2025 04 16 Πασχαλινή συναυλία

Η λόγια μουσική του σήμερα είναι απολύτως ανοιχτή σε επιρροές από άλλα είδη μουσικής, αναζητώντας σταθερά νέους τρόπους έκφρασης και απεύθυνσης στο ευρύτερο δυνατό κοινό. Ο προβεβλημένος Έλληνας συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας αντλεί την έμπνευσή του από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, ειδικά μάλιστα του ηπειρώτικου μοιρολογιού. Ο Βρετανός Άντριου Λόυντ Γουέμπερ, δημιουργός διάσημων μιούζικαλ, όπως το “Φάντασμα της όπερας” και το “Cats”, πέτυχε στο Ρέκβιεμ (1985) μία ιδιότυπη αλλά άκρως επιτυχημένη πρόσμιξη του τονικού, άμεσα λυρικού ύφους του μιούζικαλ με τη σύγχρονη μουσική πρωτοπορία. Ο μεγαλοπρεπής συμφωνικός ήχος που απαιτεί το έργο του θα λάμψει και θα αγγίξει τις πιο ευαίσθητες χορδές της καρδιάς μας, μέσα από την μουσική διεύθυνση του μαέστρου Γιώργου Βράνου.


2025 04 11 Ο Νικολάι Λουγκάνσκυ στο 4ο Μπετόβεν

Υπάρχουν κάποια έργα που δεν εξέφρασαν απλώς την εποχή τους αλλά άλλαξαν τον ρου της μουσικής ιστορίας· χωρίς αυτά η Μουσική δεν θα ήταν μόνο φτωχότερη αλλά διαφορετική. Και τα δύο έργα της συναυλίας ανήκουν, πέραν πάσης αμφισβήτησης, σε αυτή την κατηγορία. Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης σηματοδότησε τη (σκανδαλιστική!) ανάδυση του μοντερνισμού, ενώ ο Μπετόβεν με το Τέταρτο Κοντσέρτο του έδειξε τον δρόμο που θα ακολουθούσαν -σχεδόν απαρέγκλιτα- οι μεταγενέστεροι ρομαντικοί συνθέτες στα μεγαλεπήβολα ανάλογα έργα τους. Μετά την πρόσφατη, κυριολεκτικά θριαμβευτική, εμφάνιση με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ο Νικολάι Λουγκάνκσυ επιστρέφει υποσχόμενος στιγμές «μαγείας» – σαν αυτές που επί δεκαετίες έχει προσφέρει στο κοινό με τις ερμηνείες του και ο Λουκάς Καρυτινός.

Ώρα: 19:30
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων

2025 03 31 Το κλασσικό συναντά το μοντέρνο I

Ο Κωνσταντίνος Τερζάκης αποτελεί έναν από τους πλέον δραστήριους και φερέλπιδες νέους Έλληνες αρχιμουσικούς, έχοντας ήδη διακριθεί σε απαιτητικούς διεθνείς διαγωνισμούς και έχοντας βρεθεί στο πόντιουμ σημαντικών ευρωπαϊκών ορχηστρών. Στο ντεμπούτο του με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ηγείται της ερμηνείας της Σκωτικής Συμφωνίας του Μέντελσον, που με τόσο ανάγλυφο τρόπο αποτυπώνει το γκρίζο, μελαγχολικό και συχνά άγριο τοπίο της σκωτσέζικης γης και τα ποικίλα συναισθήματα που αυτό αναδύει. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η εκτέλεση από τον εξαίρετο σολίστα της τρομπέτας, Δημήτρη Γκόγκα, του Divertimento του Μπάμπη Κανά, ενός από τους εκλεκτότερους Έλληνες μουσουργούς των ημερών μας, η μουσική του οποίου συνδυάζει με ευκρίνεια και συνέπεια το εγκεφαλικό με το συναισθηματικό στοιχείο.


