2005 04 08 Τζουζέπε Βέρντι, Missa da Requiem

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή, παρουσιάζει την Missa da Requiem, "Ακολουθία εις κεκοιμημένους" του Τζουζέπε Βέρντι. Συμπράττουν ως σολίστ η υψίφωνος Δήμητρα Θεοδοσίου, η μεσόφωνος Αντρεάνα Ασένοβα-Νικόλοβα, ο τενόρος Ρούμεν Ντόικοφκ και ο βαθύφωνος Δημήτρης Καβράκος. Συμμετέχει η Χορωδία του Ρούσε, υπό τη διεύθνση - διδασκαλία του Μιαήλ Αγγέλοφ.


2005 04 25 Συναυλία στο Ηράκλειο Κρήτης 2005 08 25

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή, παρουσιάζει έργα του Μανόλη Καλομοίρη και άλλων συνθετών.

έργα του Μανόλη Καλομοίρη και άλλων συνθετών

Συναυλία λήξης Εργαστηρίου Χάλκινων Πνευστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών

Με μια χαρούμενη, πολυσυμμετοχική συναυλία σηματοδοτείται η λήξη του φετινού Εργαστηρίου Χάλκινων Πνευστών. Την επιμέλεια του εργαστηρίου έχουν κορυφαίοι μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, μέλη του Συνόλου "METALLON", με τη συνεργασία και την υποστήριξη του Ωδείου Φίλιππος Νάκας.

Με βασικό στόχο την ανακάλυψη της χαράς της μουσικής μέσα από την ομαδική εργασία, τη γνωριμία με το ορχηστρικό ρεπερτόριο, αλλά και τη δυνατότητα συνεργασίας νέων μουσικών με τους έμπειρους και καταξιωμένους μουσικούς των Χάλκινων Πνευστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, το εργαστήριο διοργανώθηκε για 9η χρονιά, δίνοντας χαρά σε όλους τους συμμετέχοντες.

Στη συναυλία λήξης του εργαστηρίου θα συμμετάσχει η Ορχήστρα Εγχόρδων του Ωδείου Φίλιππος Νάκας υπό τη διεύθυνση του Μιχάλη Παπαπέτρου.

έργα των Α.Λ. Βέμπερ, Β. Παπαθανασίου, Κ. Αλφορντ και άλλων συνθετών

η ορχήστρα εγχόρδων συμμετέχει με έργα των Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ, Αντόνιο Σαλιέρι και άλλων συνθετών


Συναυλία σπουδαστών Σεμιναρίου Μουσικής Δωματίου της ΚΟΑ - 7ος κύκλος

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, από την καλλιτεχνική περίοδο 2021-2022, με ιδιαίτερη χαρά εντάσσει στο εκπαιδευτικό και κοινωνικό της έργο το «Διαρκές Σεμινάριο Μουσικής Δωματίου», πρωτοβουλία του βιολοντσελίστα Άγγελου Λιακάκη και του πιανίστα Τίτου Γουβέλη. Οι δύο καλλιτέχνες, μέλη της Ορχήστρας, είναι γνωστοί όχι μόνο για τη σολιστική καλλιτεχνική τους δράση, αλλά και για την πολυετή και σταθερή τους συνεργασία στον χώρο της μουσικής δωματίου. Θεωρώντας καθήκον τους να μεταλαμπαδεύσουν τη γνώση και την εμπειρία τους στη νεότερη γενιά, διοργανώνουν τα τελευταία έξι χρόνια το «Διαρκές Σεμινάριο Μουσικής Δωματίου», με στόχο τη μύηση νέων σπουδαστών και επαγγελματιών μουσικών στις ιδιαίτερες προκλήσεις του ρεπερτορίου της μουσικής δωματίου. Κύριο αντικείμενο του σεμιναρίου είναι τα σύνολα μουσικής δωματίου, στα οποία συνυπάρχουν τα έγχορδα με το πιάνο. Προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή εμβάθυνση των σπουδαστών στο σχετικό ρεπερτόριο, το σεμινάριο εκτείνεται σε βάθος αρκετών μηνών, κατά τους οποίους οι διδάσκοντες παρακολουθούν την εξέλιξη της δουλειάς των σπουδαστών ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Η μέχρι τώρα ανταπόκριση των νέων μουσικών στο Σεμινάριο έχει υπάρξει εντυπωσιακά θερμή και καταδεικνύει την αναγκαιότητα και την αξία του.

