2024 09 27 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στην Κάρπαθο του Quintarco – Κουιντέτο Εγχόρδων της Κ.Ο.Α.
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.
Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.
Το 1922 η Σμύρνη, όπως την ήξεραν οι Ιωνίτες, σταμάτησε να υπάρχει. Από το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, η ζωή που ήξεραν άλλαξε βίαια και ριζικά. Η επέτειος των 100 χρόνων από την Καταστροφή της Σμύρνης μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλέσουμε αυτά τα τραγικά γεγονότα, αλλά συνάμα μας προτρέπει να εξερευνήσουμε και τον τρόπο ζωής αυτής της πολυπολιτισμικής πόλης και συγκεκριμένα της μουσικής ζωής της.
Η Σμύρνη πάντα είχε ευρεία και μακρά μουσική παράδοση, η οποία αντλούσε στοιχεία από πάρα πολλές πηγές, όσες ήταν και οι μειονότητες της πόλης. Τούρκοι, Έλληνες, Αρμένιοι, Άραβες, Εβραίοι, αλλά και Ευρωπαίοι, αντάλλασσαν πολιτιστικά και μουσικά «μέσα» από την καθημερινή τριβή μεταξύ τους. Γι' αυτό και η μουσική στη Σμύρνη αποτελούσε ένα κράμα πολλών διαφορετικών ειδών. Εξερευνώντας όλο αυτόν το μουσικό πλούτο, γεννήθηκε η επιθυμία να σχεδιαστεί ένα μουσικό ταξίδι, που να περιλαμβάνει όσα περισσότερα από τα είδη που υπήρχαν στη Σμύρνη. Μία διαδρομή ιστορική, αλλά με την ματιά στο μέλλον. Μια σκέψη που γέννησε το πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Πως θα ήταν η μουσική στη Σμύρνη σήμερα;»
Οι μουσικοί που επισκέφθηκαν τη Σμύρνη, αυτοί που έζησαν εκεί, αυτοί που γεννήθηκαν και μεγαλούργησαν με τη θύμησή της στην Ελλάδα θα είναι οι φανοί που θα μας δείξουν το δρόμο γι' αυτό το μουσικό ταξίδι. Έργα των Edward Elgar, Γιάννη Κωνσταντινίδη (Κώστα Γιαννίδη) και Μανώλη Καλομοίρη, από τη λόγια μουσική της Σμύρνης, θα συμπλεύσουν με παραδοσιακά και λαϊκά κομμάτια της Σμύρνης, γνωστά και άγνωστα στο κοινό. Και για μια ματιά στο μέλλον, όπως προαναφέραμε, μια καινούργια σύνθεση για το κουιντέτο με τη συμβολή ενός παραδοσιακού οργάνου της Σμυρναίικης μουσικής, του ουτιού.
Η μουσική διαδρομή στη Σμύρνη θα είναι μία ευκαιρία για όλους να γνωρίσουν την πολυπολιτισμική ταυτότητα της πόλης, η οποία ήταν φάρος πολιτισμού και παράδειγμα συμβίωσης ανθρώπων από πολλές μεριές του κόσμου με διαφορετικές θρησκείες, έθιμα, παραδόσεις και συνήθειες. Ένα παράδειγμα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε όλοι μας, στα χνάρια αυτών που αναγκάστηκαν να αφήσουν την πατρίδα τους και να μας δώσουν τον πολιτισμό τους απλόχερα.
Δωδεκανησιακή Σουίτα (1948)
Edward Elgar
In Smyrna (1905) - ενορχήστρωση για κουιντέτο εγχόρδων Αλέκος Βρέτος, 2022
Αλέκος Βρέτος
Smyrna Icons για κουιντέτο εγχόρδων και ούτι (2020)
Δημήτρης Γούζιος
Λίκνισμα Σμύρνης (2022)
Cinuçen Tanrıkorur
Nihavend Saz Semaisi (Mehtapta Yakamozlar) (1986)
Resat Aysu
Nihavend Saz Semasi (1953)
Ενορχήστρωση για κουιντέτο εγχόρδων Αλέκος Βρέτος (2022)
Simon Shaheen: Φαντασία για ούτι και κουιντέτο (1990)
2024 09 26 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στο Αγαθονήσι του Κουιντέτου Ξύλινων Πνευστών της Κ.Ο.Α.
