Απόηχοι ενός ταξιδιού - Κύκλος «Μότσαρτ+1»
Η νύχτα του ανείπωτου Έρωτα - Κύκλος «Θυσία» - Η ερωτική θυσία
Δίπλα - Δίπλα, Κύκλος «Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί»
Μία συνάντηση κορυφής - Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη
Η αινιγματική σαγήνη του Χορού - Δύο διάσημα μπαλέτα και ένα «αινιγματικό» κοντσέρτο
Αγγίζοντας το Άυλο - Κύκλος «Μότσαρτ + 1»
Προοίμια του Αγνώστου - Κύκλος «Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί»
Ο γνωστός αρχιμουσικός Μιχάλης Οικονόμου διευθύνει την δεύτερη συναυλία του κύκλου «Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί», στην οποία η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει ένα νέο έργο του πολλά υποσχόμενου συνθέτη Δημήτρη Μαρωνίδη και κατόπιν συνοδεύει τον πιανίστα Μιχάλη Τσιαΐρα στο μνημειώδες Τέταρτο Κοντσέρτο του Μπετόβεν.
Και μετά τα «προοίμια» αυτά μίας, ευχόμαστε, λαμπρής σταδιοδρομίας για τους δύο νέους μουσικούς, τα περιβόητα Πρελούδια του Λιστ έρχονται να μας θυμίσουν με τον πιο γλαφυρό τρόπο ότι η Ζωή δεν είναι τίποτε άλλο παρά το προοίμιο ενός άγνωστου Ύμνου, τον πρώτο μεγαλοπρεπή ήχο του οποίου σηματοδοτεί ο Θάνατος… Η συναυλία κλείνει αποθεωτικά με την εισαγωγή της πρώιμης όπερας «Ριέντσι» του Βάγκνερ. Εκεί κανείς μπορεί να συναντήσει σε σπερματική μορφή αλλά συνάμα διάχυτη όλη την φλόγα και την ρηξικέλευθη πνοή του συνθέτη της, που αργότερα έμελλε να αλλάξει ριζικά το μουσικό τοπίο της εποχής του.
Στα φτερά της νιότης - Ρωσικό συμφωνικό τρίπτυχο I
Δύο συμφωνικά έργα νέων συνθετών και ένα κοντσέρτο γραμμένο για έναν νέο εκτελεστή μάς θυμίζουν την αιώνια αξία της νεανικής φιλοδοξίας και δημιουργικότητας.
Μπορεί η αρχική αποτυχία της Πρώτης Συμφωνίας του Ραχμάνινοφ να έκαμψε πρόσκαιρα την αυτοπεποίθησή του ως συνθέτη, ωστόσο σήμερα η συμφωνία αναγνωρίζεται ως ένα σημαντικό έργο, που φέρει στο ακέραιο την σφραγίδα της χαρακτηριστικής μελωδικής και αρμονικής γοητείας του δημιουργού της. Ανάλογο νεανικό σφρίγος διέπει και τα ανατολίτικου χρώματος Καυκασιανά Σκίτσα, το μόνο γνωστό έργο του λησμονημένου σήμερα Ιππόλυτοφ-Ιβάνοφ, που αντλεί την έμπνευσή του από τις πανέμορφες λαϊκές μελωδίες του Καυκάσου.
Γραμμένο για τα δέκατα ένατα γενέθλια του γιου του Μαξίμ, το Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο του Σοστακόβιτς είναι ένα έργο γεμάτο ανέμελο κέφι, ειλικρινή αισιοδοξία και δεξιοτεχνική λάμψη. Ένας εκλεκτός πιανίστας της νεότερης γενιάς, ο Θοδωρής Τζοβανάκης, συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, που οδηγεί ο μόνιμος αρχιμουσικός της Βύρων Φιδετζής.
Μουσικό προσκύνημα στο Θείο Βρέφος - Εορταστική συναυλία με το «Ορατόριο των Χριστουγέννων» του Μπαχ
Ανήμερα Χριστούγεννα η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμμετέχει στο εορταστικό πνεύμα των άγιων ημερών παρουσιάζοντας ένα από τα δημοφιλέστερα έργα του μεγάλου Κάντορα, το Ορατόριο των Χριστουγέννων. Το μεγαλόπνοο έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Λειψία κατά την περίοδο των Χριστουγέννων του 1734 – 1735, κάθε καντάτα του (από τις έξη συνολικά) σε μία ξεχωριστή μέρα.
Το Ορατόριο δεν επικεντρώνεται τόσο στο να αφηγηθεί τα γεγονότα της Θείας Γέννησης όσο στο να αποδώσει το πνεύμα της έλευσης του Ιησού στον κόσμο και να μεταφέρει με τον δικό του τρόπο το αιώνια χαρμόσυνο μήνυμα της. Στιγμές μεγαλοπρέπειας διανθίζουν ένα έργο εσωστρεφές· η υπαρξιακή χαρά δεν έχει ανάγκη να κραυγάσει…
Για τους εκάστοτε ερμηνευτές, το Ορατόριο των Χριστουγέννων είναι ένα έργο αναφοράς. Εκλεκτοί Έλληνες λυρικοί τραγουδιστές υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Βασίλη Χριστόπουλου μας καλούν να γιορτάσουμε τα φετινά Χριστούγεννα με την ομορφιά και την πνευματικότητα που τους αρμόζει.
Στις παρυφές του Θρύλου - Μία χώρα, ένας αυτοκράτορας κι ένας ήρωας
Η αναζήτηση και η θεμελίωση εσωτερικής ταυτότητας είτε ενός προσώπου είτε ενός λαού χρειαζόταν ανέκαθεν το Μεγάλο και το Υψηλό ως πυξίδες έμπνευσης, ακόμα και παραδειγματισμού. Με αυτό το σκεπτικό, επική μεγαλοπρέπεια και συναισθηματική φόρτιση διαπνέει τα έργα των Σιμπέλιους, Μπετόβεν και Στράους, που επιδιώκουν να υμνήσουν –με διαφορετικούς τρόπους- το υπερβατικό και το θρυλικό.
Μετά το πατριωτικό συμφωνικό ποίημα «Φινλανδία» του Σιμπέλιους, με την σαφή στόχευση στην αφύπνιση της εθνικής συνείδησης των συμπατριωτών του, ακολουθεί το Πέμπτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν («Αυτοκρατορικό»), μία από τις πιο λαμπερές και στομφώδεις σελίδες του δημιουργού του. Σολίστ είναι ο πολυσχιδής πιανίστας Βασίλης Τσαμπρόπουλος.
Ο Γερμανός αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής της Φιλαρμονικής της Βρέμης Μάρκους Πόσνερ ηγείται της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στην εκτέλεση του συμφωνικού ποιήματος «Η ζωή ενός ήρωα» του Ρίχαρντ Στράους, μίας κολοσσιαίας μουσικής αυτοπροσωπογραφίας του συνθέτη και συνάμα ενός από τα πιο ενδιαφέροντα συμφωνικά επιτεύγματα του μετα-ρομαντισμού.