Στην καταληκτική συναυλία του εβδόμου κύκλου του Διαρκούς Σεμιναρίου Μουσικής Δωματίου, οι σπουδαστές του παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα με έργα μουσικής δωματίου των Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, Φραντς Σούμπερτ, Ρόμπερτ Σούμαν, Γιοχάνες Μπραμς και Σεργκέι Ραχμάνινοφ.
έργα μουσικής δωματίου των Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, Φραντς Σούμπερτ, Ρόμπερτ Σούμαν, Γιοχάνες Μπραμς και Σεργκέι Ραχμάνινοφ

Ταξίδι στο κέντρο της Μουσικής - η Συμφωνική Σουίτα

Μια σειρά διαδραστικών συναυλιών με σκοπό να φωτίσει όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με την διαχρονική συμφωνική μουσική, φέρνοντάς την εγγύτερα τόσο στους μη γνωρίζοντες όσο και τους ήδη φανατικούς της φίλους. Βίντεο, Ομιλίες και Μουσικές, συνδιαλέγονται δραματοποιώντας κάθε φορά το πορτραίτο ενός διαφορετικού συμφωνικού μουσικού είδους. Γνωστά και άγνωστα ιστορικά στοιχεία, προσωπικές ιστορίες,  κρυφοί συμβολισμοί και μοτίβα και η μαγεία της δομής των έργων, παρουσιάζονται με τρόπο ψυχαγωγικό.


η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μεσολόγγι

Για την εμφάνισή της στο Μεσολόγγι η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών προγραμματίζει να παρουσιάσει στο φιλόμουσο κοινό της πόλης δύο σπουδαία έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου. Ο «Ζορμπάς» του Μίκη Θεοδωράκη συμπυκνώνει όλη τη γοητεία του μυθιστορήματος του Καζαντζάκη και του ομώνυμου ήρωα, ενός πραγματικά «αρχετυπικού» Έλληνα. Η Πέμπτη Συμφωνία του Μπετόβεν δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις: ως μία αγωνιώδης πορεία από το σκοτάδι προς το φως, είναι ένα από τα κορυφαία μουσικά επιτεύγματα όλων των εποχών, σημείο αναφοράς για τους λάτρεις της λόγιας ευρωπαϊκής μουσικής. Της Ορχήστρας ηγείται ο έμπειρος αρχιμουσικός Ηλίας Βουδούρης, ενώ σολίστ στο έργο του Θεοδωράκη είναι ο διεθνώς ανερχόμενος σολίστ του φλάουτου, Στάθης Καραπάνος.


Athens Festival

Ο θρυλικός αρχιμουσικός Κρίστοφ Έσενμπαχ, από τις πλέον καταξιωμένες μορφές στον χώρο της κλασικής μουσικής παγκοσμίως, έχει προσφέρει επανειλημμένα ερμηνείες αναφοράς με τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου. Τα τελευταία χρόνια, δε, έχει αναπτύξει σταθερή σχέση τακτικών συνεργασιών με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Από την άλλη, ο Κινέζος πιανίστας Λανγκ Λανγκ, που θα ερμηνεύσει το έργο του Γκριγκ, είναι αναμφισβήτητα ένας πραγματικός σούπερ σταρ του πιάνου, γοητεύοντας με το πάθος και την εκρηκτική δεξιοτεχνία του ένα ευρύτατο κοινό. Η βαθυστόχαστη ωριμότητα του Έσενμπαχ συναντά τη νεανική φλόγα του Λανγκ Λανγκ σ’ ένα ιστορικής σημασίας καλλιτεχνικό γεγονός για τα ελληνικά μουσικά πράγματα που θα μας μείνει αξέχαστο, επ’ αφορμή των 80 χρόνων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.


Athens Festival

Το μεγαλόπνοο Ρέκβιεμ του Τζουζέπε Βέρντι είναι από τα δημοφιλέστερα συμφωνικά-χορωδιακά έργα όλων των εποχών. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει, πέραν της συγκινητικής μουσικής του δύναμης, είναι η ανθρωποκεντρική του διάσταση. Ο Βέρντι δεν επιχείρησε ούτε να ενισχύσει την πίστη, ούτε να εγείρει τον φόβο για την Ημέρα της Κρίσης, ούτε να τονώσει την ελπίδα της αιώνιας ανάπαυσης. Ερχόμενος αντιμέτωπος με την τραγικότητα του θανάτου, θέλησε η μουσική του να υμνήσει τον Άνθρωπο, το δέος του απέναντι στο άγνωστο, τη στάση του απέναντι στον Θεό ταλαντευόμενη ανάμεσα στην πίστη και στην αμφιβολία. Με βαθιά συναισθηματικότητα, η μουσική επικεντρώνεται και εκφράζει το μυστήριο της εφήμερης ανθρώπινης ύπαρξης, καθιστώντας το Ρέκβιεμ μία από τις πολυτιμότερες σελίδες της παγκόσμιας μουσικής φιλολογίας.

Με ένα τέτοιο θρυλικό έργο η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών γιορτάζει φέτος τα 80 χρόνια από την ίδρυσή της. Υπό την μπαγκέτα του αρχιμουσικού της Λουκά Καρυτινού θα απολαύσουμε τον βαθύφωνο Αλέξανδρο Σταυρακάκη, τον μοναδικό Έλληνα που έχει διακριθεί με το Α΄ Βραβείο στον παγκοσμίου φήμης Διεθνή Διαγωνισμό Τσαϊκόφσκι, την διεθνούς φήμης υψίφωνο Μυρτώ Παπαθανασίου, την επιβλητική μεσόφωνο από την Τυνησία Rihab Chaieb, και τον διάσημο Αγγλοαμερικάνο - υποψήφιο για Grammy τενόρο - Barry Banks.


Πηνελόπη, όπερα σε τρεις πράξεις σε συναυλιακή μορφή

Μυστηριώδης και συνάμα διαυγής, όπως το βλέμμα ενός παιδιού, έτσι χαρακτηρίζει τη μουσική του Fauré o φιλόσοφος Vladimir Jankélévitch. Στο απόγειο της ωριμότητάς του, ο Fauré ανακαλύπτει στην «Οδύσσεια» το ιδανικό θέμα από την αρχαιότητα για να συνθέσει το μουσικό δράμα «Πηνελόπη», σε λιμπρέτο του René Fauchois. Ο επώδυνος και πιστός έρωτας της Πηνελόπης, συμβόλου της συζυγικής αφοσίωσης, η επιστροφή στην πατρίδα του Οδυσσέα και η αίσια κατάληξη του μύθου μετά τη θανάτωση των μνηστήρων, εξυφαίνουν έναν γοητευτικό μουσικό ιστό που απηχεί τις επιρροές, τόσο του Gluck όσο και του Wagner.
Η «Πηνελόπη» είναι η μοναδική όπερα του συνθέτη και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα: η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στα πλαίσια της συνεργασίας της με το Ολύμπια, καθώς και μια πλειάδα λαμπερών Γάλλων και Ελλήνων ερμηνευτών ζωντανεύουν τους ομηρικούς ήρωες, αναδεικνύοντας τις λεπτές ψυχολογικές αποχρώσεις του δράματος· ανάμεσά τους, ο αρχιμουσικός Pierre Dumoussaud και η σοπράνο Catherine Hunold, που επιστρέφουν στο Ολύμπια μετά τον θρίαμβό τους στην «Αδελφή Βεατρίκη» του Δημήτρη Μητρόπουλου.


Ο Κρίστοφ Έσενμπαχ διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Η μεγαλειώδης Δεύτερη Συμφωνία του Μάλερ δικαιώνει απόλυτα τη ρήση, ότι οι Συμφωνίες του Αυστριακού συνθέτη είναι «όπερες χωρίς λόγια». Τα πέντε μέρη της συνιστούν έναν πολύπλευρο μουσικό στοχασμό πάνω στη ζωή και τον θάνατο, την ουσία και την τραγικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, αλλά και διατρανώνουν την πίστη στο άπειρο έλεος του Θεού. Ο μεγάλος και πολύπειρος αρχιμουσικός Κρίστοφ Έσενμπαχ ξετυλίγει ανάγλυφα όλες τις σπαρακτικές μαλερικές σκέψεις, αναδημιουργώντας με την μπαγκέτα του έναν από τους μεγαλύτερους συμφωνικούς ογκόλιθους όλων των εποχών.

19:30 Εισαγωγική ομιλία από τον Τίτο Γουβέλη για τους κατόχους εισιτηρίων