Στην ψυχή του Paganini: Μια συνάντηση εγχόρδων και κιθάρας
Η μορφή του Παγκανίνι ως βιρτουόζου βιολιστή περιβάλλεται από μία αχλή θρύλου, οφειλόμενη όχι μόνο στην πρωτοφανή δεξιοτεχνία του, που στην εποχή του φάνταζε σχεδόν υπεράνθρωπη, αλλά και στη φροντισμένα ατημέλητη εμφάνισή του (πάντα στα μαύρα) που μαγνήτιζε κάθε φορά κοινό και συνθέτες. Όντας ο ίδιος βιολιστής και κιθαρίστας συνέθεσε έργα για βιολί και ορχήστρα, για βιολί και κιθάρα, ενώ αργότερα στράφηκε και προς τη βιόλα. Η σονάτα για βιόλα του Παγκανίνι συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων συνεισφορών στο ρεπερτόριο για βιόλα του 19ου αιώνα.