Το α’ βραβείο Τσαϊκόφσκι στο Κοντσέρτο για τσέλο του Ντβόρζακ

Το α’ βραβείο και το χρυσό μετάλλιο στον 14ο διαγωνισμό «Τσαϊκόφσκυ» άνοιξε για τον νεαρό, 22χρονο τότε βιολοντσελίστα, Ναρέκ Χακναζαριάν, τις πόρτες της διεθνούς σολιστικής σταδιοδρομίας διάπλατα. Έκτοτε ο Αρμένιος μουσικός διαπρέπει συνεργαζόμενος με τις μεγαλύτερες ορχήστρες και τους σημαντικότερους μουσικούς του κόσμου. Με χαρά η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τον υποδέχεται και τον πλαισιώνει στο δημοφιλέστερο κοντσέρτο του οργάνου του, αυτό του Τσέχου Αντονίν Ντβόρζακ. Ο καταξιωμένος αρχιμουσικός Μίλτος Λογιάδης καταθέτει τη μακρά εμπειρία και τη βαθιά του γνώση στην ερμηνεία της περίφημης 40ης Συμφωνίας του Μότσαρτ, έργου που δεν «γερνά» ποτέ, όσο και αν το ακούμε, αλλά παραμένει ένα ακλόνητο πρότυπο κλασικής ισορροπίας και ιδανικών αναλογιών…

In memoriam
Η συμμετοχή του σολίστ της συναυλίας εξασφαλίστηκε χάρη στην ευγενή δωρεά του Αλέξανδρου Σοφιανού εις μνήμη του πατέρα του, Κωστή Σοφιανού. Μέρος των εσόδων θα διατεθεί υπέρ του Κουλούρειου Νοσοκομείου "Παναγία Φανερωμένη" Ύδρας.

Ώρα: 19:30
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων


2024 09 29 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στην Ρόδο της Camerata Junior – Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Συλλόγου οι Φίλοι της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.

Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.

Άριες από όπερες του Τζάκομο Πουτσίνι

Ludwig van Beethoven
Συμφωνία αρ. 8 σε Φα-μείζονα, έργο 93


2024 09 28 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στην Κάσο του Quintarco – Κουιντέτο Εγχόρδων της Κ.Ο.Α.

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.

Το 1922 η Σμύρνη, όπως την ήξεραν οι Ιωνίτες, σταμάτησε να υπάρχει. Από το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, η ζωή που ήξεραν άλλαξε βίαια και ριζικά. Η επέτειος των 100 χρόνων από την Καταστροφή της Σμύρνης μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλέσουμε αυτά τα τραγικά γεγονότα, αλλά συνάμα μας προτρέπει να εξερευνήσουμε και τον τρόπο ζωής αυτής της πολυπολιτισμικής πόλης και συγκεκριμένα της μουσικής ζωής της.

Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.

Η Σμύρνη πάντα είχε ευρεία και μακρά μουσική παράδοση, η οποία αντλούσε στοιχεία από πάρα πολλές πηγές, όσες ήταν και οι μειονότητες της πόλης. Τούρκοι, Έλληνες, Αρμένιοι, Άραβες, Εβραίοι, αλλά και Ευρωπαίοι, αντάλλασσαν πολιτιστικά και μουσικά «μέσα» από την καθημερινή τριβή μεταξύ τους. Γι' αυτό και η μουσική στη Σμύρνη αποτελούσε ένα κράμα πολλών διαφορετικών ειδών. Εξερευνώντας όλο αυτόν το μουσικό πλούτο, γεννήθηκε η επιθυμία να σχεδιαστεί ένα μουσικό ταξίδι, που να περιλαμβάνει όσα περισσότερα από τα είδη που υπήρχαν στη Σμύρνη. Μία διαδρομή ιστορική, αλλά με την ματιά στο μέλλον. Μια σκέψη που γέννησε το πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Πως θα ήταν η μουσική στη Σμύρνη σήμερα;»

Οι μουσικοί που επισκέφθηκαν τη Σμύρνη, αυτοί που έζησαν εκεί, αυτοί που γεννήθηκαν και μεγαλούργησαν με τη θύμησή της στην Ελλάδα θα είναι οι φανοί που θα μας δείξουν το δρόμο γι' αυτό το μουσικό ταξίδι. Έργα των Edward Elgar, Γιάννη Κωνσταντινίδη (Κώστα Γιαννίδη) και Μανώλη Καλομοίρη, από τη λόγια μουσική της Σμύρνης, θα συμπλεύσουν με παραδοσιακά και λαϊκά κομμάτια της Σμύρνης, γνωστά και άγνωστα στο κοινό. Και για μια ματιά στο μέλλον, όπως προαναφέραμε, μια καινούργια σύνθεση για το κουιντέτο με τη συμβολή ενός παραδοσιακού οργάνου της Σμυρναίικης μουσικής, του ουτιού.

