Δράμα – Γερμανοί Ρομαντικοί V
Η τελευταία συναυλία του φετινού «γερμανικού» κύκλου αποτελεί ένα συνοπτικό πανόραμα του κινήματος του Ρομαντισμού, που γεννήθηκε και άνθησε στη χώρα. Από τις απαρχές του, με την μεγαλόπνοη «Ηρωική» Συμφωνία του Μπετόβεν, ως τα έσχατα σκιρτήματά του, με την Εισαγωγή "Μάνφρεντ" που εμπνεύστηκε ο Σούμαν από το ομώνυμο μεταφυσικό, δραματικό ποίημα του Λόρδου Βύρωνα. Ενδιάμεσα, το πανέμορφο Κοντσέρτο για βιολί του Μπρουχ, έργο της ακμής του ρομαντισμού, ερμηνεύει ο διαπρεπής Ούγγρος βιολιστής Μπαρνάμπας Κέλεμεν.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Νοσταλγώντας τη χαμένη Belle Epoque
Το αιθέριο συμφωνικό ποίημα του Φρανκ είναι χαρακτηριστικό της θρυλικής γαλλικής μπελ επόκ, που έληξε απότομα με τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Συχνά μεταγενέστεροι δημιουργοί νοστάλγησαν τη φινέτσα και τη χάρη αυτής της εποχής και προσπάθησαν να τις διοχετεύσουν σε νέες συνθέσεις αξιοποιώντας βέβαια και τις αισθητικές επιταγές του καιρού τους. Λαμπερά και πετυχημένα δείγματα τέτοιων εγχειρημάτων ερμηνεύουν δύο εξέχοντες Έλληνες μουσικοί, ο μαέστρος Λουκάς Καρυτινός και η πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Πασχαλινή συναυλία 2015
Το Ρέκβιεμ του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ είναι ένα μεγαλειώδες έργο ορόσημο στην ιστορία της συμφωνικής μουσικής τόσο για τις αριστουργηματικές καλλιτεχνικές του αρετές όσο και για τον μύθο που το συνοδεύει ως το ημιτελές κύκνειο άσμα του μεγάλου δημιουργού. Κι είναι αυτό το οποίο θα ερμηνεύσει τελικώς η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην Πασχαλινή Συναυλία που θα δώσει υπό την μπαγκέτα του τέως Διευθυντή της Βασίλη Χριστόπουλου. Με την Ορχήστρα θα συμπράξουν τέσσερις εκλεκτοί σολίστ, η σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου, η μέτζο-σοπράνο Θεοδώρα Μπάκα, ο Ισπανός τενόρος Χουάν Σάντσο και ο Ιταλός βαρύτονος Βίτο Πριάντε, καθώς και η περίφημη Χορωδία «Άρνολντ Σένμπεργκ» της Βιέννης.
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει όμως κι ένα ακόμα έργο, την Συμφωνία αρ.25 σε σολ ελάσσονα, γνωστή ως «Μικρή Συμφωνία», την οποία συνέθεσε ο Μότσαρτ όταν ήταν 17 ετών. Τα δύο έργα αντικαθιστούν στο πρόγραμμα της Πασχαλινής Συναυλίας της Κ.Ο.Α. την Missa Solemnis του Μπετόβεν η οποία είχε αρχικώς ανακοινωθεί: Τόσο το κόστος της συνολικής παραγωγής, όσο και το γεγονός ότι αυτή προέβλεπε τη συμμετοχή της Χορωδίας της ΝΕΡΙΤ (η οποία δεν έχει ακόμα συσταθεί) ανάγκασαν την Ορχήστρα να αλλάξει σχέδια.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Τραγουδώντας το τέλος
Η αίσθηση του τέλους συνδεδεμένη με την ελπίδα μίας νέας αρχής είναι η ιδέα που πραγματεύεται το πρόγραμμα αυτής της συναυλίας την οποία θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Μύρωνος Μιχαηλίδη και με σολίστ τη διάσημη, πολυβραβευμένη Γαλλίδα βιολοντσελίστα Εμμανυέλ Μπερτράν που θα συμπράξει με την Ορχήστρα στο Κοντσέρτο για βιολοντσέλο του Ολιβιέ Γκράιφ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμα την «Παβάνα για μία νεκρή Ινφάντα» του Μωρίς Ραβέλ, καθώς και την Πρώτη συμφωνία «της Ανοίξεως» του Ρόμπερτ Σούμαν-η οποία για λόγους προγραμματισμού αντικαθιστά τους Συμφωνικούς Χορούς του Σεργκέι Ραχμάνινοφ, οι οποίοι είχαν αρχικώς ανακοινωθεί.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Τιτάν – Γερμανοί Ρομαντικοί IV
