
"Ο κόκκινος ήλιος", Χουάν Μιρό
Μία ηλιόλουστη μέρα ανατέλλει - Ο αττικός ήλιος και το μεσογειακό καλοκαίρι μέσα από την μουσική
Φως του ρομαντισμού και του πάθους
Επισκεπτόμενος την Αθήνα στα 1903 ο Δανός συνθέτης Καρλ Νήλσεν έγραψε την περίφημη εισαγωγή για ορχήστρα «Ήλιος» ως έναν ύμνο στο άπλετο αττικό φως. Μία ανάλογη αίσθηση λαμπρότητας αφήνει και το Κοντσέρτο του καλοκαιριού (1928) του Ιταλού Ιλντεμπράντο Πιτσέτι, που θεωρείται το σπουδαιότερο έργο του. Θυμίζοντας την Ποιμενική Συμφωνία του Μπετόβεν, ο Πιτσέτι περιγράφει μία μεσογειακή καλοκαιρινή μέρα αναθέτοντας σε κάθε μέρος του έργου πρωταγωνιστικό ρόλο στο όμποε, το φλάουτο και το κλαρινέτο αντίστοιχα.
Παρόλο που οι προσλαμβάνουσες φυσικές παραστάσεις του Νορβηγού Έντβαρντ Γκρηγκ απείχαν σίγουρα πολύ από τις μεσογειακές, αυτό επ’ ουδενί δεν μειώνει το Φως του ρομαντισμού και του πάθους, που διαπνέει το Κοντσέρτο του για πιάνο, ένα από τα διαχρονικά πιο δημοφιλή έργα του. Σολίστ είναι ο διάσημος πιανίστας Γιάννης Βακαρέλης, ενώ την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Μύρων Μιχαηλίδης.