Η μουσική διαδρομή στη Σμύρνη θα είναι μία ευκαιρία για όλους να γνωρίσουν την πολυπολιτισμική ταυτότητα της πόλης, η οποία ήταν φάρος πολιτισμού και παράδειγμα συμβίωσης ανθρώπων από πολλές μεριές του κόσμου με διαφορετικές θρησκείες, έθιμα, παραδόσεις και συνήθειες. Ένα παράδειγμα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε όλοι μας, στα χνάρια αυτών που αναγκάστηκαν να αφήσουν την πατρίδα τους και να μας δώσουν τον πολιτισμό τους απλόχερα.

Γιάννης Κωνσταντινίδης
Δωδεκανησιακή Σουίτα (1948)

Edward Elgar
In Smyrna (1905) - ενορχήστρωση για κουιντέτο εγχόρδων Αλέκος Βρέτος, 2022

Αλέκος Βρέτος
Smyrna Icons για κουιντέτο εγχόρδων και ούτι (2020)

Δημήτρης Γούζιος
Λίκνισμα Σμύρνης (2022)

Cinuçen Tanrıkorur
Nihavend Saz Semaisi (Mehtapta Yakamozlar) (1986)

Resat Aysu
Nihavend Saz Semasi (1953)
Ενορχήστρωση για κουιντέτο εγχόρδων Αλέκος Βρέτος (2022)

Simon Shaheen: Φαντασία για ούτι και κουιντέτο (1990)


2024 09 27 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στην Κάρπαθο του Quintarco – Κουιντέτο Εγχόρδων της Κ.Ο.Α.

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.

Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.

Το 1922 η Σμύρνη, όπως την ήξεραν οι Ιωνίτες, σταμάτησε να υπάρχει. Από το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, η ζωή που ήξεραν άλλαξε βίαια και ριζικά. Η επέτειος των 100 χρόνων από την Καταστροφή της Σμύρνης μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλέσουμε αυτά τα τραγικά γεγονότα, αλλά συνάμα μας προτρέπει να εξερευνήσουμε και τον τρόπο ζωής αυτής της πολυπολιτισμικής πόλης και συγκεκριμένα της μουσικής ζωής της.

Η Σμύρνη πάντα είχε ευρεία και μακρά μουσική παράδοση, η οποία αντλούσε στοιχεία από πάρα πολλές πηγές, όσες ήταν και οι μειονότητες της πόλης. Τούρκοι, Έλληνες, Αρμένιοι, Άραβες, Εβραίοι, αλλά και Ευρωπαίοι, αντάλλασσαν πολιτιστικά και μουσικά «μέσα» από την καθημερινή τριβή μεταξύ τους. Γι' αυτό και η μουσική στη Σμύρνη αποτελούσε ένα κράμα πολλών διαφορετικών ειδών. Εξερευνώντας όλο αυτόν το μουσικό πλούτο, γεννήθηκε η επιθυμία να σχεδιαστεί ένα μουσικό ταξίδι, που να περιλαμβάνει όσα περισσότερα από τα είδη που υπήρχαν στη Σμύρνη. Μία διαδρομή ιστορική, αλλά με την ματιά στο μέλλον. Μια σκέψη που γέννησε το πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Πως θα ήταν η μουσική στη Σμύρνη σήμερα;»