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.
Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.
Ουγγρικοί χοροί του 17ου αιώνα
Μάνος Χατζιδάκις:
Μία Παναγιά
Μία πόλη μαγική
Περιμπανού
Έλα σε μένα
Μια μαύρη Φορντ
Μην τον ρωτάς τον ουρανό
Χάρτινο το φεγγαράκι
Μπαλάντα του Ούρι
Επτά τραγούδια θα σου πω
Το φεγγάρι είναι κόκκινο
Μίκης Θεοδωράκης:
Άρνηση
Απρίλη μου
Όμορφη πόλη
Μυρτιά
Γιάννης Κωνσταντινίδης:
10 Ελληνικοί λαϊκοί σκοποί
2024 09 25 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στους Λειψούς του Κουιντέτου Ξύλινων Πνευστών της Κ.Ο.Α.
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.
Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.
Ουγγρικοί χοροί του 17ου αιώνα
Μάνος Χατζιδάκις:
Μία Παναγιά
Μία πόλη μαγική
Περιμπανού
Έλα σε μένα
Μια μαύρη Φορντ
Μην τον ρωτάς τον ουρανό
Χάρτινο το φεγγαράκι
Μπαλάντα του Ούρι
Επτά τραγούδια θα σου πω
Το φεγγάρι είναι κόκκινο
Μίκης Θεοδωράκης:
Άρνηση
Απρίλη μου
Όμορφη πόλη
Μυρτιά
Γιάννης Κωνσταντινίδης:
10 Ελληνικοί λαϊκοί σκοποί
2024 09 23 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στην Πάτμο του Κουιντέτου Ξύλινων Πνευστών της Κ.Ο.Α.
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.
Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.
Ουγγρικοί χοροί του 17ου αιώνα
Μάνος Χατζιδάκις:
Μία Παναγιά
Μία πόλη μαγική
Περιμπανού
Έλα σε μένα
Μια μαύρη Φορντ
Μην τον ρωτάς τον ουρανό
Χάρτινο το φεγγαράκι
Μπαλάντα του Ούρι
Επτά τραγούδια θα σου πω
Το φεγγάρι είναι κόκκινο
Μίκης Θεοδωράκης:
Άρνηση
Απρίλη μου
Όμορφη πόλη
Μυρτιά
Γιάννης Κωνσταντινίδης:
10 Ελληνικοί λαϊκοί σκοποί
2024 09 21 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στη Κω του Metallon
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.
Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.
Ένα από τα πιο δραστήρια κι αγαπητά σύνολα μουσικής δωματίου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών φέρνει τη μαγεία του σινεμά στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Κω, με ένα πρόγραμμα εμπνευσμένο από το σινεμά. Το Σύνολο Χάλκινων Πνευστών και Κρουστών «METALLON» παρουσιάζει μουσικό αφιέρωμα στο Νίνο Ρότα, με μελωδίες από ταινίες που άφησαν εποχή, όπως Ο Νονός, Οκτώμιση και Λα Στράντα. Διευθύνει ο αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Μουσικώς Νίκος Χαλιάσας.
La Strada (διασκευή: Α. Κάτσιος)
The Clowns (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Speak Softly Love (διασκευή: Α. Κάτσιος)
The Godfather 1 Theme (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Amarcord (διασκευή: Μ. Μιχαλόπουλος)
Romeo and Juliet (διασκευή: Π. Βλάχος)
La passerella di addio (διασκευή: Α. Κάτσιος)
8 ½ (διασκευή: Α. Κάτσιος)
The Godfather saga - Godfather waltz - The Godfather 2 Theme (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Μάνος Χατζιδάκις:
Τοπ Καπί (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Τ' άστρο της Ανατολής (διασκευή: Α. Κάτσιος)
Nicola Piovani:
La vita e bella (διασκευή: Π. Βλάχος)
2025 02 24 Μουσικοί Περίπατοι: Μουσικές Κλιματικές Μεταλλάξεις
Η εναλλαγή των εποχών, όπως τα περισσότερα φυσικά φαινόµενα, ασκεί διαχρονικά γοητεία στον άνθρωπο και αφήνει εύλογα στίγµα και στην τέχνη. Το δραστήριο Κουιντέτο Εγχόρδων Quintarco παρουσιάζει τρία έργα εµπνευσµένα από τις Τέσσερις Εποχές, ένα του 18ου, ένα του 19ου και ένα του 20ου αιώνα. Ο Βιβάλντι «ζωγραφίζει» νατουραλιστικά χαρακτηριστικές στιγµές κάθε εποχής, ο Νταβίντ τις βλέπει µέσα από ένα ροµαντικό πρίσµα, ενώ ο Πιατσόλα τις συνδέει αισθησιακά µε το αστικό τοπίο του Μπουένος Άιρες
Στις 18.30, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα προηγηθεί ξενάγηση στο Μουσείο.
Ώρα προσέλευσης: 18.15
The Polar Express in Concert 19:00
Ξύπνησε, επιβιβάσου και ετοιμάσου για το ταξίδι της ζωής σου! Είναι Παραμονή Χριστουγέννων, και σε λίγο θα ανεβοκατεβαίνεις με το τρένο βουνά, θα γλιστράς σε παγωμένα τοπία, θα ταρακουνιέσαι σε πανύψηλες γέφυρες και θα σου σερβίρουν ζεστή σοκολάτα τραγουδώντας οι πιο εκπληκτικοί σερβιτόροι που θα μπορούσες ποτέ να φανταστείς. Είσαι στο Polar Express!
Ο Tom Hanks πρωταγωνιστεί και ο Robert Zemeckis σκηνοθετεί αυτήν την κλασική εορταστική ταινία, γυρισμένη σε ένα εκθαμβωτικό animation πραγματικών σκηνών που κάνει την κάθε στιγμή μαγική. "Το να βλέπεις είναι το να πιστεύεις", λέει ένας μυστηριώδης περιπλανώμενος που ταξιδεύει μαζί σου πάνω στις γραμμές. Θα δεις θαύματα. Και θα πιστέψεις. All aboooooard!
THE POLAR EXPRESS και όλοι οι χαρακτήρες και οτιδήποτε σχετίζεται με αυτό είναι πνευματική ιδιοκτησία της © & ™ Warner Bros. Entertainment Inc. (s24)
ΑΛΑΝ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙ (γεν. 1950)
The Polar Express in Concert
προβολή ταινίας στην πρωτότυπη αγγλική ηχογράφηση
υπότιτλοι στα ελληνικά
2024 06 21 Γιορτή της Μουσικής - 2024
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμμετέχει και εφέτος στή Γιορτή της Μουσικής στον κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με ένα πρόγραμμα με έργα Μπερνστάιν (Bernstein), Μπιζέ (Bizet), Στράους (Strauss) και Γκρότε (Grothe). Στη διεύθυνση ορχήστρας, ο Ηλίας Βουδούρης. Συμπράττουν η σοπράνο Παναγιώτα Πολυζωΐδου και η φλαουτίστα Ραφαηλία Κόντου.
2024 07 06 Σε Latin και Jazz ρυθμούς, συναυλία στην Ακροκόρινθο
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμπράττει με τους ταλαντούχους σολίστες Αναστάσιο Πάππα (πιάνο) και Δημήτρη Σουκαρά (κιθάρα), υπό τη διεύθυνση του έμπειρου μαέστρου, Νίκου Χαλιάσα, σε ένα άκρως απαιτητικό βιρτουόζικο πρόγραμμα.
Ο Μεξικανός συνθέτης και σημαντικός παιδαγωγός της Μουσικής και μελετητής της παραδοσιακής μεξικάνικης μουσικής, Manuel Ponce (1882-1948), συνέθεσε το Κοντσέρτο για κιθάρα «Concierto del Sur» για τον θρυλικό Ισπανό κιθαριστή Andres Segovia, ο οποίος και ήταν ο σολίστ στην πρεμιέρα το 1941. Το Κοντσέρτο, όπως και τα περισσότερα έργα για σόλο κιθάρα του Πόνσε, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και ωραιότερα κοντσέρτα του ρεπερτορίου της κιθάρας. Είναι σαφώς το σημαντικότερο κοντσέρτο για κιθάρα που προέρχεται από τη Λατινική Αμερική και ξεχωρίζει όχι μόνο για τις δεξιοτεχνικές του απαιτήσεις αλλά και για την εξαιρετική ηχητική ισορροπία που επιτυγχάνει ανάμεσα στον σολίστα και την ορχήστρα.
