Κοντσέρτα για δύο, από τον Μπαχ στον Μαρτινού
Δεξιοτεχνία, εκφραστικότητα και επικοινωνιακότητα στον υπερθετικό βαθμό, έχουν καταστήσει τον βιολονίστα Ντάνιελ Χόουπ έναν από τους πιο αναγνωρίσιμους πρεσβευτές του βιολιού (και της λόγιας μουσικής γενικά) σε όλον τον κόσμο. Ο δικός μας Σίμος Παπάνας, εξίσου χαρισματικός και εμπνευσμένος με ό,τι κι αν καταπιάνεται, αποτελεί σταθερό συνεργάτη του Χόουπ εδώ και χρόνια· από τη συμπόρευση των φλογερών τους προσεγγίσεων προκύπτει πάντα κάτι το εκστατικό και το φλογερό, που αξίζει να βιώσετε ζωντανά! Μαζί τους, ο Πολωνός αρχιμουσικός Αντρέι Κοσέντιακ, από τις ιθύνουσες φυσιογνωμίες της μουσικής ζωής στη χώρα του, έρχεται να μας θυμίσει για μία ακόμη φορά πόσο ακαταμάχητα γοητευτικές είναι οι συμφωνίες του Γιόζεφ Χάυντν και πόσο δίκαια αυτός κέρδισε ες αεί τον τίτλο του «πατέρα της συμφωνίας».
Εικόνες της Ρώμης: Νίνο Ρότα και Οττορίνο Ρεσπίγκι
Αναντίρρητα, η όπερα κυριάρχησε στην ιταλική μουσική για αιώνες και πολλοί (αν όχι οι περισσότεροι) από τους κορυφαίους συνθέτες όπερας όλων των εποχών ήταν Ιταλοί, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η ιταλική μουσική δεν εμπεριέχει και έργα οργανικής μουσικής και μάλιστα εκπληκτικής ομορφιάς! Εάν αμφιβάλλετε, αξίζει να ανακαλύψετε μαζί με την Κρατική Ορχήστρα και τον Ιταλό προσκεκλημένο μαέστρο της, Μάσιμο Ζανέτι, έναν από τους κορυφαίους αρχιμουσικούς της γενιάς του στον ευρωπαϊκό χώρο, τη ρομαντική μουσική του Τζουζέπε Μαρτούτσι (του αποκαλούμενου και Ιταλού «Μπραμς»), τον σαγηνευτικό ιμπρεσιονισμό του Οττορίνο Ρεσπίγκι και την ανάλαφρη, έντονα αφηγηματική μουσική του Νίνο Ρότα, που εκτός από συνθέτης μουσικής για τον κινηματογράφο υπέγραψε πλήθος συμφωνικών έργων υψηλής ποιότητας.
Μότσαρτ & Μάλερ
Ο κόσμος των συμφωνιών του Γκούσταβ Μάλερ είναι πραγματικά ανεξάντλητος στις σκέψεις και στα συναισθήματα που γεννά, στο πώς μας φέρνει πάντα αντιμέτωπους με τις πιο μύχιες πτυχές του εαυτού μας, με τα οράματα και τους φόβους μας, με τις μεταφυσικές αγωνίες μας αλλά και με τα γήινα πάθη μας. Η Τέταρτη είναι μία από τις πιο αγαπητές συμφωνίες του Αυστριακού Ρομαντικού – ίσως ιδανικότερη εισαγωγή στον μουσικό του κόσμο από κάθε άλλη και μία αστείρευτη πηγή ομορφιάς, ευαισθησίας και δραματικότητας. Στην ίδια συναυλία, η καταξιωμένη Ελληνίδα πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, ερμηνεύει υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού το διαχρονικά δημοφιλέστατο Κοντσέρτο για πιάνο σε ρε ελάσσονα του Μότσαρτ.
Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Βαλς
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες, όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Δημητριάδη
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του σπουδαίου αρχιμουσικού Οδυσσέα Δημητριάδη, με μια συναυλία-αφιέρωμα στη μακρά και πολυσχιδή του σταδιοδρομία. Από το πόντιουμ του Μπολσόι έως το Ωδείο Τσαϊκόφσκυ, ως συνθέτης, ενορχηστρωτής και μαέστρος διεθνούς κύρους, ο Δημητριάδης σφράγισε με το έργο του τον 20ό αιώνα. Με 19 εμφανίσεις στο πόντιουμ της ΚΟΑ, συνέβαλε αποφασιστικά στην παρουσίαση σημαντικών έργων του ρωσικού και ελληνικού ρεπερτορίου. Η συναυλία περιλαμβάνει και την ενορχήστρωσή του στη «Σαμιώτισσα», αποτίοντας έναν μουσικό φόρο τιμής σε μια εμβληματική φυσιογνωμία.
Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής – Βαλς
Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες, όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες, κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.