Οι μουσικοί που επισκέφθηκαν τη Σμύρνη, αυτοί που έζησαν εκεί, αυτοί που γεννήθηκαν και μεγαλούργησαν με τη θύμησή της στην Ελλάδα θα είναι οι φανοί που θα μας δείξουν το δρόμο γι' αυτό το μουσικό ταξίδι. Έργα των Edward Elgar, Γιάννη Κωνσταντινίδη (Κώστα Γιαννίδη) και Μανώλη Καλομοίρη, από τη λόγια μουσική της Σμύρνης, θα συμπλεύσουν με παραδοσιακά και λαϊκά κομμάτια της Σμύρνης, γνωστά και άγνωστα στο κοινό. Και για μια ματιά στο μέλλον, όπως προαναφέραμε, μια καινούργια σύνθεση για το κουιντέτο με τη συμβολή ενός παραδοσιακού οργάνου της Σμυρναίικης μουσικής, του ουτιού.

Η μουσική διαδρομή στη Σμύρνη θα είναι μία ευκαιρία για όλους να γνωρίσουν την πολυπολιτισμική ταυτότητα της πόλης, η οποία ήταν φάρος πολιτισμού και παράδειγμα συμβίωσης ανθρώπων από πολλές μεριές του κόσμου με διαφορετικές θρησκείες, έθιμα, παραδόσεις και συνήθειες. Ένα παράδειγμα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε όλοι μας, στα χνάρια αυτών που αναγκάστηκαν να αφήσουν την πατρίδα τους και να μας δώσουν τον πολιτισμό τους απλόχερα.

Γιάννης Κωνσταντινίδης
Δωδεκανησιακή Σουίτα (1948)

Edward Elgar
In Smyrna (1905) - ενορχήστρωση για κουιντέτο εγχόρδων Αλέκος Βρέτος, 2022

Αλέκος Βρέτος
Smyrna Icons για κουιντέτο εγχόρδων και ούτι (2020)

Δημήτρης Γούζιος
Λίκνισμα Σμύρνης (2022)

Cinuçen Tanrıkorur
Nihavend Saz Semaisi (Mehtapta Yakamozlar) (1986)

Resat Aysu
Nihavend Saz Semasi (1953)
Ενορχήστρωση για κουιντέτο εγχόρδων Αλέκος Βρέτος (2022)

Simon Shaheen: Φαντασία για ούτι και κουιντέτο (1990)


2024 09 26 ΜουσιΚώς – Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου 2024, Συναυλία στο Αγαθονήσι του Κουιντέτου Ξύλινων Πνευστών της Κ.Ο.Α.

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνεχίζει για όγδοη χρονιά το ΜουσιΚώς - Φεστιβάλ Νοτίου Αιγαίου.
Το Φεστιβάλ Μουσικώς δημιουργήθηκε με στόχο την παρουσίαση εκδηλώσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, την προώθηση ενός ευρύτατου συνεργατικού σχήματος μεταξύ τοπικών αρχών, μουσικών και εκπαιδευτικών φορέων, την ανάπτυξη της περιφέρειας, την επαφή με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες και ένα ευρύτερο άνοιγμα στον πολιτισμό. Παράλληλα με τις συναυλίες, θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δράσεις για τους μαθητές των νησιών.

Το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την αμέριστη υποστήριξη και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, των Δημοτικών αρχών των νησιών της Ρόδου, της Κω, της Νισύρου, της Λέρου, της Καρπάθου, της Κάσου, της Πάτμου, των Λειψών και του Αγαθονησίου.
Ειδική μνεία οφείλεται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, για την πάντα άψογη συνεργασία.

Ferenc Farkas:
Ουγγρικοί χοροί του 17ου αιώνα

Μάνος Χατζιδάκις:
Μία Παναγιά
Μία πόλη μαγική
Περιμπανού
Έλα σε μένα
Μια μαύρη Φορντ
Μην τον ρωτάς τον ουρανό
Χάρτινο το φεγγαράκι
Μπαλάντα του Ούρι
Επτά τραγούδια θα σου πω
Το φεγγάρι είναι κόκκινο

Μίκης Θεοδωράκης:
Άρνηση
Απρίλη μου
Όμορφη πόλη
Μυρτιά

Γιάννης Κωνσταντινίδης:
10 Ελληνικοί λαϊκοί σκοποί