεματικός άξονας του γκαλά είναι το μιούζικαλ. Το σύνθετο αυτό είδος του μουσικού θεάτρου που συνδυάζει θέατρο, χορό και μουσική, αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο, ιδιαίτερα τα έργα της Χρυσής του Εποχής από τη δεκαετία του ’40 ως τη δεκαετία του ’60. Εκλεκτοί τραγουδιστές, με εγνωσμένη ικανότητα να υπηρετούν το ξεχωριστό και δημοφιλές αυτό στιλ, τραγουδούν υπό την μπαγκέτα του μαέστρου Μιχάλη Οικονόμου μελωδίες που άφησαν εποχή στο Broadway της Νέας Υόρκης και στο West End του Λονδίνου υποσχόμενοι να επενδύσουν τη φετινή Πρωτοχρονιά με τη λάμψη και τη χαρά αυτής της μουσικής.

Τραγούδια και αποσπάσματα από μιούζικαλ των Κ. Πόρτερ, Φρ. Λόου, Λ. Μπέρνσταϊν κ.ά.

Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής - η Συμφωνία

Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες, όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες,  κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.


Στα ίχνη του 20 αιώνα

Σύνολο μουσικής δωματίου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών αποτελούμενο από τον Δημήτρη Βάμβα στο όμποε, τον Γιάννη Καραμπέτσο στην τρομπέτα τον Αλέξανδρο Οικονόμου στο Φαγκότο και τους πιανίστες Πέτρο Αποστολίδη και Τίτο Γουβέλη, παρουσιάζει κύκλο κοντσέρτου του Νίκου Σκαλκώτα.


Στα ίχνη του 20 αιώνα

Σύνολο μουσικής δωματίου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών αποτελούμενο από τον Κώστα Παναγιωτίδη στο βιολί, τον Ισίδωρο Σιδέρη στο βιολοντσέλο και την Άι Μοτοχάσι στο πιάνο, παρουσιάζει έργα των Χανς Βέρνερ Χένσε, Ζαν Φρανσαί και Ντμίτρι Σοστακόβιτς.