Η Κλερ Χουάνγκτσι παίζει Σοπέν
Η κινεζικής καταγωγής Αμερικανίδα πιανίστα Κλερ Χουάνγκτσι βρέθηκε στο επίκεντρο της διεθνούς προσοχής, όταν κέρδισε το α’ βραβείο στον διαγωνισμό Geza Anda της Ζυρίχης το 2018 – βραβείο που ήρθε να προστεθεί σε πολλά άλλα και σημαντικά, που είχαν ξεκινήσει να έρχονται από την παιδική της ηλικία. Έκτοτε η πιανίστα διάγει μία από τις πιο δραστήριες και επιτυχείς σολιστικές καριέρες των ημερών μας. Για το αθηναϊκό της ντεμπούτο επέλεξε να αναμετρηθεί με το Πρώτο Κοντσέρτο του Σοπέν, που εκτοξεύει τον λυρισμό στα ύψη – αλλά και την πιανιστική δεξιοτεχνία! Με ιδιαίτερη συγκίνηση, η Κ.Ο.Α. υποδέχεται για πρώτη φορά τον διακεκριμένο Γεωργιανό αρχιμουσικό Βαχτάνγκ Καχίτζε, γιο του αείμνηστου μαέστρου Γιάνσουγκ Καχίτζε, που επί σειράν ετών κόσμησε το πόντιουμ της Ορχήστρας και την οδήγησε σε μερικές από τις ωραιότερες συναυλίες της μακράς ιστορίας της…
Ο Κρίστιαν Λίντμπεργκ για πρώτη φορά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Το 2016, ο έγκριτος βρετανικός ραδιοφωνικός σταθμός κλασικής μουσικής CLASSIC-FM, κατόπιν ψηφοφορίας του κοινού, αναγόρευσε τον Σουηδό τρομπονίστα Κρίστιαν Λίντμπεργκ ως τον μεγαλύτερο εκτελεστή χάλκινου πνευστού όλων των εποχών! Πράγματι, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ο Λίντμπεργκ είναι για το τρομπόνι ό,τι ήταν ο Παγκανίνι για το βιολί ή ο Λιστ για το πιάνο: ο απόλυτος, αδιαμφισβήτητος «αυτοκράτορας» του οργάνου του, ο άνθρωπος που κατέδειξε έμπρακτα καινοφανείς δυνατότητες του τρομπονιού και που ενέπνευσε πλήθος νέων έργων σε σημαντικούς συνθέτες της εποχής μας! Η πρώτη του εμφάνιση με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών – και μάλιστα σε δικό του κοντσέρτο! – αποτελεί ένα από τα highlights της φετινής καλλιτεχνικής περιόδου, που δεν πρέπει να χάσετε!
100 χρόνια Πιερ Μπουλέζ
Η μορφή του Γάλλου συνθέτη Πιερ Μπουλέζ είναι εμβληματική για την πρωτοπορία του 20ού αιώνα, μιας και ως δημιουργός αλλά και ως μαέστρος υπηρέτησε τις σύγχρονες τάσεις με μοναδική εμβρίθεια, υπογράφοντας έργα και εκτελέσεις που αποτελούν σημεία αναφοράς για μία ολόκληρη εποχή. Τιμώντας τη συμπλήρωση ενός αιώνα από τη γέννησή του, η Κρατική Ορχήστρα παρουσιάζει την κορωνίδα του συμφωνικού του έργου, τις εξαιρετικές Notations, πλάι σε σημαντικά συμφωνικά έργα των κορυφαίων εκπροσώπων της Δεύτερης Σχολής της Βιέννης, Άντον Μπεργκ και Άντον Βέμπερν. Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχόμαστε ξανά ως σολίστ τον διεθνούς φήμης βιολιστή Ιόνιαν Ηλία Καντέσα, που δαμάζοντας κάθε δεξιοτεχνική δυσκολία, διεισδύει πάντα με ανυπέρβλητη εκφραστικότητα στα έργα που επιλέγει να ερμηνεύσει.
Μπετόβεν – Προκόφιεφ: Από τον Προμηθέα στον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα
Γεννημένος στη Βενεζουέλα και πλέον με έδρα στο Βερολίνο, ο Ροντόλφο Μπαράες έχει αποδείξει τη χαρισματική μουσική του προσωπικότητα μέσα από βραβεία σε διαγωνισμούς στο Μεξικό, το Μάντσεστερ και το Χονγκ Κονγκ αλλά και με τις επιτυχημένες του σταθερές συνεργασίες με τη Συμφωνική της Σιγκαπούρης και την περίφημη ορχήστρα «Σιμόν Μπολιβάρ» της Βενεζουέλας. Στο αθηναϊκό του ντεμπούτο ηγείται της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, υποσχόμενος μία συναρπαστική ερμηνεία της δραματικότατης μουσικής που ο μεγάλος Σεργκέι Προκόφιεφ έγραψε για το μπαλέτο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Σολίστ της συναυλίας, στο νεανικό και σπινθηροβόλο Δεύτερο Κοντσέρτο του Μπετόβεν η αγαπημένη πιανίστα Ελισάβετ Κουναλάκη, καταθέτει τη μακρά της πείρα και την λεπτεπίλεπτη αισθητική της στην υπηρεσία της σπουδαίας αυτής παρτιτούρας.