Μετά από μία κατά κοινή ομολογία εξαιρετική συναυλία πέρυσι, ο αρχιμουσικός Κρίστοφ Πόππεν επιστρέφει στο πόντιουμ της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Αυτή τη φορά, για να διευθύνει την «τιτάνια» ως προς τις ορχηστρικές δυνάμεις αλλά κυρίως ως προς το συναισθηματικό και νοηματικό εύρος Πρώτη Συμφωνία του Μάλερ. Η εξαίρετη Γερμανίδα μεσόφωνος Χενριέτε Γκέντε ερμηνεύει επίσης τα αισθησιακά τραγούδια του Βάγκνερ σε ποίηση της Ματθίλδης Βέζεντονκ, της γυναίκας που ξύπνησε έναν ανείπωτο έρωτα στον μεγάλο μουσουργό.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Από τη Λατινική Αμερική στο Παρίσι
Ένα εξωτικό ταξίδι δεν μπορεί παρά να εξάψει τη φαντασία του δημιουργού: Πράγματι, ο Γκέρσουιν ταξίδεψε στο Παρίσι και αργότερα στην Κούβα, ενώ ο Μιγιώ βρέθηκε για καιρό στη Βραζιλία· οι έντονες εντυπώσεις τους έδωσαν αφορμή να γράψουν γοητευτικότατα έργα με ανάλαφρη διάθεση, που θα απολαύσουμε υπό τη διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Ορχήστρας της Ραδιοφωνίας του Βουκουρεστίου Τιμπέριου Σοάρε. Το πρόγραμμα συμπληρώνεται με την αισθησιακή Σουίτα Τάνγκο του Αργεντινού Άστορ Πιατσόλα, που ερμηνεύει ο διακεκριμένος σαξοφωνίστας Θεόδωρος Κερκέζος.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Αφιέρωμα στον Θόδωρο Αντωνίου
Ο Θόδωρος Αντωνίου, συνθέτης, μαέστρος, ακαδημαϊκός, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Βοστώνης, συμπληρώνει φέτος τα ογδόντα του χρόνια. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του μαθητή του και καταξιωμένου αρχιμουσικού Μιχάλη Οικονόμου, αποτίνουν με τη συναυλία αυτή τον πρέποντα φόρο τιμής σε μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες της Μουσικής εντός και εκτός Ελλάδας, έναν μεγάλο Δάσκαλο, η προσφορά του οποίου ήταν και είναι ανυπολόγιστη σε ποιότητα και ουσία.
Ο τιμώμενος συνθέτης Θεόδωρος Αντωνίου θα δώσει προσωπικά τη δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Μοναχικές φυσιογνωμίες – Γερμανοί Ρομαντικοί III
Για τους μεγάλους άνδρες -είτε πραγματικούς είτε δημιουργήματα της φαντασίας- η μοναξιά είναι σχεδόν πάντα αναπόφευκτη. Μία τέτοια περίπτωση ήταν ο απόμακρος Μπετόβεν αλλά και ο μυστηριώδης Μάνφρεντ του λόρδου Βύρωνα ή ο ανώνυμος «ήρωας» που οραματίζεται ο Στράους. Η μουσική σε κάθε περίπτωση σκιαγραφεί και εκφράζει τις προσωπικότητες, τους στοχασμούς ή τη δράση τους με έντονα ηχοχρώματα, σφρίγος και επική μεγαλοπρέπεια, όπως άλλωστε τους αρμόζει.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Έρως ανίκατε μάχαν – Σλάβικη Ψυχή VI
Δύο από τις πιο αναγνωρίσιμες μουσικές μεταφορές του σαιξπηρικού μύθου του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, από τον Τσαϊκόφσκυ και τον Προκόφιεφ αντίστοιχα, συνιστούν τον κύριο άξονα μίας συναυλίας, όπου ο ανεκπλήρωτος έρωτας και οι μοιραίες συγκρούσεις εκφράζονται με καταιγιστικό πάθος και δυναμισμό. Η νεαρή Κινέζα βιολονίστα Τιάνγουα Γιανγκ, ραγδαία ανερχόμενη ως μία από τις πλέον ακμαίες σολίστ του οργάνου παγκοσμίως, εκτελεί το από κάθε άποψη εκρηκτικό Κοντσέρτο του Τσαϊκόφσκυ.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Ήχοι του πάθους-Σλάβικη Ψυχή V
Ο διεθνούς φήμης μαέστρος από τη Σλοβενία Ούρος Λάγιοβιτς ανεβαίνει στο πόντιουμ της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και υπόσχεται μία συναρπαστική ανάγνωση της δραματικότατης Τέταρτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκυ. Ο βιολιστής Ζολτ Βίσονταϋ, νικητής πολλών διεθνών διαγωνισμών και εξάρχων της περίφημης Ορχήστρας Philharmonia, ερμηνεύει το δεξιοτεχνικό Κοντσέρτο του Ντβόρζακ, που συνδυάζει τη ζωντάνια των χορευτικών σλάβικων ρυθμών, την πηγαία μελωδικότητα και την στερεή «αρχιτεκτονική» της γερμανικής παράδοσης.
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων