Μουσικοί περίπατοι στα Μουσεία - Τρίο με πιάνο
Καθένα έργο της συναυλίας είναι περισσότερο ή λιγότερο επηρεασμένο από παραδοσιακά μουσικά ιδιώματα. Η ανάλαφρη, χορευτική διάθεση της τσιγγάνικης μουσικής διέπει το φινάλε του Τρίο του Χάυντν, ενώ η πένθιμη ατμόσφαιρα της σλαβικής dumka όλο το Τρίο του Ντβόρζακ. Η συναυλία κλείνει με τις «Τέσσερις Εποχές» του μεγάλου Αργεντίνου συνθέτη Άστορ Πιατσόλα, που βασίζονται -όπως γενικά η μουσική του- πάνω στον αισθησιακό ρυθμό του τάνγκο.
Μουσικοί περίπατοι στα Μουσεία - Μουσική από όλον τον κόσμο για τρίο χάλκινων πνευστών
Τρεις δυναμικοί και καλλιτεχνικά ανήσυχοι μουσικοί μάς «συστήνουν» έναν ενδιαφέροντα αλλά όχι ιδιαίτερα προβεβλημένο στη χώρα μας συνδυασμό οργάνων: το τρίο χάλκινων πνευστών (κόρνο, τρομπέτα και τρομπόνι). Με γνώση και μεράκι έχουν σταχυολογήσει από το σχετικό ρεπερτόριο ορισμένα από τα χαρακτηριστικότερα πρωτότυπα έργα του 20ού αιώνα.
Μουσικοί περίπατοι στα Μουσεία - Ο θάνατος κι η κόρη
Το σύνολο εγχόρδων Quintarco προτείνει μία συναυλία που σίγουρα θα προσελκύσει τους λάτρεις του κλασικού ρεπερτορίου της μουσικής δωματίου. Ως κεντρικό έργο του προγράμματος οι εκλεκτοί μουσικοί της Ορχήστρας μας επέλεξαν ένα από τα συγκλονιστικότερα κουαρτέτα εγχόρδων όλων των εποχών, γνωστό ως «Ο θάνατος κι η κόρη» από το ομώνυμο τραγούδι του Σούμπερτ, η μελωδία του οποίου κυριαρχεί στο αργό μέρος. Το έργο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μία μεταγραφή για κουιντέτο εγχόρδων του Μάλερ.
Μουσικοί περίπατοι στα Μουσεία - Με γαλλικό άρωμα
Λίγους μήνες μετά την ερμηνεία του συγκλονιστικού «Κουαρτέτου για το τέλος του χρόνου» του Ολιβιέ Μεσιάν στο κατάμεστο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών επιστρέφει σε αυτόν τον φορτισμένο ιστορικά χώρο με μια συναυλία-αναφορά στη σπουδαία μουσική παράδοση της Γαλλίας. Αυτή τη φορά, το ατμοσφαιρικό Κουιντέτο Ξύλινων Πνευστών συμπράττει με την εκφραστική Ελένη Νικολαΐδη, στο πιάνο, ερμηνεύοντας δημοφιλείς - πρωτοποριακές για την εποχή τους- συνθέσεις. Ένα πρόγραμμα, όπου η εκρηκτική «Κάρμεν» του Μπιζέ έρχεται μετά τη διασκεδαστική «Petite Suite» του Ντεμπυσσύ, για να ακολουθήσουν το λυρικό «Scherzo» του Μποζά, τα μαγευτικά «Τρία σύντομα κομμάτια» του Ιμπέρ και το ποικιλόμορφο «Σεξτέτο» του Πουλένκ, δημιουργώντας μία ηχητική γέφυρα, που θα μας μεταφέρει νοητά στις γοητευτικές συνοικίες του Παρισιού, γύρω από τον Σηκουάνα.
Μουσικοί περίπατοι στα μουσεία - Τα τρία μεγάλα "ΜΠ"
Οι συναυλίες μουσικής δωματίου με σύνολα μουσικών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών θα φιλοξενηθούν, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, σε σημαίνοντα μουσεία της πόλης μας. Εύλογα, πρώτος σταθμός αυτής της μουσικής και μουσειακής περιήγησης είναι το Μουσείο της Ακρόπολης, όπου το δραστήριο και έμπειρο Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών, σε συνεργασία με τον καταξιωμένο κλαρινετίστα Σπύρο Μουρίκη, θα ερμηνεύσει έργα της λεγόμενης «Αγίας Τριάδας» της Μουσικής, ήτοι των Μπαχ, Μπετόβεν και Μπραμς.
Ο Μαξίμ Βενγκέροφ με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Στο πρόσωπο του Μαξίμ Βενγκέροφ το παγκόσμιο κοινό αναγνωρίζει έναν από τους σπουδαιότερους βιρτουόζους του βιολιού των τελευταίων δεκαετιών αλλά και ένα ανήσυχο μουσικό πνεύμα, με ευρύτερη καλλιέργεια και ευαισθησία, στοιχεία που εύλογα καθιστούν κάθε εμφάνισή του ανά τον κόσμο μοναδικό καλλιτεχνικό γεγονός. Στην πρώτη του σύμπραξη με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ο Βενγκέροφ θα ερμηνεύσει ένα από τα μεγαλύτερα και απαιτητικότερα κοντσέρτα του ρεπερτορίου του βιολιού, το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα του Γιοχάνες Μπραμς. Ο εκλεκτός σολίστ έχει στο παρελθόν αφήσει ήδη ένα ανεξίτηλο ερμηνευτικό στίγμα στο κοντσέρτο, αναδεικνύοντας με ενάργεια κάθε πτυχή αυτού του μεγαλειώδους έργου. Η συναυλία θα ολοκληρωθεί με την περίφημη Συμφωνία του Νέου Κόσμου, του Αντονίν Ντβόρζακ. Την Ορχήστρα διευθύνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της, Στέφανος Τσιαλής.
Αφιέρωμα στον Στήβεν Σπήλμπεργκ - Ηρώδειο 2019
Το όνομα του Στήβεν Σπήλμπεργκ έχει δίχως αμφιβολία συνδεθεί με μερικές από τις πιο απολαυστικές στιγμές που έχουμε όλοι ζήσει στις σκοτεινές αίθουσες: ποιος δεν ανατρίχιασε με τα Σαγόνια του καρχαρία ή τη Λίστα του Σίντλερ, ποιος δεν ένιωσε τους παλμούς της καρδιάς του να αυξάνονται με τις ταινίες του Ιντιάνα Τζόουνς, το Τζουράσικ Παρκ, τα Γκρέμλινς ή, πιο πρόσφατα, τον Πρώτο Άνθρωπο; Σημαντικό ρόλο, φυσικά στις επιτυχίες των ταινιών, που υπέγραψε ως παραγωγός ή σκηνοθέτης, έπαιζε πάντα η εκλεκτή μουσική τους επένδυση από κορυφαίους συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής, όπως ο Τζέρρυ Γκόλντσμιθ, ο Άλαν Σιλβέστρι και, πάνω από όλους, ο μέγιστος Τζον Γουίλιαμς. Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη μπαγκέτα του δυναμικού Ινδονήσιου αρχιμουσικού Αντριάν Πραμπάβα, μας ξεναγεί στον μαγικό κόσμο των ταινιών του Σπήλμπεργκ και μας θυμίζει μερικές από τις πιο αγαπητές μελωδίες που συνόδευσαν γοητευτικές κινηματογραφικές στιγμές.
35η Συναυλία της 66ης καλλιτεχνικής περιόδου
Ο βούλγαρος μαέστρος Λέος Σβαρόφσκυ διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο συμφωνικό ποίημα «Από τους κάμπους και τα δάση της Βοημίας» του βοημού συνθέτη Μπέντριχ Σμέτανα, στο Κοντσέρτο για βιολί του Γιάν Σιμπέλιους, με σολίστ τη γιαπωνέζα βιολονίστα Τσιχάρου Τάκι και στην 7η Συμφωνία του επίσης βοημού Αντονίν Ντβόρζακ.
Αφιέρωμα στα 100 χρόνια από τη γέννηση του Κωνσταντίνου Κυδωνιάτη
Το σύνολο «Ηχόχρωμα», που αποτελείται από μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, παρουσιάζει, υπό τη διεύθυνση του Νικόλαου Χαλιάσα, τρία έργα σε μία βραδιά αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου έλληνα συνθέτη και παιδαγωγού Κωνσταντίνου Κυδωνιάτη, συνθέτη πλήθους έργων και επί σαράντα χρόνια καθηγητή θεωρητικών στο Ωδείο Αθηνών. Συμπράττουν ως σολίστ στο πιάνο η Εύη Γιαμοπούλου και στην τρομπέτα ο Παναγιώτης Καίσαρης.
33η Συναυλία της 66ης καλλιτεχνικής περιόδου
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του αναγνωρισμένου διεθνώς μαέστρου Εμίλ Ταμπάκωφ, παρουσιάζει το πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Σεργκέι Ραχμάνινωφ που γράφτηκε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Ωδείο της Μόσχας, με τη σύμπραξη του διακεκριμένου πιανίστα Τίτου Γουβέλη και ένα από τα πλέον δημοφιλή συμφωνικά έργα του 20ου αιώνα: οι Πλανήτες του Γκουσταβ Χολστ, μία σουίτα της οποίας κάθε μέρος αντιστοιχεί σε ένα πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος εκτός της Γης και του Πλούτωνα, που δεν είχε ακόμη ανακαλυφθεί όταν γράφτηκε το έργο. Συμμετέχει το γυναικείο φωνητικό σύνολο Opus Femina σε διδασκαλία και διεύθυνση Φάλιας Παπαγιαννοπούλου.