Παράλληλα, λίγα χρόνια πιο πριν, η Συμφωνική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης (μετέπειτα Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης) και ο τότε διευθυντής της, Βάλτερ Ντάμρος παρήγγειλαν στον τότε νεαρό συνθέτη George Gershwin (1898-1937), μετά την τεράστια επιτυχία της Γαλάζιας Ραψωδίας (1924), ένα Κοντσέρτο για πιάνο. Το έργο γράφτηκε την επόμενη χρονιά (1925) και στις 3 Δεκεμβρίου δόθηκε η πρεμιέρα με σολίστα τον ίδιο τον συνθέτη. Ο Gershwin ήθελε να αποδείξει με το Κοντσέρτο, αφενός ότι η επιτυχία της Γαλάζιας Ραψωδίας δεν ήταν τυχαία και αφετέρου πως το «πεδίο» πρόσμιξης των στιλ της λόγιας μουσικής και της τζαζ ήταν εξαιρετικά γόνιμο και άξιζε να εξερευνηθεί περαιτέρω. Ενώ η Γαλάζια Ραψωδία γράφτηκε σε 3 εβδομάδες, το Κοντσέρτο απασχόλησε τον συνθέτη για πολλούς μήνες. Το πρώτο και το τρίτο μέρος αξιοποιούν στοιχεία του δημοφιλούς Charleston, ενώ το δεύτερο στοιχεία Blues.
Σε Latin και Jazz ρυθμούς, Achaia Clauss στην Πάτρα
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμμετέχει στο «Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας 2024», συμπράττοντας με τους ταλαντούχους σολίστες Αναστάσιο Πάππα (πιάνο) και Δημήτρη Σουκαρά (κιθάρα), υπό τη διεύθυνση του έμπειρου μαέστρου, Νίκου Χαλιάσα, σε ένα άκρως απαιτητικό βιρτουόζικο πρόγραμμα.
Ο Μεξικανός συνθέτης και σημαντικός παιδαγωγός της Μουσικής και μελετητής της παραδοσιακής μεξικάνικης μουσικής, Manuel Ponce (1882-1948), συνέθεσε το Κοντσέρτο για κιθάρα «Concierto del Sur» για τον θρυλικό Ισπανό κιθαριστή Andres Segovia, ο οποίος και ήταν ο σολίστ στην πρεμιέρα το 1941. Το Κοντσέρτο, όπως και τα περισσότερα έργα για σόλο κιθάρα του Πόνσε, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και ωραιότερα κοντσέρτα του ρεπερτορίου της κιθάρας. Είναι σαφώς το σημαντικότερο κοντσέρτο για κιθάρα που προέρχεται από τη Λατινική Αμερική και ξεχωρίζει όχι μόνο για τις δεξιοτεχνικές του απαιτήσεις αλλά και για την εξαιρετική ηχητική ισορροπία που επιτυγχάνει ανάμεσα στον σολίστα και την ορχήστρα.
Παράλληλα, λίγα χρόνια πιο πριν, η Συμφωνική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης (μετέπειτα Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης) και ο τότε διευθυντής της, Βάλτερ Ντάμρος παρήγγειλαν στον τότε νεαρό συνθέτη George Gershwin (1898-1937), μετά την τεράστια επιτυχία της Γαλάζιας Ραψωδίας (1924), ένα Κοντσέρτο για πιάνο. Το έργο γράφτηκε την επόμενη χρονιά (1925) και στις 3 Δεκεμβρίου δόθηκε η πρεμιέρα με σολίστα τον ίδιο τον συνθέτη. Ο Gershwin ήθελε να αποδείξει με το Κοντσέρτο, αφενός ότι η επιτυχία της Γαλάζιας Ραψωδίας δεν ήταν τυχαία και αφετέρου πως το «πεδίο» πρόσμιξης των στιλ της λόγιας μουσικής και της τζαζ ήταν εξαιρετικά γόνιμο και άξιζε να εξερευνηθεί περαιτέρω. Ενώ η Γαλάζια Ραψωδία γράφτηκε σε 3 εβδομάδες, το Κοντσέρτο απασχόλησε τον συνθέτη για πολλούς μήνες. Το πρώτο και το τρίτο μέρος αξιοποιούν στοιχεία του δημοφιλούς Charleston, ενώ το δεύτερο στοιχεία Blues.